Gå til innhold

Filmkveld gutter 10 år

Jens

Anbefalte innlegg

Hei

Sønnen min har invitert til film og pizza aften, og jeg prøver å finne en fengende/kul film som passer til gutter 9 år!

Dette er gutter som spiller fotball, er aktive men også interessert i jentene etc..;-)

De er ikke glad i fantasy, heller fart og spenning eller humor.

Har disse filmene i tankene.

Noen som har noen andre tips, eller hva tenker dere om filmene jeg har funnet frem?

Dum dummere

Børning

Tomme tønner

Keerpern til Liverpool

Døden på Oslo s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest EpleDrue

Husker vi så The Mask når vi hadde pizzakveld med kompiser i den alderen.

Andre forslag jeg kommer på i farten:

- Old dogs
- Armors baller (både fotball og jenter!) Norsk film
- Indiana Jones
- The Karate Kid
- The Goonies

- G-Gjengen
- Tilbake til fremtiden
- ET

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en film som er populær nå, og ikke da vi var små?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Natt på museet-filmene?

Ellers stemmer jeg også veldig for Indiana Jones-filmene! :popcorn::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Velger du en ny film er sjansen for at de fleste har sett den minst en gang ganske stor ;)

Indiana Jones er gamle - men tidløse. Har hørt mange som har vist dem for gutter på den aldern og det har slått an stort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velger du en ny film er sjansen for at de fleste har sett den minst en gang ganske stor ;)

Indiana Jones er gamle - men tidløse. Har hørt mange som har vist dem for gutter på den aldern og det har slått an stort!

Problemet er at sønnen min har sett alle.... Han elsker dem! Men, kanskje han vil se en om igjen?

Han elsker også filmen, "natt til 17.", http://www.filmweb.no/film/article1090010.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hotel Transylvania

Pitbullterje

Terkel i knipe

Anonymous poster hash: 883ac...3e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotel Transylvania

... ville ha telt som en småartig, om enn ikke veldig innovativ, animasjonsfilm om monstre og overbeskyttende aleneforeldre/fremmedfrykt hvis ikke de siste 10 minuttene av filmen var brukt utelukkende til å reklamerere for seksuelt avhold til ekteskap og (av en eller annen grunn) fremming av ideen om tenåringsekteskap så fort man er småforelska i noen. Og konstatering av faktumet at "you only get one".

Budskap jeg personlig ikke ville prakket på barn og ungdom. Eller noen som helst egentlig.

edit:

Konseptet "to zing" er jo også en greie. Igjen er jeg litt skeptisk til at ekte kjærlighet forutsetter forelskelse ved første blikk.

Endret av Utenegenart
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... ville ha telt som en småartig, om enn ikke veldig innovativ, animasjonsfilm om monstre og overbeskyttende aleneforeldre/fremmedfrykt hvis ikke de siste 10 minuttene av filmen var brukt utelukkende til å reklamerere for seksuelt avhold til ekteskap og (av en eller annen grunn) fremming av ideen om tenåringsekteskap så fort man er småforelska i noen. Og konstatering av faktumet at "you only get one".

Budskap jeg personlig ikke ville prakket på barn og ungdom. Eller noen som helst egentlig.

edit:

Konseptet "to zing" er jo også en greie. Igjen er jeg litt skeptisk til at ekte kjærlighet forutsetter forelskelse ved første blikk.

Hæ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ?

Konseptet "zing", kort oppsummert filmens forklaring på forelskelse ved første blikk, er i filmen forklart som det sikre tegnet på at personen er "the one" og at du bør finne fram gifteringen (giftering som fokus kommer klart i sangen på slutten, når rappen til Dracula slutter). Å "zinge" er også i filmen forklart som noe som kun skjer en gang.

Dette gir en veldig impulsiv og overfladisk definisjon på kjærlighet, samtidig som det setter denne kjærligheten i veldig konservative rammer.

Jeg likte helt ærlig filmen i starten, men det var ikke akkurat subtile budskap den inneholdt.

(Så filmen på originalspråk om det gjør noen forskjell).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jurasic park?

Børning har vært pop her, men vil tro veldig mange har sett den.

NB! Noen av filmene som er nevnt har 11-års grense og det må i såfall sjekkes at det er ok for foreldrene.

Vår 9-åring så Karate Kid med 3 kompiser i vinter. 2 av de mistet interessen halvvveis, tror mye av grunnen var at de faktisk er for dårlige til å lese til å klare å få med seg både teksting og selve filmen.(leser for langsomt) Så det kan være lurt å gå for en film med norsk tale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kanskje 9/10-åringene har noen forslag? Og så kan de stemme?

Jeg hadde synes Dum og dummere hadde vært kjekk, men jeg er ikke helt i målgruppen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Engel har helt klart ett poeng - ang det med tekst og at ikke alle er flinke nok til å lese om lyden er engelsk.

Vi viste nylig film i jentebursdag (10 års dag) og valgte derfor en norsk film: Ulvesommer. Noen hadde sett den før, men ikke så mange. Den er spennende! Men kanskje mer for jenter...eller jeg vet ikke.

Dattern min så også "Venner for livet" da vi skulle test-se filmer før bursdagen hennes. Den er litt i samme gata. Hun likte den også - men valgte Ulvesommer (mest fordi der var det en jente i hovedrollen tror jeg ;) + at ulvene var søte.)

Ellers har jeg hørt at SOS Svartskjær er spennende også.

Ulvesommer: http://www.imdb.com/title/tt0356154/

Venner for livet: http://www.imdb.com/title/tt0452890/

SOS svartskjær: http://www.filmweb.no/film/article909023.ece

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Legofilmen:)

Anonymous poster hash: b46ef...174

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

TITANIC!!!!!! :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Anonymous poster hash: 8d20d...fb7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

OH, hva med Jumanji? Eller hvis de liker pirater; Pirates of the Caribbean? (Iogmed at den er (nesten) litt ny kanskje de allerede har sett den?) Eller Toy Story? (Blir kanskje litt "barnslig" for de?) Kanskje den nye Svampebob-filmen hadde vært interessant for de, hvis den er ute da?

Hvis du googler ting som "movies for 10 year old boys" så kan du finne noen lister å se gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av nyere filmer ville jeg valgt Bokstrollene, Dum og dummere 2 eller Alexander and the terrible horrible no good very bad day.

Du trenger ikke å bekymre deg for at du ikke skal få med seg filmen om den er på engelsk. Det er helt supert for læring å høre engelsk og leste tekst.

Eller så ville jeg bare ha betalt for en måned netflix og latt de velge seg en film selv så slipper de å se en film de har sett før. Det blir vell også billigere enn å kjøpe en dvd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...