Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i tid der jeg er forvirret, har siden første pustedrag ønsket om å bo i båt.

Her er tråden:

Har alltid sett på hus/leilighet som fengsel, per nå bor vi i egen bolig men føler noe mangler. Tenker tanken rundt 2 - 3 millioners båt, enten noe passasjerbåt/kyst som innredes til boforhold.

Dette er ikke hus på lekter! men båt, rett og slett båt.

Vil dette bli en dealbreaker hos dere?

Ville du blitt samboer med en som bor i båt? Om du vil, hva må kravet/standard være?

MERK: Den planen er ikke impulsivt, dette er noe jeg har tenkt på først dag, men aldri realisert den.

Skrevet

Jeg har mange familiemedlemmer som bor i båt :) Så lenge den er stor nok så er ikke det noe problem, men det er ikke noe jeg ønsker å gjøre selv. Jeg kan helt fint sove over i en uke, men jeg hadde ikke flyttet inn i en sammen med en kjæreste. Båtene i min familie er fra 32 fot og ett soverom til 50+ fot, tre soverom og veldig god standard.

Skrevet

Jeg har mange familiemedlemmer som bor i båt :) Så lenge den er stor nok så er ikke det noe problem, men det er ikke noe jeg ønsker å gjøre selv. Jeg kan helt fint sove over i en uke, men jeg hadde ikke flyttet inn i en sammen med en kjæreste. Båtene i min familie er fra 32 fot og ett soverom til 50+ fot, tre soverom og veldig god standard.

Hva mener du?

32 - 50 fot har så stor forskjell at det er skummelt, min far eier 32fots sjark mens min onkel har rundt 42fot cabincruiser, ja min far sin sjark blir liten i forhold.

Min krav er jo selvfølglig minst 42fot men vil prøve meg på 50 - 60fots evt større, også katamaran skrog, slik kan jeg få utrolig stabilitet å bred plass. Er veldig opptatt av komfort, kan ikke være noe arbeidsbåt standar.

2 soverom er minstekravet helst flere.

Du dater verdens bestemann/kjærring, men båtlivsstilen er det eneste du ikke tørr/ønsker, kunne du ikke laget kompromiss?

Gjest Margit Spat
Skrevet

Du dater verdens bestemann/kjærring, men båtlivsstilen er det eneste du ikke tørr/ønsker, kunne du ikke laget kompromiss?

Dette blir på en måte en liten logisk glipp for meg. Dersom vedkommende har en livsstil eller andre ønsker for livet som er veldig langt unna mine egne ønsker for livet, så ville det neppe vært verdens beste partner for meg. Og jeg ville ikke vært verdens beste partner for vedkommende. Men det kommer selvsagt an på hvor sterkt man føler for/mot akkurat den livsstilen.

Jeg kunne vært åpen for en mann som bodde på båt, men jeg ville vært svært skeptisk. Dette fordi båt som bosted er veldig fremmed for meg. Jeg er sjøvant og båtvant, seiler, navigerer og kan "alle" knutene, men har aldri bodd lengre tid i båten enn ca en uke i strekk, og kun i sommermånedene.

Det jeg ville vært skeptisk til, er først og fremst plassmangel. Jeg er så alt for glad i ting ;)

Videre ville jeg vært litt betenkt på hvordan båten fungerer som vinterbolig, særlig med tanke på kondens og fukt, men også evt eksoslekkasje dersom man må bruke dieselvarmer.

Av standard ville jeg forutsatt at båten har strøm og dusj/toalett innlagt, og at septiktanken er så stor at doen faktisk kan brukes. Videre at det er tilgang til vaskemaskin innen rimelig nærhet.

Skrevet

Hva mener du?

32 - 50 fot har så stor forskjell at det er skummelt, min far eier 32fots sjark mens min onkel har rundt 42fot cabincruiser, ja min far sin sjark blir liten i forhold.

Min krav er jo selvfølglig minst 42fot men vil prøve meg på 50 - 60fots evt større, også katamaran skrog, slik kan jeg få utrolig stabilitet å bred plass. Er veldig opptatt av komfort, kan ikke være noe arbeidsbåt standar.

2 soverom er minstekravet helst flere.

Det er flere bobåter i min familie, en på 32 fot og en på 50. Selv om den på 50 er stor nok, har god standard, tre soverom og alt det der, så hadde jeg ikke klart å bo der. Jeg har bodd i båt såpass store deler av livet at jeg vet at det ikke er noe for meg. Jeg kunne gjort det midlertidig, men ikke over lengre tid.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kunnet bo i båt i en 2-3års periode. Men da hadde jeg forventet(krevd :fnise: ) at vi dro rundt på lengre turer i hver ferie.

Anonymous poster hash: ef3c9...acb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...