Gå til innhold

Lyve om hva man driver med for ikke å skremme mannen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to problemstillinger jeg ønsker innspill på:

1) Man har et godt yrke som krever mye tid, som f.eks advokat eller kirurg men føler at man ikke kan være åpen om det fordi mannen da vil føle seg mindre manndig. (Alle har vel sett den Sex og Singelliv episoden med Miranda på speeddating da alle mennene går videre når hun sier advokat, men blir kjempe begeistra når hun sier flyvertinne)

2) Man driver med samme yrke eller profesjon som mannen, og er faktisk bedre enn han. La oss si en mann man dater sier han driver med musikk, og du selv også driver med musikk men føler at du ikke kan si det fordi mannen da vil føle seg enten a) truet på en måte b) se på deg som en wannabe fordi han tenker at du umulig kan være bedre enn han.

Ville dere vært åpne og ærlige i slike scenarioer, eller latt mannen leve i sin boble om at han var den beste? (jeg mener ved dating, ikke etter man har kjent hverandre lenge og er i forhold såklart)

Anonymous poster hash: a90d6...b80
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt det. Hadde ikke giddet å treffe en mann som ikke taklet det. DET er umandig, det!

Skulle jeg bare hatt et kort eventyr stiller det seg annerledes ;)

• Liker 20
Skrevet

Åpen og ærlig. Mannen får da luket ut de han føler seg truet av, og du får utelukket de som føler seg truet av din suksess.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sagt det. Hadde ikke giddet å treffe en mann som ikke taklet det. DET er umandig, det!

Skulle jeg bare hatt et kort eventyr stiller det seg annerledes ;)

Helt enig. Ikke det beste grunnlaget for et forhold å lyve om hva man driver med. Ville aldri vært sammen med en som ikke digget at dama var flink og suksessfull.

Anonymous poster hash: eda22...93b

Gjest Minesveiper
Skrevet

Ser ikke helt hvorfor man har lyst å bli sammen med en mann som ikke takler virkeligheten? Det hadde ikke jeg giddet om jeg var dame for å si det slik.

Jeg kan se hvordan dette kanskje blir et problem i miljøer hvor folk er veldig resultatsorienterte, men du finner uansett fornuftige menn som er resultatsorienterte og som ikke har problemer med overdrevent ego.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du har et yrke som krever mye tid ser jeg ikke hvordan du kan skjule det. Jobb kommer da opp som tema på date nr. 1? Da forstår man raskt hvordan det ligger an, spesielt om du har et typisk tidkrevende yrke.

Er dere ikke en match, så er dere ikke det. Ikke alle menn vil ha en kvinne som er veldig fokusert på karriere eller har lite fritid, og det er helt greit. Men da må de jo og få vite om det.

Anonymous poster hash: c5e6b...d2a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har to problemstillinger jeg ønsker innspill på:

1) Man har et godt yrke som krever mye tid, som f.eks advokat eller kirurg men føler at man ikke kan være åpen om det fordi mannen da vil føle seg mindre manndig. (Alle har vel sett den Sex og Singelliv episoden med Miranda på speeddating da alle mennene går videre når hun sier advokat, men blir kjempe begeistra når hun sier flyvertinne)

2) Man driver med samme yrke eller profesjon som mannen, og er faktisk bedre enn han. La oss si en mann man dater sier han driver med musikk, og du selv også driver med musikk men føler at du ikke kan si det fordi mannen da vil føle seg enten a) truet på en måte b) se på deg som en wannabe fordi han tenker at du umulig kan være bedre enn han.

Ville dere vært åpne og ærlige i slike scenarioer, eller latt mannen leve i sin boble om at han var den beste? (jeg mener ved dating, ikke etter man har kjent hverandre lenge og er i forhold såklart)

Jeg hadde blitt mer intereseert om du sa du hadde et spennende yrke, enn om du var en sofa gris som kun så på netflix.

