AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Før eggløsning så er livmorveggen tynn, etter eggløsning og før mens så er livmorveggen tykk. Hva er den da ved graviditet? Var hos gynekolog sist uke og tok UL for å sjekke noen cyster, da så jeg at livmorveggen min var tykk, slik den skal være før mensen skal komme, men så tenkte jeg.. betyr det da at jeg ikke er gravid, eller er det fortsatt en sjangs? Anonymous poster hash: 74146...4d1
Silfen Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Endometriet bygger seg opp mot eggløsning, for å kunne ta imot et egg. Den bør være minst 8ish mm og gjerne trippel, for de beste forholdene. Det er altså ikke slik at den er tykk kun før mens, men endometriet bygges altså opp gradvis etter mens.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Endometriet bygger seg opp mot eggløsning, for å kunne ta imot et egg. Den bør være minst 8ish mm og gjerne trippel, for de beste forholdene. Det er altså ikke slik at den er tykk kun før mens, men endometriet bygges altså opp gradvis etter mens. Anonymous poster hash: 74146...4d1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Anonymous poster hash: 74146...4d1 Trykket litt fort på enter her. Gynekologen min sa at den var tynnere før eggløsning og tykkere ved syklusslutt, altså før mens, så da tenkte jeg at siden hun sa at jeg hadde en tykk livmorvegg, at jeg da garantert får mensen denne syklusen og ergo da ikke er gravid. Anonymous poster hash: 74146...4d1
Silfen Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 FØR EL er den tynnere, ja. Men INNEN EL så må den ha bygd seg opp for å kunne ta imot et egg. Og det er forskjell på tykkelsen. Noen har naturlig 8 mm, noen har naturlig 13 mm, og begge kan støtte et svangerskap. Du MÅ ha tykt endometrium for at egget skal kunne feste seg.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 FØR EL er den tynnere, ja. Men INNEN EL så må den ha bygd seg opp for å kunne ta imot et egg. Og det er forskjell på tykkelsen. Noen har naturlig 8 mm, noen har naturlig 13 mm, og begge kan støtte et svangerskap. Du MÅ ha tykt endometrium for at egget skal kunne feste seg. Ja da forstår jeg det du forklarer, var slik hun også forklarte det. Da ser jeg fortsatt ett håp da den er tykk og hvertfall ikke tynn Anonymous poster hash: 74146...4d1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Håper du at du er gravid eller er det eggløsning du venter på?Anonymous poster hash: 5f5c0...50e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå