Gå til innhold

Jobbtilbud, men venter fortsatt svar på andre stillinger

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tipper dette er en ganske vanlig problemstilling.

Jeg fullfører utdannelsen min denne våren og søker derfor jobber. En av stillingene jeg har søkt på har jeg nå fått tilbud om, men med 1 ukes svarfrist. Dette er en jobb jeg kommer til å trives i, men som har noe lavere lønn og lavere kvalifikasjonskrav enn andre stillinger jeg har søkt på. De andre stillingene har enda ikke kalt inn til intervjuer.

På en måte vil jeg bare takke ja til tilbudet jeg har fått, sånn at jeg sikrer meg en jobb. På en annen side vil jeg jo ikke gå glipp av eventuelle stillinger som har høyere kvalifikasjonskrav, og derfor kanskje passer min utdannelse bedre (har mastergrad, tilbudet jeg har fått krever bachelornivå).

Hva kan man gjøre i en slik situasjon?

Anonymous poster hash: 358bf...d68
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Alt 1: Ring den/dei stillingane som du har meir lyst på. Sei at du har fått eit tilbod ein anna plass, men at du heller vil jobbe der, og du lurer derfor på korleis du ligg an i prosessen.

Alt 2: Takk ja og søk på andre jobbar ved ei seinare anledning.

Alt 3: Takk nei til tilbodet, og håp på det beste :)

Eg ville kanskje gått først for alt 1, og viss det feilar for alt 2. I desse usikre jobbtider ville eg tenkt meg nøye om før eg evt gjekk for alt 3.

Anonymous poster hash: 2cd8a...4ee
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kommer selvfølgelig an på hvilken bransje du er i, men for meg som nå går ut i markedet som ingeniør ville jeg mest sannsynlig ha gått for alternativ 1 eller 2 som brukeren over meg her skriver.

Anonymous poster hash: f2170...3c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...