Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kommer du til å bandle din egen datter hvis du får en? Vil hun være dårligere og dummere enn en eventuell sønn. Vil hun være en skuffelse fra dagen hun ble født? Kommer du til å spille fotball, bygge lego og generelt leke sammen med henne?

Anonymous poster hash: d8b06...98a
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vil jeg fra tidlig alder lære henne opp i det der med at hun hører hjemme på kjøkkenet.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan jo spør det samme til kvinner som hater menn

Får du en sønn vil du behandle han som mindre verd fordi han er gutt.

Anonymous poster hash: ec50b...58a
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje noen bør vurdere å ikke starte babyproduksjon?

Anonymous poster hash: b3ed7...9c4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Som datter av en mann i et "tradisjonelle kjønnsroller"-forhold (pappa tjener fett/jobber døgnet rundt og mamma er hjemmeværende); ja, det blir forskjellsbehandling. Har en bror som er 2 år yngre, som alltid har fått det jeg ikke har fått:

Fine mobiler hvert år, ny sykkel hvert år, har disponert egen bil (som foreldrene mine betaler avgifter OG bensin på), dyrt utstyr i hundretusenkronersklassen til hobbyen sin, "gutteturer" til USA flere ganger med han og pappa, dyre gaver fra reiser (når jeg og søsteren min ikke har fått), ekstreme mengder "lommepenger", frihet til å feste og være ute hele natten, ha eldre kjærester (når han var 16 hadde han f.eks. dame som var 27). Lån av hytta til fester, båtførerprøven gratis, arverett til det meste vi har av verdi (hytta står nå i hans navn), konsertbilletter for ham og pappa osv.

Det hjalp litt når jeg også fikk meg en hobby pappa interesserer seg for. Da fikk jeg mer oppmerksomhet fra ham. Men før det var det mye verre. Jeg er 20 forresten.

Anonymous poster hash: fa2fb...32e
  • Liker 1
Gjest gjestvest
Skrevet

Da vil jeg fra tidlig alder lære henne opp i det der med at hun hører hjemme på kjøkkenet.

Da må du være ganske flink på kjøkkenet selv da, siden du kan lære opp andre. :lol:

Skrevet

Da må du være ganske flink på kjøkkenet selv da, siden du kan lære opp andre. :lol:

Ja. Det har jeg ikke tenkt på. Da kanskje det blir andre veien. :unsure:

AnonymBruker
Skrevet

Som datter av en mann i et "tradisjonelle kjønnsroller"-forhold (pappa tjener fett/jobber døgnet rundt og mamma er hjemmeværende); ja, det blir forskjellsbehandling. Har en bror som er 2 år yngre, som alltid har fått det jeg ikke har fått:

Fine mobiler hvert år, ny sykkel hvert år, har disponert egen bil (som foreldrene mine betaler avgifter OG bensin på), dyrt utstyr i hundretusenkronersklassen til hobbyen sin, "gutteturer" til USA flere ganger med han og pappa, dyre gaver fra reiser (når jeg og søsteren min ikke har fått), ekstreme mengder "lommepenger", frihet til å feste og være ute hele natten, ha eldre kjærester (når han var 16 hadde han f.eks. dame som var 27). Lån av hytta til fester, båtførerprøven gratis, arverett til det meste vi har av verdi (hytta står nå i hans navn), konsertbilletter for ham og pappa osv.

Det hjalp litt når jeg også fikk meg en hobby pappa interesserer seg for. Da fikk jeg mer oppmerksomhet fra ham. Men før det var det mye verre. Jeg er 20 forresten.

Anonymous poster hash: fa2fb...32e

ille…. Du måtte bevise til han at du var verdt noe… Det måtte ikke din bror, han var jo født gutt….

Anonymous poster hash: d8b06...98a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde en far som pleide å være litt mer konservativ i synet på kvinner, men etterhvert som vi barna ble eldre, endret han mening og ble litt rundere. Dersom faren min var fortsatt i dag, slik han var for 10 år siden, så hadde jeg brutt kontakt når jeg ble rundt 20 og selvstendig nok til å klare meg selv.

Kanskje det "hjalp" at døtrene hans ikke var spesielt opptatt av klær og moter, men tvert imot tok tak på gården og var ikke redd for å få skitne fingrer. Det var en ganske spesiell aha-opplevelse for han den gangen søsteren min tok med sin første kjæreste som ikke likte snekring, gårdsarbeid. Da ble det litt sterkere inntrykk av at ikke alle gutter er machotøffe automatisk. (For faren min var det å like fysisk arbeid = machotøff, selvsagt)

En venninne av meg hadde også en far som var ganske konservativ snekker. Men han også endret mening da han fikk to jenter som begge interesserte seg for lignende emner. Han ble heller mer opptatt av å "forsvare" jenter, enn å se ned på dem. På en måte. Ikke sånn nedlatende forsvare, men dere skjønner.

Anonymous poster hash: 498ae...664
AnonymBruker
Skrevet

Min far er ikke kvinnediskriminerende, men han er litt gammeldags og blir så stolt og sier jeg er "konemateriale" og at samboeren min er så heldig når jeg baker eller lager en god middag. Men han blir så stolt at jeg tror han nesten skal svime av av og til når jeg får toppkarakterer, og han har ikke behandlet vi jentene annerledes enn guttene.

Jeg synes innlegg #5 var utrolig trist, men det gode er at arven som de får ikke kan gis bare til ett barn. Arven skal deles mellom barna. Heldigvis.

Anonymous poster hash: 4cdd6...b8a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...