Calleia Skrevet 6. mai 2015 #1 Del Skrevet 6. mai 2015 Vi skal om et par uker ha bursdagsselskap (50/50 voksne/barn), og da tenkte jeg å servere litt annet enn pølser og burgere. Noen som har gode forslag til hva det kan være? Har tenkt på taco/pizza.. Men hadde vært gøy med noe litt "uvanlig" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 6. mai 2015 #2 Del Skrevet 6. mai 2015 Chili con carne er deilig og ganske lett å lage. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Del Skrevet 6. mai 2015 Pizzasnurrer, omelett i ovnen, gulasj, lasagne, bruschettas...Anonymous poster hash: 975c2...7f3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Del Skrevet 6. mai 2015 Pizza Spaghetti SalatAnonymous poster hash: 15823...9ae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lou Salome Skrevet 6. mai 2015 #5 Del Skrevet 6. mai 2015 Pannekaker. Sånne pizza-baguetter (dr.Odtker bistro) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Del Skrevet 6. mai 2015 Pitapizza er kjempeenkelt. Bare sleng noe greier på et pitabrød og hiv det i ovnen. Anonymous poster hash: dae2f...7cd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #7 Del Skrevet 7. mai 2015 -Middagspølse og potetmos! -Betasuppe/lapskaus! -Spagetti, kjøttdeig og ketchup! Anonymous poster hash: de0b8...2dd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #8 Del Skrevet 7. mai 2015 Finnebiff Anonymous poster hash: aafc6...934 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 7. mai 2015 #9 Del Skrevet 7. mai 2015 Pizzasnurrer har jeg laget mange ganger til bursdagsselskap. Veldig lettvindt, og du kan lage det ei stund i forveien og fryse ned. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 7. mai 2015 #10 Del Skrevet 7. mai 2015 Tapas? Suppe med foccacia til? Pizza? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Del Skrevet 7. mai 2015 Chili con carne er deilig og ganske lett å lage. Ja, bønner er jo alltid en slager hos barn (og voksne)... Anonymous poster hash: f01f1...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 7. mai 2015 #12 Del Skrevet 7. mai 2015 (endret) -En slags gryterett sammen med ris og salat. Eks. viltgryte/jegergryte, tikka masala, baligryte, chili con carne.. -En god suppe med focaccia til -Lasagne eller mousakka -Steik med ovnsbakte grønnsaker og poteter og brun saus -Grateng (fiskegrateng, shepherspie, kyllinggrateng...osv) -Smørdbrød/rundstykker (eggerøre og røkelaks/karbonade og stekt løk/ost og skinke/roastbeef..) -Pastasalat med focaccia! Da kan du jo lage flere forskjellige -Tacosuppe, så setter du frem masse skåler med finhakka rødløk, paprika, mais, nachos..osv -Reker og loff (kjøp inn kyllingvinger til de som ikke liker reker.. ) -Koldtbord med spekemat, eggerøre, brød, flatbrød, karbonader, potetsalat.. -Pastarett med god pastasaus! eks bolognese og carbonara. -Pai med salat til. Tacopai, ost og skinke, brokkoli og bacon.. Endret 7. mai 2015 av Ennasus Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mai 2015 #13 Del Skrevet 8. mai 2015 Hva med erter, kjøtt og fleks eller spaghetti ala capri? Eventuelt joikakaker? Anonymous poster hash: 29a21...fdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Yme Skrevet 8. mai 2015 #14 Del Skrevet 8. mai 2015 Pulled pork med hamburgerbrød og/eller tacolumper, sammen diverse grønnsaker og annet dritt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Citronella Skrevet 8. mai 2015 #15 Del Skrevet 8. mai 2015 Har du bålpanne ute? Eller en wokpanne. Lag wok. Barnevennlige grønnsaker (blomkål, gulrot, vårløk) og laks eller svinekjøtt/kylling. Sweet chili og soyasaus, cashewnøtter. Krydre lett med chili. Server med jasminris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 9. mai 2015 #16 Del Skrevet 9. mai 2015 Ja, bønner er jo alltid en slager hos barn (og voksne)... Anonymous poster hash: f01f1...cde Jeg elsket chili con carne som liten! Syntes bønnene var skikkelig morsomme å plukke ut og spise en og en! Gjør det den dag i dag :D 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tirkes Skrevet 9. mai 2015 #17 Del Skrevet 9. mai 2015 I fjor hadde vi tantebarn her på grillings to ganger og de fikk lage egne spyd med grønt og kjøtt. Veldig populært, men lettest om det er 4-6 unger og trolig et helsike med fler. Jeg har alltid foretrukket pizzahorn over pizzasnurrer. Mere fyll, og lager man de litt store blir det nesten som små calzoner. Kan også lages i forveien og fryses, om du har forskjellig fyll så merk de. Feks litt ost utenpå alle med ost inni, kryss i deigen på de uten svinekjøtt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Atea Skrevet 9. mai 2015 #18 Del Skrevet 9. mai 2015 taco er innenfor, men tror jeg ville valgt å lage vegetarpizza. Hvis gryterett med salat og brød til er akutelt, ville jeg gått for en viltgryte eller en paata bolognese med ost. Skal det være like enkelt som å varme pølser ville jeg laget fiske- og kjøtt burgere og bakt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chizue Skrevet 9. mai 2015 #19 Del Skrevet 9. mai 2015 var en type gryterett jeg elsket når jeg var liten, nesten som pasta bolognese, bare med pastaskruer og ekstra kjøttdeig i og hjemmelaget tomatsaus. (litt fyldigere enn kjøpt) Serveres med loff eller foccacia, eller hva man ønsker + salat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
grrwaffmjau Skrevet 9. mai 2015 #20 Del Skrevet 9. mai 2015 (endret) Lag små pizzabunner, evt bruk pita/polarbrød eller noe, og la barna "designe" hver sin pizza:) Edit: så nå at det var voksne også, kanskje ikke helt passende da? Haha. Grilling da? Endret 9. mai 2015 av grrwaffmjau Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå