Gjest Eurodice Skrevet 7. mai 2015 #21 Skrevet 7. mai 2015 (endret) Du må først og fremst tro på Gud skal du komme til himmelen. Hvordan skal du komme til himmelen når du ikke engang vet hva du skal tro om paradis finnes? Anonymous poster hash: fd99e...1cc Den apostoliske trosbekjennelsen Jeg tror på Gud Fader, den allmektige, himmelens og jordens skaper. Jeg tror på Jesus Kristus, Guds enbårne sønn, vår Herre, som ble unnfanget ved Den hellige ånd, født av jomfru Maria, pint under Pontius Pilatus, korsfestet, død og begravet, fòr ned til dødsriket, stod opp fra de døde tredje dag, fòr opp til himmelen, sitter ved Guds, den allmektige Faders høyre hånd, skal derfra komme igjen for å dømme levende og døde. Jeg tror på Den hellige ånd, en hellig, allmenn kirke, de helliges samfunn, syndenes forlatelse, legemets oppstandelse og det evige liv. Amen. Endret 7. mai 2015 av Arabella
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #22 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er agnostiker. En kristen bekjent av meg informerte meg om at jeg kommer til å havne i helvete. Må jo si at jeg synes det ikke er noe jeg ser frem til Da får du spørre denne personen om han/hun har tenkt å sitte å ha det godt i himmelen mens alle ikketroende men snille mennesker brenner i helvetet til evig tid....Anonymous poster hash: ac19e...8d2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #23 Skrevet 7. mai 2015 Det spørs hvem man stiller spørsmålet til, tror jeg. Stiller man en ateist spørsmålet, vil man få til svar at det ikke finnes noen himmel eller helvete etter døden, så dermed blir svaret nei. Stiller man en kristen spørsmålet, så vil den kristne si at de troendes sjeler kommer til himmelen, mens de ikke-troende vil havne i helvete. Som agnostiker avviser man jo ikke at det kan finnes en gud, men man er jo ikke bekjennende kristen og har ikke "tatt imot Jesus eller Gud", så man hanvner nok i helvete. En agnostiker vil si at h*n ikke utelukker at h*n kommer verken til himmelen eller til helvete, eller kanskje ingen av delene. Anonymous poster hash: a6a22...ea8
Mann 42 Skrevet 8. mai 2015 #25 Skrevet 8. mai 2015 Jeg er litt nysgjerrig på dette, sånn helt plutselig. En agnostiker tror vel på noe "hellig", men er ikke bundet til en religion. Vil agnostikere havne i himmelen, sammen med "de troende"? Anonymous poster hash: 42e95...082 Jeg antar at du tenker på den kristne himmelen her. Vel, iflg kristen teologi, så kommer man ikke til himmelen med mindre man tror, og det er temmelig absolutt. Og agnostikere tror ikke. De holder bare muligheten åpen.
Pawn Hearts Skrevet 8. mai 2015 #26 Skrevet 8. mai 2015 Feil. En agnostiker ateist er en som ikke vet om han/hun ikke tror på en gud/guder men heller mer i retning at han/hun ikke tror. En agnostiker teist er en som ikke vet andre veien men heller mer mot å tro. Agnostiker er du til alleslags. Feks. utenomjordisk kontakt, konspirasjoner, medisin osvAnonymous poster hash: ac19e...8d2 Det er kanskje på tide å rydde litt opp i begrepsbruken her: En gnostisk teist er sikker på at det finnes en gud. En gnostisk ateist er sikker på at det ikke finnes noen gud. En agnostisk teist tror at det finnes en gud (men er ikke sikker). En agnostisk ateist tror ikke at det finnes noen gud (men er ikke sikker). De fleste (men langt fra alle) som kaller seg religiøse, er agnostiske teister, mens de fleste som kaller seg agnostikere, er agnostiske ateister. Det kan virke som en slapp innstilling, men det er på ingen måte noen helgardering. Har de kristne rett, kan vi ikke bli frelst.
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #27 Skrevet 8. mai 2015 For å komme til himmelen må du være jøde, mann, aldri klippe hår eller skjegg, og ikke ha noen uekte barn i slekta ca. 17 slektsledd bakover. Det er bare å lese bibelen.Anonymous poster hash: cfc19...31f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå