Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hadde 350.000 i inntekt i 2014. På lønnslippen min nå står det at jeg har 12.000 i feriepenger tilgode. Wtf?

Anonymous poster hash: 2d4eb...455

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Og bomma litt med talla.

På "feriepenger i fjor til gode" står det: 15.000 kr.

Men jeg tjente 360.000kr og 12% er jo over 40.000kr i feriepenger? Hvor er resten blitt av? Får også 18.000kr tilbake på skatten.

AnonymBruker
Skrevet

Inkludert vanlig mnd lønn så stemmer det kanskje?

Anonymous poster hash: 7a87f...cd4
AnonymBruker
Skrevet

Summen er antagelig opptjente feriepenger hittil i år.

Anonymous poster hash: f6c23...5a4
  • Liker 1
Skrevet

Det som står på lønnslippen din nå er vel det du hat tilgode i år, altså får utbetalt neste år i feriepenger? Sjekk lønnslippen din fra desember å se hva som står der..

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jobbet du hele 2014?

Anonymous poster hash: 65b95...8ca

AnonymBruker
Skrevet

Normalt sett er grunlaget 10 og ikke 12% og normalt sett kommrer feriepengene ikke før neste måned. Kan det forklare noe?

Anonymous poster hash: 1965d...8a2

Gjest tuppesjura
Skrevet

Ville sett på desemberslippen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Og bomma litt med talla.

På "feriepenger i fjor til gode" står det: 15.000 kr.

Men jeg tjente 360.000kr og 12% er jo over 40.000kr i feriepenger? Hvor er resten blitt av? Får også 18.000kr tilbake på skatten.

Det kan være de har trukket for 5 ferieuken som er vanlig. Se på desemberslippen fra 2014

Anonymous poster hash: 38170...511

AnonymBruker
Skrevet

Har du fått forskudd på feriepenger?

Anonymous poster hash: 46c34...b2c
Gjest Blondie65
Skrevet

Feriepenger for 2014 står på lønnslippene for i fjor og lønns- og trekkoppgaven for 2014. På lønnslippene for 2015 står feriepengene du opptjener i år og som ikke skal betales ut før neste år (hvis du ikke i mellomtiden skifter jobb).

Trekk for den 5. ferieuken skjer vanligvis samtidig som utbetalingen av feriepengene og vil ikke vises på lønnslipp før utbetaling.

Man har 4 uker og 1 dags ferie etter ferieloven og 10,2 % feriepenger av bruttolønnen.

Man har 5 uker ferie etter tariffavtalen dersom denne er gjeldende der man er ansatt (avtale mellom de ansattes fagorganisasjon og bedriftens arbeidsgiverorganisasjon).

Man har hhv 5 (ferieloven) og 6 (tariffavtalen) ukers ferie dersom man er fylt 60 år. Da endres også prosentsatsene tilsvarende.

Noen firma har også egne ferieordninger, ordningene over er de som er mest vanlige,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...