AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #1 Skrevet 6. mai 2015 Jeg driver og titter etter ny jobb jeg. I endel av stillingene jeg ser på, står denne setningen. Det jeg lurer på da er om de mener reise på møter rundt i byen, ut av kommunen eller om de mener reise ut av landet? Pleier de å presisere dette i stillingen i så fall? (Om det er ut av landet altså?)Anonymous poster hash: 870cf...d20
Gjest Haaploes Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 Det vil jeg anta det går an å resonnere seg frem til når man vet hva slags stilling det er snakk om? I utgangspunktet betyr det vel bare at det vil bli noe reising som gjør at arbeidstiden i blant vil avvike fra normalen.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Møter i byen regnes ikke som reising i en slik sammenheng, heller ikke møter en time eller to unna. Det vil typisk være snakk om reising som enten krever en overnatning eller tidlig ut om morgenen og sent hjem.Anonymous poster hash: 7ef19...094 1
FantasDick Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Det kommer vel ganske an på hvilken type jobb og hvor bedriften satser, geografisk. Jeg har hatt jobber hvor jeg måtte reise en del, noen var kun dagsmøter til byer innenfor Norge mens én hadde større satsingsområder med fokus på ekspandering og da var det en del turer til Russland, Singapore, De forente arabiske emirater o.l.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Det er jobb i barnevernet. Familieveileder. Anonymous poster hash: f22b1...588
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Da er det vel naturlig at det ikke blir reising utenfor Norge. Sannsynligvis vil du dra rundt og besøke familier for å sjekke forholdene lokalt. Anonymous poster hash: b9768...97c
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Ja sånn som jeg trodde altså. Ikke så mye utfor kommunen da sikkert? Kanskje noen kurs med overnatting i blant? Spanande.. Anonymous poster hash: f22b1...588
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Da mener de nok generelt reising som går ut over normal arbeidstid. En tur til nabobyen som gjør at man er hjemme igjen til 16.30 vil ikke defineres som reising, men må man ut og fly kl 6.30 og er ikke hjemme igjen før på kvelden, eller må overnatte, så er det reising. Hvis det er vanlig med kursvirksomhet kan man vel måtte beregne flere dagers reising. Det sier ikke noe spesielt om akkurat hvor langt man må reise, men det kan man jo spørre om mot slutten av et eventuelt intervju. Poenget er vel bare at har du barn som du må hente i barnehagen kl 16.30 hver dag eller hund som du må hjem til hver ettermiddag, så er dette antakelig ikke jobben for deg. Det krever litt fleksibilitet. Anonymous poster hash: 998d7...94e
AnonymBruker Skrevet 9. mai 2015 #9 Skrevet 9. mai 2015 Hvis det gjelder barnevern og plasseringer i forsterhjem eller ungdomshjem, er det jo ofte viktig at de er plassert et godt stykke fra hjemmet til foreldrene. (Og det er jo i foreldrekommunen du jobber)Anonymous poster hash: 77a6d...af7
AnonymBruker Skrevet 10. mai 2015 #10 Skrevet 10. mai 2015 Jobber i barnevernet og reiseviksomhet er reiser utenbys, og ofte til andre deler av landet. Reisevirksomhet for en familieveileder er å veilede fosterhjem og fosterhjem har iallfall vi over hele landet. Anonymous poster hash: 25ea1...ccb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå