Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Jeg og kjæresten er begge kristne. Jeg tror på Gud. Han også. Vi har begge et personlig forhold til Gud. Jeg er med i et kristent miljø der det ikke er akseptert å sex utenfor ekteskapet. Jeg føler meg derfor veldig alene. Fordi tør heller ikke snakke med de trygge kristne rollemodellene mine i frykt for å bli dømt. Går på en kirsten internatskole der det er utkastelsesgrunn å sove på samme rom med en av motsatt kjønn.. Jeg er glad i kjæresten min, og jeg føler ikke at vi kan gå tilbake. Jeg elsker sex- Jeg har bare delte tanker i forhold til tro. Gjør det meg mindre kristen? For jeg har et personlig forhold til Jesus. Jeg er frelst. Men, jeg er også en ung kvinne som er seksuelt aktiv. Jeg føler meg tryggere enn jeg noengang har vært. Hvorfor er det så gale. Kommer jeg fortsatt til himmelen. Jeg går på en bibelskole dette året, og vet det er galt. Det føles bare ikke galt. Jeg liker sex. Jeg liker nærhet. OG jeg føler meg trygg. Jeg strever bare så veldig med tanke på Gud oppi dette. Fordi jeg føler jeg svikter han med min oppførsel. Men jeg synder. Gang på gang. Jeg sliter veldig psykisk i perioder og har derfor hatt en veldig av og på forhold til Gud fordi følt meg alene og sviktet i alt jeg har opplevd.
Jeg har vært borte mye alkohol, misbruker benzo og går på høye doser av diverse medisner ordninert av lege. . Det at jeg begynte på bibelskole sommeren som var, det var utenkelig. Ingen forventet det. Men jeg kjente en sånn dragning. Gud ønsket å plassere meg her jeg er nå. Fulgte med i bibelundervingen, deltok på møtene, jeg var tilstede. På nåværende tidspunkt ber jeg til Gud om at de andre skal slutte å be under bønnestunden slik at vi kan bli ferdig og komme på neste punkt, som ofte er alene tide med Gud, noe om for min del kan være "fritid". Jeg kjenner jeg trekker meg mer og mer bort fra Gud og det er så vondt. Dette er mye fordi jeg skammer meg.
Jeg tror på Gud. Jeg klarer bare ikke vie livet mitt til han. Ikke alle deler. Jeg klamrer meg fast til det at jeg "liker jo sex, er trygg på kjæresten min, vi har det fint". Ang sex, jeg angrer ikke. Og kommer til å fortsette med det. Og det at jeg ikke klarer å gi den delen til Gud dreper meg litt. Fordi jeg ønsker å komme til himmelen. Jeg ønsker hans tilgivelse, men ang det så er ser jeg ikke hva som er gale. Og det igjen skremmer meg. Jeg har stor Gudsfrykt.. Jeg prøver derfor nå å gjemme meg fra han. Stenge ute bibelen. Føler bare jeg ikke har noe på en bibelskole å gjøre. Jeg er ikke verdig. Hadde skolen visst all "usømmelig kristen oppførsel" jeg har utøvd selv etter å ha begynte her så hadde jeg vært kastet ut første uken. Jeg skammer meg sånn. Fordi jeg egentlig ønsker å være Guds barn, etter hans vilje, og ikke min egen.
Bibelskoleåret er straks over. Det jeg tenker er "ja, endelig kan jeg slippe unna all snakket om og til og med Gud" slik at jeg kan drikke alkohol med mine ikke kristne venner og ha sex med kjæresten min. JEg prøver å skubbe Gud bort for å please egne lyster. For å ha det kjekt. Og jeg skammer meg. Fordi passer ikke inn i et kristent miljø, passer ikke inn utenfor.
Er så redd for å si noe feil. Bli dømt av noen som mener jeg ikke er en god nok kristen. OG alle tankene om og fortellingene om en perfekt kristen gjør at jeg er enda mindre frimodig med å dele tankene mine. Gått på flere kristne skoler og vært aktiv i kristne miljøer. og det er mye dømming som foregår. Det er veldig konservativt og svart hvitt .Dette sier jeg som kristen som har vært inne i miljøet i over 10 år. Men for steike.
DET GÅR DA AN Å VÆRE KRISTEN, ta noen øl med venner, drikke vin og kose seg, og være seksuelt aktiv. Er det virkelig så gale? Jeg er så redd for å hva miljøet rundt meg hadde trodd om de hadde visst sannheten. ER det ikke lov å ha sex, fortsette å ha sex, uten å angre- og forsatt være en Jesu etterfølger? Jeg er livredd for å bli sett på som en dårlig kristen. JEg er redd for å face Gud. MEn jeg er også redd for å gi slipp på hva jeg har med kjæresten min, fordi det er ikke noe vi tar lett på noen av oss. Men det er noe vi ønsker av forholdet mellom oss. Og vi nyter det. Jeg må bare tro at Gud elsker meg uansett. For jeg elsker han selv om jeg synder
MEN JEG ELSKER OGSÅ SEX? Og nakenhet. OG kose meg sammen med den jeg er mest glad i. Også må jeg lyge om det fordi jeg går på en bibelskole, der ingenting er lov. DEr alt er grunn til å bli kastet ut
Elsker Gud, men ar kristne felleskap som dette langt oppui halsen,. OG det er så tøft

Anonymous poster hash: 16de4...1b9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bibelskole går du på egentlig?? Det hørtes litt innmari voldsomt ut!

