Gjest Anonymous Skrevet 26. august 2004 #1 Skrevet 26. august 2004 Er det når du overstiger 8000 du kan få særfadrag. Tenker da på nødvendige utgifter pga helsen. Så hørte jeg noen sa at en kan få fradrag på implantat, kroner, bruer. Kommer det i tillegg? er det bare hva sele kronen,bruen koster ?eller er det med hele arbeidet+ både tanntekniker og tannlege skal jo ha betalt. Kostet meg 15000 til tannlegen dette.
Gjest Ethereal Skrevet 27. august 2004 #2 Skrevet 27. august 2004 Jeg trodde dette bare gjaldt for den som har kroniske sykdommer der man har langvarige utgifter til medisiner osv. Jeg tror ikke man normalt kan trekke tannlegeutgifter fra på skatten. Men det lureste er å ringe trygdekontoret og høre hva de sier.
Tvilling76 Skrevet 27. august 2004 #3 Skrevet 27. august 2004 Du kan få særfradrag for tannbebehanling (min mor fikk det for sine kroner), men da må tannlegen sende inn skriv til myndighetene og rapportere om dette.
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2004 #4 Skrevet 27. august 2004 Nei alle kan få særfradrag, uavhengi av kroniske lidelser. kronikere er sjelden de faktisk får dette fradraget. Spes de som har grunnstønad. Avhenger av sykdommen selvsagt. Var legen som sa jeg hadde krav på det til neste år pga urimelig høye utgifter . Hittil i år har jeg brukt.10.000 på helsen. Til tannlegen 25.000, en det er bare kroner, bruer. Altså innplatater. Meneg lurer på om det er selve inplatatet eller får man for hele arbeidet. Alt der koster. Rener med 4000 på helsa i år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå