Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde spart i mange mnd, å tok meg en tur til frisøren for å få en fin frisyre da det jeg hadde var veldig rett og kjedelig. Jeg så for meg at hun stussa det litt og klipte det litt opp,kanskje tynna det litt ut, ikke noe store endringer.

Når jeg sitter i stolen ser jeg at hun klipper en del, men siden jeg var nøye på å si at jeg ville ha håret i strikk og beholde lengden så regna jeg med at det bare så ut som hun klipte mye. Når jeg er ferdig ser jeg jo at det har blitt veldig kort, men alt håret er over hverandre så jeg regner med det bare så kort ut, og at det ble bedre når jeg kom hjem.

Nå sitter jeg å gråter, hun har klipt håret i bob, å det er bare 6-7cm bak, jeg HATER håret mitt, å aner ikke hva jeg kan gjøre med det. Det ser ut som noe en venninne kunne gjort fordi du har ligget med typen hennes .

Jeg føler ikke det hjelper å dra å klage, for hun kan jo ikke klippe på håret igjen. Noen som har opplevd det samme? hva gjorde du da?

Anonymous poster hash: 3d641...71d
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må ta det opp der og da, og eventuelt nekte å betale. Er ikke mye annet man får gjort.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Derfor jeg har begynt å klippe meg selv. Hva betalte du?

Anonymous poster hash: f7b45...51b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Derfor jeg har begynt å klippe meg selv. Hva betalte du?

Anonymous poster hash: f7b45...51b

500kr

-TS

Skrevet

Du kan selvsagt klage og si at du er sterkt misfornøyd med den frisyren du har men du får neppe de lange lokkene dine igjen...de kan tilby deg en annen frisør for å justere på det du har evt. be de om det selv. Ellers drikk nok vann og ta vitaminer. Sist gang en frisør klippet alt for mye og ga meg skikkelig dårlig frisyre, gråt jeg i ca ukes tid..

Skrevet

Men herlighet hvorfor klager du ikke der og da, eller går tilbake? Du sier det ikke nytter for håret er likevel vekke, men det nytter iallefall ikke å sitte her på kg og klage om det.

Jeg har opplevd en dårlig hårklipp en gang, dro tilbake dagen etter og ble klippet i en annen frisyre som gjorde at jeg ble mer fornøyd, + at jeg fikk en god del av summen igjen.

Det er ikke så mye å gjøre i grunn enn å vente på at håret vokser ut igjen og det gjør det jo.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din...Derfor går jeg aldri til frisører lenger. Ei nær i familien min får "den ære" av å stusse meg innimellom. Ingen andre får røre mitt lange, tjukke dyrebare hår.

Anonymous poster hash: ca1df...da7
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner frustrasjonen din...Derfor går jeg aldri til frisører lenger. Ei nær i familien min får "den ære" av å stusse meg innimellom. Ingen andre får røre mitt lange, tjukke dyrebare hår.

Har fast frisør, men hun har reist på ferie i 1 år, så jeg dro til kollegaen hennes.

hadde håpe noen kanskje hadde noen tips til hva man kan gjøre med håret for at det kan se lenger ut. eventuelt noe type løshår, men det funker vel ikke når det er så kort :(

AnonymBruker
Skrevet

Har fast frisør, men hun har reist på ferie i 1 år, så jeg dro til kollegaen hennes.

hadde håpe noen kanskje hadde noen tips til hva man kan gjøre med håret for at det kan se lenger ut. eventuelt noe type løshår, men det funker vel ikke når det er så kort :(

Det du skal ha fokus på, er at det vokser ut igjen, mitt vokser veldig fort! Stusset meg ved juletider, følte det var litt for mye da ( liker å ha det ordentlig langt ), men ser at nå har det vokst minst 12-15cm. Tips : spis næringsrikt og sunt ( hvis du ikke gjør det ) . Spis nok fett ( avocado, usalta nøtter etc), en god omega 3. Sov nok, beveg deg jevnlig. Så ser du at håret ommer til å vokse fort, og at du m et par mnd mot sommeren vil merke forskjell. Ta og gjerne ekstra B vitaminer ( hvis du ikke gjør det ), f.eks Supplex B, evt Biotin ( har aldri brukt det selv, men hørt om det ).

