Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Helt innaktiv for tiden pga en omfattende skade, og har nå etter to uker som sengeliggende, mistet matlysten.

Ønsker å holde vekten, men får ikke i meg mer enn 400-500 kalorier pr dag. Maten jeg får i meg er for det meste kun proteiner. Ett eller to egg, litt kylling og noe grønt. Orker ikke tanken på mat, men er flink til å drikke mye vann.

Noen som har tips til hva jeg kan gjøre for å få opp matlysten, eller er det helt normalt for kroppen å ha ett så lavt inntak når en er innaktiv?

Anonymous poster hash: 1eec8...55c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sjokomelk og mandler! :)

Evt. kan du kjøpe næringsdrikker på apoteket. De inneholder 1-2 kcal/ml.

Anonymous poster hash: b34e1...68d

AnonymBruker
Skrevet

Sjokomelk og mandler! :)

Evt. kan du kjøpe næringsdrikker på apoteket. De inneholder 1-2 kcal/ml.

Anonymous poster hash: b34e1...68d

Nøtter var lurt tips ja :) Sjokomelk hadde nok gjort meg veldig kvalm, men litt nøtter skal jeg greie. Er så rart, for jeg er til vanlig en sukkermoms som elsker søtsaker, men nå gjør lukten av sukker meg kvalm. Er normalt sett ganske aktiv, så er ikke så rart at mattoleransen har rast, men er litt svimmel om dagene..

Takk for råd :)

Anonymous poster hash: 1eec8...55c

Skrevet

Lag shake med nøttesmør, havregryn, kakaopulver, banan og helmelk. Drikk kaloriene dine - helmelk, juice, gainer(!!!!) osv. Spis kaloritette matvarer som olje, nøtter, avocado, og fet fisk i stedet for kylling.

Gjest Caress
Skrevet

Lag smoothies! Hiv oppi litt olje og noen egg (kun plommene om du synes konsistensen blir for ekkel) og spis noen nøtter ved siden av, så skal du se du får i deg masse næring ^^

Er vel mer nøytrale/søte oljer som f.eks kokosolje som er vanligst, men jeg har brukt olivenolje uten å merke noe til smaken. Bare begrens mengden til en spiseskje per glass :)

Helmelk er også bra, for en ekstra boost kan du jo hive oppi noen egg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...