Gå til innhold

Kan man farge bare etterveksten?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan man bare farge etterveksten hos frisøren? Jeg har farget lyst hår og har lyst å farge etterveksten i lys og i tillegg farge noen mørke striper i håret. Går dette an??

Blir litt forvirret selv egentlig :oops:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!!

Jada,det blir jo akkurat som det å farge bare ett annet/andre pertier...For eksempel det å ta striper. Men altså....Selv om frisører er flinke til farging av hår,så er det jo dyrt iforhold til det å hjøre det selv eller få en venninne til å gjøre det på deg. L'orèals Couleur Experte er bra farger og inni "skrivet" som følger med står det bra forklart hvordan man farger ettervekst. Har du ikke så lang ettervekst kan du jo spare halvparten til du får bruk for mer. En pakke kosyter 130 kr. Og er med striper. Jeg bruker ofte å farge etterveksten siden jeg har en ganske annerledes farge enn slik jeg farger den...med denne kan jeg både farge ettervekst og ta nye striper! Praktisk,enkelt og billig!

Gjest Anonymous
Skrevet

Okay, så hvis jeg farger etterveksten i den lyse fargen jeg har så er jeg godt hjulpet. Kan jeg farge mørke striper oppå dette igjen? Blir dette bra å gjøre selv?

Skrevet

Ja,du skal farge etterveksten lys med mørke striper??

I de pakkene jeg prater om vet jeg ikke om det er lys base og mørke striper..Matchende striper iallfall. Jeg har ikke studert alle pakkene,men du kan jo se selv om du finner noen som passer... jeg farger føst etteveksten og tar striper når håret er blitt godt tørt igjen..Et par timer. Det funker fantastisk. Men så er det det om du finner rett farge/striper da?

Får håpe det!!

De fleste stripene er vel lyse highlights tenker jeg,men..Du for se hva du finner.

Lykke til!!!

:wink:

Gjest Anonymous
Skrevet

Noen som vet hva dette vil koste hos frisøren ca? Føler meg litt usikker på om jeg klarer dette bra selv :-?

Gjest Tristessa
Skrevet

Tja, jeg vet ikke om jeg ville våget meg på striper og litt mer kompliserte operasjoner hjemme, men jeg anbefaler så absolutt å bare ta etterveksten når man farger håret ofte i en litt mørkere farge. Jeg gikk nemlig i fella selv, og farget håret mørkebrunt over en lengre periode, og ble litt overivrig på fargingen. Det endte opp med mer eller mindre svart hår, som nå har fått falme fritt i litt mer enn et halvt år eller noe... Bjutifull!

Gjest Anonymous
Skrevet

Bør jeg da ikke farge etterveksten like lys som resten av håret men litt mørkere?

Skrevet
Bør jeg da ikke farge etterveksten like lys som resten av håret men litt mørkere?

Nei, tror hun snakket om hvis du farget håret mørkere. Når tilfellet er at du lysner det, så bør etterveksten absolutt være like lys som resten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...