Jeg har også gått på bibelskole, og jeg har hatt sex før ekteskapet (mange ganger!), drukket alkohol og festet med mine venner.

Ja, det går helt fint an å være kristen, ha sex og feste med venner! Ingen bibelskole skal fortelle deg hvordan ditt personlige forhold til Jesus er. Be til han, la han være endel av deg.

Jesus dømmer deg ikke!

Jeg håper du ikke velger bort Jesus i livet ditt bare pga den skolen du går på har et så strengt syn på dette.

Anonymous poster hash: 4a402...bf2
Skrevet

Trur du vil få bedre svar hos presten om du skrifter til han eller noe. Selv så forstår jeg ikke at du gidder, at du føler at det er verdt det om du får psykiske problemer for å leve et liv de fleste av oss lever uten å føle tanker om at vi er slemme, og synder og det pisset der.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bibelskole går du på egentlig?? Det hørtes litt innmari voldsomt ut!

Jeg har også gått på bibelskole, og jeg har hatt sex før ekteskapet (mange ganger!), drukket alkohol og festet med mine venner.

Ja, det går helt fint an å være kristen, ha sex og feste med venner! Ingen bibelskole skal fortelle deg hvordan ditt personlige forhold til Jesus er. Be til han, la han være endel av deg.

Jesus dømmer deg ikke!

Jeg håper du ikke velger bort Jesus i livet ditt bare pga den skolen du går på har et så strengt syn på dette.

Anonymous poster hash: 4a402...bf2

Vil egentlig ikke si det, men er ved Indremisjonen. Det er ganske voldsomt. Vi hadde rollebryllup hin dagen og de spøkte om bryllupsnatten og kastet frem en kondom. Bibellæreren så helt sjokkert ut. Og folk brøt ut "DETTE ER FOR DRØYT DET ER EN BIBELSKOLE!"

Takk for svaret ditt. Godt det ikke bare er jeg som ser det slik. Har to venninner som også er kristne og gjør de tingene, men uansett hva så blir jeg dømt i fra det ikke kristelige miljøet jeg er med og det kristelige. Jeg vil være en del av begge. Følge Jesus ved MIN tro, med mine lyster og med samfunnet jeg lever i . Så lenge JEG føler det er greit for meg.

Takk for svar! Setter pris på det!

TS

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Trur du vil få bedre svar hos presten om du skrifter til han eller noe. Selv så forstår jeg ikke at du gidder, at du føler at det er verdt det om du får psykiske problemer for å leve et liv de fleste av oss lever uten å føle tanker om at vi er slemme, og synder og det pisset der.

Ja. Jeg skjønner det ikke ofte selv. Hvorfor. Men jeg har et personlig forhold til Gud, og det er det jeg tror på. Ser bare ikke hvorfor man ikke kan leve et normalt liv og likevel tro. Kan ikke skrifte til presten her, blir utstøtt. Så gale er det.

Skrevet

Tror du ville tjene på å konforere med lederene, presten ol, i ditt trossamfunn. Om de ser grunner til at du og din ikke skal ha sex, ja da vet du også følgene.

Ser ut som du har hatt en brokete og meget tøff fortid, og du har valgt dette. Er det da verdt å kaste alt overbord?

Selv har jeg ingenting i mot sex, av alle frivillige slag, men du derimot har et behov for disse menneskene i ditt trosfellesskap. Ville det virkelig gjøre deg noe å vente litt, til giftemål som det sikkert kreves?

Og er virkelig da denne kjæresten din den du vil dele alt med siden? Regner med at du ikke kan skille lag uten konsekvenser heller?;)

Rådfør deg, og se om dette er regler du kan overholde.

Skrevet

Du skal ikke drive hor. Kan det bli klarere enn det?

• Liker 2
Skrevet

Ja. Jeg skjønner det ikke ofte selv. Hvorfor. Men jeg har et personlig forhold til Gud, og det er det jeg tror på. Ser bare ikke hvorfor man ikke kan leve et normalt liv og likevel tro. Kan ikke skrifte til presten her, blir utstøtt. Så gale er det.

Da beholder du ditt personlige forhold til fyren og driter i samfunnet du er medlem av som oppfører seg som hulefolk. Enkelt og greit. Vær deg selv, og om du blir kastet bort og glemt pga det, så er det vitterlig ikke folk jeg hadde orket å ha rundt meg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er selv personlig kristen og tenker som så at det er INGEN andre enn deg selv som bestemmer over ditt liv og din tro!

