Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

For å gjøre en lang historie kort:

Jeg har slitt med stress i lang tid nå, og trodde at å bytte jobb ville løse situasjonen for meg, men jeg ser at det dessverre gjorde det verre, så jeg ser snart ingen annen løsning enn å be legen om jeg kan få en sykemelding i en periode.

I den forbindelse så har jeg svært dårlig samvittighet overfor min nye arbeidsgiver, så jeg lurer på om det er slik at jeg kan si opp jobben min etter at jeg har blitt sykemeldt, og fortsatt være sykemeldt og få penger fra NAV i stedet for arbeidsgiver? Jeg vil gjerne ikke være en økonomisk belastning for arbeidsgiver, da jeg ikke helt ser at jeg kommer tilbake hit igjen.

Takknemlig for svar.

Jeg har aldri i mitt liv vært sykemeldt før, så jeg syns hele situasjonen er ekkel. Mulig derfor jeg har latt det gå (alt)for langt.

Anonymous poster hash: 0def1...952
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Arbeidsgiver betaler bare de første 16 dagene, deretter betaler staskassen.

AnonymBruker
Skrevet

Arbeidsgiver betaler bare de første 16 dagene, deretter betaler staskassen.

Arbeidsgiver betaler fortsatt for pensjon og forsikringer. En sykemeldt arbeidstaker er ikke gratis. Dessuten er det vanskelig for bedriften å finne en erstatter til stillingen, så lenge erstatteren blir ansatt som vikar istedenfor fast.

TS, ja du kan bli sykemeldt og så si opp stillingen din - og beholde sykepengene.

Anonymous poster hash: efd32...779

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...