Anonymous poster hash: e1b31...7e8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Øhh Hæ? Eneste jeg kommer frem til etter å ha lest dette er at jeg tror du burde se mindre på Sex og Singelliv.

De fleste menn ønsker seg en vellykket , smart og selvstendig kvinne, som kan bidra og som ikke er totalt avhengig av han. Er nok langt flere som hadde foretrukket en smart lege enn en needy butikkdame (ikke at butikkdamer er needy, eller at alle kvinnelige leger er noen "catch").

Anonymous poster hash: faa4d...558

• Liker 6
Skrevet

Øhh Hæ? Eneste jeg kommer frem til etter å ha lest dette er at jeg tror du burde se mindre på Sex og Singelliv.

De fleste menn ønsker seg en vellykket , smart og selvstendig kvinne, som kan bidra og som ikke er totalt avhengig av han. Er nok langt flere som hadde foretrukket en smart lege enn en needy butikkdame (ikke at butikkdamer er needy, eller at alle kvinnelige leger er noen "catch").

Nå er jo yrker som kirurg, osv kjent for mange arbeidstimer, er vel ikke alle som synes det er like kult.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå er jo yrker som kirurg, osv kjent for mange arbeidstimer, er vel ikke alle som synes det er like kult.

Nei men nå var ikke arbeidstimer det var snakk om heller - det var mer snakk om hvorvidt man får mindreverdighetskomplekser av å høre at dama er smart og tjener godt med penger.

Tror det er en veldig spesiell type menn dette gjelder, for de fleste menn hadde følt at se scorte jackpot hvis dama er både hot, smart og tjener bra.

Og det er forresten ikke bare godt betalte "høy status" yrker som har kjipe arbeidstimer.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du mener, de første treffene vil man jo være så lokkende som mulig og de fleste menn er jo ute etter en dame de kan ta vare på og føle seg ekstra mann rundt. Men i lengden fungerer jo ikke dette, men kanskje det er lettere for han å takle sannheten når dere har datet en stund.

Skrevet

Nei men nå var ikke arbeidstimer det var snakk om heller - det var mer snakk om hvorvidt man får mindreverdighetskomplekser av å høre at dama er smart og tjener godt med penger.

Tror det er en veldig spesiell type menn dette gjelder, for de fleste menn hadde følt at se scorte jackpot hvis dama er både hot, smart og tjener bra.

Og det er forresten ikke bare godt betalte "høy status" yrker som har kjipe arbeidstimer.

Rart jeg trodde det var snakk om arbeidstid når du svarer på TS sitt innlegg som nettopp tar opp arbeidstid.

Skrevet

Begge deler stemmer for min del.

AnonymBruker
Skrevet

Rart jeg trodde det var snakk om arbeidstid når du svarer på TS sitt innlegg som nettopp tar opp arbeidstid.

Jøss, og jeg som trodde det handlet om mindreverdighetskomplekser, spesielt da TS skriver;

"et godt yrke som krever mye tid, som f.eks advokat eller kirurg men føler at man ikke kan være åpen om det fordi mannen da vil føle seg mindre manndig."

"og du selv også driver med musikk men føler at du ikke kan si det fordi mannen da vil føle seg enten a) truet på en måte b) se på deg som en wannabe fordi han tenker at du umulig kan være bedre enn han."

"Ville dere vært åpne og ærlige i slike scenarioer, eller latt mannen leve i sin boble om at han var den beste?"

Men ja - jeg må visst pusse brillene mine, fordi dette innlegget handler tydeligvis om ARBEIDSTID - det er vel det som er essensen her, eller hva?

Jeg sier bare; takk gud for at den norske skolen har et fokus på lesing, for det er skummelt hvor dårlig enkelte er til å oppfatte hva de faktisk har lest.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan sammenliknes med hvordan enkelte damer liker menn som er høyere, fordi de føler seg ekstra kvinnelige og feminine i deres store armer. Det betyr ikke dermed sagt at det er noe mer riktig, for det finnes kvinner som velger menn som er lave også. Men følelser er ikke logiske.

