Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Melk? vann? Noen spesiell frukt? nå begynner fantasien min å bli dårlig, vil gjerne høre hva dere bruker…. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blanding av melk/vann, linfrø, solsikkefrø, kanel og cottage cheese. Noen ganger banan eller blåbær.

Gjest Eiss
Skrevet

Havregryn, melk, smørøye og sukker.. Ikke det du ville høre?

Skrevet

Hvis jeg lager overnatter grøt har jeg i peanøttsmør og topper med banan og syltetøy. Hvis jeg koker grøt varierer det mellom å koke med rosiner og/eller aprikos og toppe med nøtter, koke med eple og ha på kanel, eller å koke den ren og toppe med blåbær. Hender også at jeg blander med fruktmusli før koking. Lager alltid med melk :)

Skrevet

Bruker vann :)
Om jeg ønsker den litt søtere så har jeg i rosiner før koking

Ellers som topping har jeg i enten: (Ikke alt, enten eller)
banan, sukker+kanel+smør, blåbær, små eplebiter+kanel,

Ellers tenker jeg at jeg kan ha på alt mulig godt :)
Tenker ikke mye over om jeg ødelegger havregrøten fordi det blir for mye sukker :fnise:
Er ikke en helsefreak-Helse fanatiker, så jeg koser meg med maten jeg ^^

(

AnonymBruker
Skrevet

Basis: havregryn, bittelitt salt, og vann. Søter alltid med sukrin og/eller stevia.

- kanel

- banan

- kanel og banan

- blåbær

- blåbær, banan og kanel

- kakaopulver

- peanøttmel og/eller peanøttsmør

- brunost

Det hender jeg har cottage cheese eller proteinpulver i også om jeg ønsker et mer komplett måltid. Jeg kan også tilsette frø og nøtter.

Anonymous poster hash: f0a41...117
Skrevet

Topper med sukkerfri eplesyltetøy og kanel, nam!

Gjest EpleDrue
Skrevet

Har i peanøttsmør om det er overnight oats :) Ellers syltetøy

Skrevet

Havregryn og vann i microen, så står den og blir kald. Toppes med sukker og kanel.

AnonymBruker
Skrevet

Peanøttpulver, peanøttsmør, peanøtter, mandler, banan, proteinpulver, stevia med smak, blåbær, jordbær, syltetøy, gresk yoghurt, proteinfluff

Anonymous poster hash: 657b2...d3b
Skrevet (endret)

Vann og en dæsj med Styrk-melk, litt vaniljepulver, et halvt oppskåret eple og en dæsj kanel.

Edit: Og gjerne noen hakkede valnøtter. Luksushavregrøt pleier vi å kalle det her i huset :)

Endret av Kaffejenta30
Skrevet

Havregryn, kruskakli og vann i mikroen. Topper med kanel, en neve blåbær og 1 ss cottage cheese eller kesam

AnonymBruker
Skrevet

Gjør det enkelt: Hiver ferdigkokt vann oppi skåla med gryn, rører rundt, lar stå i noen minutter, blander oppi et par ss økologisk eplemos og drysser på kanel. Har jeg ikke eplemos så blir det sukker og kanel eller evt et par ss annet sukkerfritt syltetøy.

Er også godt med cottage cheese og bringebær feks, og gjerne hakkede mandler på toppen. Men disse litt dyrere variantene blir det sjeldent her i gården :)

Anonymous poster hash: c5d69...723
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker melk, kanel, honning og blåbær:) Evt. har jeg nøtter eller banan i:)

Anonymous poster hash: 520aa...b7c
Gjest HeiHade
Skrevet

Melk.

For tiden har jeg ingenting oppå. Har spist meg lei av alt tilbehøret og synes for øyeblikket at grøten er best helt som den er. Det endrer seg nok etterhvert.

Skrevet

tusen takk for tips, er jo ingen grenser for hva man kan putte oppi, tydeligvis :) Mye gode tips her.

Skrevet

Peanøttpulver, peanøttsmør, peanøtter, mandler, banan, proteinpulver, stevia med smak, blåbær, jordbær, syltetøy, gresk yoghurt, proteinfluff

Anonymous poster hash: 657b2...d3b

Hva er proteinfluff?

AnonymBruker
Skrevet

Lager grøten på 1,5 dl havregryn og 3 dl vann + en klype salt.

Syns det er veldig godt å ha frossen frukt oppi (tar det oppi samtidig med alt det andre, så blir det passelig når grøten er ferdig kokt). Både banan, jordbær og blåbær er veldig godt, men bringebær er best! Og så litt kanel og/eller kokos på toppen. NAM! :D

Før spiste jeg alltid, uansett hvilken type grøt, med kanel sukker og smørøye, men nå syns jeg det er mest risengrynsgrøt-topping, forbinder det veldig med jul.

Oooog! Peanøttsmør er veldig godt på! Spiste det en lang periode, men ble skikkelig lei. Kommer sikkert tilbake til det en vakker dag, hehe :)

Anonymous poster hash: d8ffc...96a
Gjest bruker83924
Skrevet

Jeg koker havregrynen først med vann, deretter har jeg litt melk oppi. Som oftest har jeg enten linfrø eller quina oppi. Når grøten er ferdig har jeg mandler, 1 ts kanel, og sukrin på.

Lærte nettopp av en venninne å lage blåbærgrøt. Det er skikkelig godt. Da koker du frosne blåbær, havregryn, litt vann og melk oppi en gryte. Utrolig godt, og veldig sunt ^^

AnonymBruker
Skrevet

Kruskakli, bær, banan.

Anonymous poster hash: e5034...905

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...