Når det kommer til sex så er min tanke at det gjør man ikke bare for å gjøre det, altså ons.

Det finnes langt værre ting å gjøre enn å drikke og ha sex.

Anonymous poster hash: 417ae...b0a

Skrevet

Du skal ikke drive hor. Kan det bli klarere enn det?

Vet du overhodet hva hor i bibelsk forstand betyr?

Artig at du referer til gamle testamenter, og til en mann som hadde to søstre som koner:)

Skrevet

Vet du overhodet hva hor i bibelsk forstand betyr?

Artig at du referer til gamle testamenter, og til en mann som hadde to søstre som koner:)

Ja med hor menes sex utenfor ekteskapet.

Skrevet

Ja med hor menes sex utenfor ekteskapet.

Nei, med hor menes at man ikke holder seg ene og alene til den man har valgt. Gifteordningen ble innført meget senere av mennesker, ikke av gud. Gud i den bibelske forstand sa at man skal være i en tretvinnet tråd. mann-kvinne-og gud flettet sammen.

I bibelsk forstand har du kontekst nok til å velge deg denne mannen, være med han og holde deg til han deretter.

AnonymBruker
Skrevet

Klem til deg! :)

Det virker som det miljøet du er en del av et ganske ekstremt ja! Jeg er faktisk vant med det motsatte; jeg som venter med sex er litt rar. Men jeg har lyst til å si dette til drg: det er nåde for alt! Gud tilgir deg uansett, enten det er sex, alkohol, eller hva son helst annet det gjelder. Han elsker deg like mye, samme hva du gjør - det er dette som er nåde.

Samtidig tror jeg de reglene og grensene Gud har satt for oss, er ment å være det beste for oss. Alkohol i seg selv er ikke en synd, men ved å bli full risikerer du å gjøre noen ting du ellers ikke ville gjort, og som du angrer på i ettertid. Hvis du venter med sex til du er gift, kan dette innebære at du slipper å bli såret, og du gir ikke bort denne delen av deg selv, og gjør deg ikke så sårbar, for mer enn en person.

Jeg tror også at det å velge noe du vet er synd, vil gjøre noe med ditt forhold til Gud, noe du selv erfarer. Følelsen av skyld og skam skaper et skille mellom oss og Gud, fordi vi trekker oss unna. Men som jeg sa, det er nåde for alt. Gud fordømmer deg ikke, han er ikke slik som mennesker. Gå til han med det! Kjenner du historien om kvinnen som ble grepet i ekteskapsbrudd (John 8)? Les gjerne den. Glem ikke at det er tilgivelse for alt :)

Anonymous poster hash: e6f0b...4b1

Skrevet

Har ikke Gud/Jesus bedre ting å ta seg til enn å furte over sexlivet til folk? Hvorfor skape vesener med seksuelle lyster i det hele tatt om det er så "syndig"?

• Liker 2
Skrevet

DET GÅR DA AN Å VÆRE KRISTEN, ta noen øl med venner, drikke vin og kose seg, og være seksuelt aktiv. Er det virkelig så gale?

Har du vurdert å gifte deg?

AnonymBruker
Skrevet

Hvis folk ikke godtar deg som du er(så lenge du ikke er fæl med noen), så er de ikke gode nok for deg. Det høres ut som om den gjengen du er med lever i fortiden.... Lev livet best mulig og slik du selv vil, du har bare en sjanse. ;-)

Anonymous poster hash: b752c...e62

Skrevet

Jeg er kristen, har hatt sex, og jeg går på offentlig skole. Jeg sier ikke så mye om det jeg heller, men forteller det til de aller nærmeste.. Men jeg vil si det at folk må få velge hva som er mest naturlig for dem, enkelte har en sterk seksuell natur, andre ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge du har til intensjon å dele livet ditt med kjæresten din så står Jesus bare på sidelinjen og heier han.

Anonymous poster hash: 6786e...72a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du i et konservativt dømmende miljø når du åpenbart ikke er det selv???

Anonymous poster hash: b752c...e62

Skrevet

Ja. Jeg skjønner det ikke ofte selv. Hvorfor. Men jeg har et personlig forhold til Gud, og det er det jeg tror på. Ser bare ikke hvorfor man ikke kan leve et normalt liv og likevel tro. Kan ikke skrifte til presten her, blir utstøtt. Så gale er det. Anonymous poster hash: 16de4...1b9

Du kan leve et normalt liv og likevel tro. Alle som prøver å fortelle deg det motsatte, prøver å styre deg ved å dytte religionen foran både deg og andre. DET er ikke greit. Det er DIN tro, ikke alle andres. Ditt forhold til gud er det ingen andre som skal kunne si noe på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...