I dette tilfellet vil mannen føle at han er den store i forholdet når det kommer til karriere og utdannelse. Det betyr dermed ikke at alle menn er sånn, men enkelte føler det slik. Dessuten er det jo også mange som ser på hvor hjemmekjær hun kan være. Altså om kona jobber mer enn hun er hjemme, hvordan kan det da forventes at hun klarer å sjonglere barn, karriere, mann? Det er rett og slett ikke nok timer i døgnet til det.

Anonymous poster hash: da807...83f
Skrevet

Selv om du er veldig konkurranseorientert og er redd for å føle deg mindreverdig trenger ikke de du møter å være slik. ;-) Vær ærlig.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan sammenliknes med hvordan enkelte damer liker menn som er høyere, fordi de føler seg ekstra kvinnelige og feminine i deres store armer. Det betyr ikke dermed sagt at det er noe mer riktig, for det finnes kvinner som velger menn som er lave også. Men følelser er ikke logiske.

I dette tilfellet vil mannen føle at han er den store i forholdet når det kommer til karriere og utdannelse. Det betyr dermed ikke at alle menn er sånn, men enkelte føler det slik. Dessuten er det jo også mange som ser på hvor hjemmekjær hun kan være. Altså om kona jobber mer enn hun er hjemme, hvordan kan det da forventes at hun klarer å sjonglere barn, karriere, mann? Det er rett og slett ikke nok timer i døgnet til det.

Nei, men det er da kvinnelige advokater,leger og whatnot som har familier - de har vel funnet en løsning på det da?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men det er da kvinnelige advokater,leger og whatnot som har familier - de har vel funnet en løsning på det da?

Det er da eventuelt menn som ikke har like høy utdannelse eller krevende jobber. De kan finne på å bli mer som husmora i familien. Løsningene er der, men det er mange menn som ikke liker de.

Som sagt, det gir ikke noe mening, men følelser er ikke rasjonelle. De skal som sagt føle seg som hovedforsørgeren og mannen i huset. Manndomsfølelsen burde flere kvinner skjønne seg på, den er essensiel. Så kan dere gjerne komme med politisk korrekte meninger om likestilling og alt det der. Følelser følger som sagt ikke logikk.

AnonymBruker
Skrevet

Det er da eventuelt menn som ikke har like høy utdannelse eller krevende jobber. De kan finne på å bli mer som husmora i familien. Løsningene er der, men det er mange menn som ikke liker de.

Som sagt, det gir ikke noe mening, men følelser er ikke rasjonelle. De skal som sagt føle seg som hovedforsørgeren og mannen i huset. Manndomsfølelsen burde flere kvinner skjønne seg på, den er essensiel. Så kan dere gjerne komme med politisk korrekte meninger om likestilling og alt det der. Følelser følger som sagt ikke logikk.

Nei, det er ikke snakk om å være "politisk korrekt", og jeg har heller aldri nektet for at menn flest har et "forsørgelsesinnstinkt". Typen min har det, han sier selv han jobber hardt for min og for vår skyld, så vi kan ha råd til det vi ønsker oss.

Men jeg tjener nesten like mye som han og om et par år kommer vi til å ha ca likedan inntekt - og jeg vet at hvis en dag jeg bestemmer meg for å bli hjemmeværende så vil han langt ifra bli happy. Han vil passe på meg, han vil IKKE (og de fleste menn vil IKKE) at dama bidrar med småpenger. De fleste menn VIL ha en dame med en godt betalt jobb fordi det er realiteten i dag; det er ytterst få som kan leve på bare en hovedinntekt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Veldig mange voksne kvinnelige leger er gift med en mannlig lege.

(Dette blir jo annerledes nå pga at det er for få mannlige medisinstudenter, men de fleste medisin-jenter i kullet mitt er sammen med gutter med utdannelse... så skjønner ikke helt hvor den første setningen din kommer fra.)

Anonymous poster hash: a248c...36d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...