AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Jeg er litt nysgjerrig på dette, sånn helt plutselig. En agnostiker tror vel på noe "hellig", men er ikke bundet til en religion. Vil agnostikere havne i himmelen, sammen med "de troende"? Anonymous poster hash: 42e95...082
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Du havner nok under torva som de fleste andre. Anonymous poster hash: 00529...f83 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Ja, de har en egen himmel som en slags halvgud regjerer over. Anonymous poster hash: 65d0d...a53 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Jeg håper da ikke det, for der skal en være omtrent like perfekt som på KG. - agnostiker. Anonymous poster hash: 93688...343
Gullik Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Jeg er litt nysgjerrig på dette, sånn helt plutselig. En agnostiker tror vel på noe "hellig", men er ikke bundet til en religion. Vil agnostikere havne i himmelen, sammen med "de troende"? Anonymous poster hash: 42e95...082 I min bok er en agnostiker en som verken påstår at h*n vet det finnes eller ikke finnes en gud. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Du må først og fremst tro på Gud skal du komme til himmelen. Hvordan skal du komme til himmelen når du ikke engang vet hva du skal tro om paradis finnes? Anonymous poster hash: fd99e...1cc 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Som agnostiker kan man ikke si noe om det finnes en Gud eller ikke. Agnostikere stiller seg relativt tvilende ovenfor religioner, men avviser det ikke fullstendig. Jeg vil si det er relativt nøytrale holdninger hos agnostikere. En ateist der i mot avviser all form for religion, og har overhode ingen tro eller formening om at det finnes noe "mer". Så ja - havner agnostikere i himmelen? Hva sier Gud om dette? Anonymous poster hash: 42e95...082
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Vi kommer alle dit vi skal, bare slapp av Fins ikke himmel eller helvete, det er skremselspropaganda fra tidligere tider der kirken brukte frykt for å få folk til å betale for syndefrihet. Alle kommer til sjeleverdenen Evt ingen steder. Men det spiller ingen rolle hva noen tror, det viktigste er å holde en god karma. Anonymous poster hash: 32022...802
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Gud elsker alle, og Gud sender ingen til helvete. Hvorfor skulle Han det hvis Han elsker oss? Det som skjer derimot, er at vi går gjennom en utviklingsprosess som menneske, og dermed vil all karma slå tilbake, god og dårlig. Vi har fri vilje, men må ta konsekvensene av våre handlinger / intensjoner enten i dette livet eller neste. Anonymous poster hash: 32022...802
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Men hvis jeg ofte tenker... "gud eksisterer, og på en rar måte så elsker jeg han", men allikevel tenker jeg at det er bullshit alt sammen. Jeg er tvilende, da. Er jeg agnostiker da? Anonymous poster hash: 42e95...082
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 I min bok er en agnostiker en som verken påstår at h*n vet det finnes eller ikke finnes en gud. Feil bok... Det er en ateist...Anonymous poster hash: ac19e...8d2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Hvis du tenker på kristendommen så er vel kravet ganske spesifikt at man må tro på Jesus for å komme til himmelen. Anonymous poster hash: 47c4e...27d
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Feil bok... Det er en ateist...Anonymous poster hash: ac19e...8d2 Definisjonen på agnoist er en som ikke spør om det er en gud eller ikke. Theist tror det er en gud. Ateister tror det ikke er en gud. Anonymous poster hash: a8eff...18c
Gullik Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Feil bok... Det er en ateist...Anonymous poster hash: ac19e...8d2 Tror nok det er du som har feil bok. "Agnostisisme, det filosofiske standpunkt at hvis noe er utilgjengelig for vår erfaring, så kan man verken vite om det finnes eller vite noe om det hvis det finnes." https://snl.no/agnostisisme 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Tror nok det er du som har feil bok. "Agnostisisme, det filosofiske standpunkt at hvis noe er utilgjengelig for vår erfaring, så kan man verken vite om det finnes eller vite noe om det hvis det finnes."https://snl.no/agnostisisme Jepp, men en ateist tror ikke på gud/guder. Han/hun påstår ingenting. Agnostikker er noe man er til alleslags ting, ikke bare gudespørsmål ;-)Anonymous poster hash: ac19e...8d2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Ikke ifølge min tro, man må tro på Jesus, agnostikere tror ikke på Jesus Anonymous poster hash: 3a629...244
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 Definisjonen på agnoist er en som ikke spør om det er en gud eller ikke. Theist tror det er en gud. Ateister tror det ikke er en gud.Anonymous poster hash: a8eff...18c Feil. En agnostiker ateist er en som ikke vet om han/hun ikke tror på en gud/guder men heller mer i retning at han/hun ikke tror. En agnostiker teist er en som ikke vet andre veien men heller mer mot å tro. Agnostiker er du til alleslags. Feks. utenomjordisk kontakt, konspirasjoner, medisin osvAnonymous poster hash: ac19e...8d2
isbjørnungen Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Jeg er agnostiker. En kristen bekjent av meg informerte meg om at jeg kommer til å havne i helvete. Må jo si at jeg synes det ikke er noe jeg ser frem til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå