Gå til innhold

forventninger til stemor. konfirmasjon

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hva forventer far da?

Nå er ikke jeg stemor, men hadde jeg deltatt i en konfirmasjon til et nært familiemedlem ,som jeg vil si din stesønn er, hadde jeg tilbudt meg å hjelpe til med for eksempel baking, pynting eller annet som trengs. Jeg tenker som så at om min samboer skulle ha planlagt en fest hadde jeg sett det som en selvfølge å hjelpe til med deg jeg kunne om han behøvde hjelp. Utenom det hadde jeg forventet at mor og far sto for planleggingen, og gaven til konfirmanten vil jeg tro er naturlig at kommer fra dere bege som et par.

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her er det konfirmasjon til neste år. Jeg regner med at mor bare befaler hva far skal gjøre (sist så var det å komme med ei kake, det var alt). De skal mest sannsynlig feire sammen med en slektning så jeg ser for meg at det blir de to mødrene som tar kontrollen. Vi har mest lyst til å lage feiring for vår familie utenom, så slipper vi alt tullet (foreldrene samarbeider ikke). Jeg hjelper gjerne til men det blir ikke på bare mors premisser.

Anonymous poster hash: df37a...d48
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er stemor og bidro på lik linje med mor til konfirmanten, altså mitt stebarn. Jeg bakte tre kaker og mor likeså, samt vi kjøpte konfirmantkake med pynt valgt av konfirmanten. Mor og jeg diskuterte meny og delte oppgaver oss i mellom. Foreldre og steforeldre pyntet lokalet sammen med konfirmanten dagen før, og vi alle ryddet etterpå. Sammen...

Til mine barn gadd ikke stemor bake en eneste kake, ei heller hjalp hun til.

Anonymous poster hash: 6dc09...ca1

• Liker 1
Gjest morhjertegod
Skrevet

Jeg og far delte på utgifter og jobben, da bidro jo også stemoren til mine barn, da min eks og stemor har felles økonomi.

Det samme med min mann, og så lenge de bidrar med penger, så fikk hun også være med på å bestemme, hvordan vi skulle gjøre det. Vi sammarbeidet om lokale, pynting, mat, kaker. Nå har hun vært mine barns stemor i 12-13 år, så ville vært rart å holdt henne på utsiden, var veldig glad for hjelp, hun var en engel.

Trenger ikke være mye man bidrar med, en kake, tips, osv.

Jeg ville også reagert om min mann ikke ville hjulpet meg/stebarna sine så de fikk en flott dag.

AnonymBruker
Skrevet

Fikk beskjed fra mor om å holde meg langt unna da jeg spurte om jeg kunne bidra med noe. Hun ønsket heller ikke at jeg og konfirmantens halvsøsken skulle være der. Så 3 uker før selskapet ble det bestemt at mor og far har separate selskap. Det skal sies at jeg, far og mor aldri har hatt et godt samarbeid, men det må gå an å oppholde seg i samme rom for konfirmanten sin del!

Anonymous poster hash: 2cdb0...610

• Liker 1
Skrevet

Fikk beskjed fra mor om å holde meg langt unna da jeg spurte om jeg kunne bidra med noe. Hun ønsket heller ikke at jeg og konfirmantens halvsøsken skulle være der. Så 3 uker før selskapet ble det bestemt at mor og far har separate selskap. Det skal sies at jeg, far og mor aldri har hatt et godt samarbeid, men det må gå an å oppholde seg i samme rom for konfirmanten sin del!

Sånt blir jeg trist av å lese :(

Husker selv hvor sårt det var i min konfirmasjon da mamma ba meg velge mellom henne eller pappa: hvis pappa kom så kom ikke hun. Og da måtte jeg velge mamma siden det var hun jeg bodde til og det var hun som ordnet til med konfirmasjonen. Siden pappa ikke kom så kom heller ikke farmor eller noen av hans familie for å støtte pappa....

En liten digresjon, men kunne ønske at alle hadde klart å legge egne følelser til siden for en stakkars dag og latt konfirmanten få en fin dag der de voksne hadde oppført seg nettopp som voksne. Pga egne opplevelser med foreldre med høyt konfliktnivå så bestemte jeg meg for å sette alle kluter til for å få til et godt samarbeid med faren til ungen vår da det ble slutt. Har svelgt så mange kameler opp igjennom årene at jeg tror jeg til tider har bæsjet kameler.

• Liker 2
Skrevet

Husker selv hvor sårt det var i min konfirmasjon da mamma ba meg velge mellom henne eller pappa: hvis pappa kom så kom ikke hun. Og da måtte jeg velge mamma siden det var hun jeg bodde til og det var hun som ordnet til med konfirmasjonen. Siden pappa ikke kom så kom heller ikke farmor eller noen av hans familie for å støtte pappa....

En liten digresjon, men kunne ønske at alle hadde klart å legge egne følelser til siden for en stakkars dag og latt konfirmanten få en fin dag der de voksne hadde oppført seg nettopp som voksne. Pga egne opplevelser med foreldre med høyt konfliktnivå så bestemte jeg meg for å sette alle kluter til for å få til et godt samarbeid med faren til ungen vår da det ble slutt. Har svelgt så mange kameler opp igjennom årene at jeg tror jeg til tider har bæsjet kameler.

For en vond erfaring du har fra din egen konfirmasjon. Det var leit å lese!

Helt enig i at man må sette barna først og skåne dem for drit. Samarbeid koster, men det er verdt det!

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Kun barnas ekte familie er ønsket ved spesielle anledninger.

Anonymous poster hash: 6a330...14d

AnonymBruker
Skrevet

Hadde din far hatt styrke ville han ha arrangert en eget for deg hos ham! Men han er jo mann og tiltaksløs.

Skrevet

Hadde din far hatt styrke ville han ha arrangert en eget for deg hos ham! Men han er jo mann og tiltaksløs.

Han inviterte meg forsåvidt på kveldsmat om kvelden på konfirmasjonsdagen hjem til seg, men jeg var bare trist og lei og ville få dagen overstått, så jeg takket nei..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...