Du virker ikke nok bevisst da du gikk til frisøren, men nå har du iallefall lært. Ville som sagt hatt fokus på kosthold, så vil du garantert se at det vokser seg til, istedenfor å begynne å dra tilbake, da vil de jo evt klippe ennå mer, og jeg forsto det slik at du ønsker å ha langt hår. Extensions har jeg heller ingen erfraing med da jeg aldri har hatt behov for det selv, tror og det kan slite på håret...

Håper håret ditt vokser fort!

• Liker 2
Skrevet

Det gror ut igjen. Du får nesten bare vente.

• Liker 1
Skrevet

Du gav jo frisøren frie tøyler, nytter ikke å klage da.

• Liker 3
Skrevet

Æsj, så dritt! Har opplevd det samme selv! Hater når frisøren bare tar helt av og gjør sånne duste geier. Jeg satt opp håret hver dag fordi jeg hata at det var så kort. Men plutselig blir det langt. Heldigvis vokser hår. :) hvis du er "snill" med håret ditt nå, så vil det jo være sunt nok også slik at du slipper å klippe bort der som vokser ut!

Gjest Caress
Skrevet

Gå tilbake, så kan det hende du får klippet det i en finere frisyre og kanskje også pengene tilbake. ^^

Det vokser ut igjen!

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare hår! Det vokser jo ut igjen.

Anonymous poster hash: 88fcc...0da
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Anonymous poster hash: f4f47...ff6

Anonymous poster hash: f4f47...ff6

post-37809-0-72564100-1431013491_thumb.j

Gjest Margit Spat
Skrevet

Jeg vet av egen erfaring hvor kjipt det er når frisøren har gjort noe annet enn en selv forestilte seg, men det er opp til deg som kunde å gi klare beskjeder. Hvis du oppgav som kriterium at du skulle kunne få det opp i hestehale, så har ikke frisøren gjort noe annet enn du har sagt. Jeg får i alle fall til hestehale dersom håret i nakken er 6-7 cm, og mitt hode er ikke mindre enn gjennomsnittet.

Når du sier "beholde lengden" og "ha håret i strikk" er det i alle fall i mitt hode vanskelig å forstå at frisøren skal kunne gjette at du vil ha det oppklippet og tynnet ut. Da burde du heller sagt det du sier her, for frisøren er ikke tankeleser.

Jeg skriver dette under forutsetning av at frisøren ikke har skamklippet deg; da det er forskjell mellom dårlig håndverk og manglende tankelesningsevner.

Trøst deg med håret vokser ut igjen, og at at de færreste har venninner som ville mestret å klippe en bob som hevn for at noen ligger med mannen deres. ;)

Gjest bruker83924
Skrevet

Et tips jeg har lært av en frisør, er å alltid si CM på hvor mye de skal ta av håret ditt. Hvis ikke tar de for mye, siden de tar det som er slitt + litt mer. :glare:

Jeg har, etter mange års leting, funnet en frisør jeg faktisk er fornøyd med. Hun tar så mye som jeg sier, og klipper håret sånn at det ser fint ut til ansiktsformen min. Det ble mange tårer før jeg fant henne .

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet av egen erfaring hvor kjipt det er når frisøren har gjort noe annet enn en selv forestilte seg, men det er opp til deg som kunde å gi klare beskjeder. Hvis du oppgav som kriterium at du skulle kunne få det opp i hestehale, så har ikke frisøren gjort noe annet enn du har sagt. Jeg får i alle fall til hestehale dersom håret i nakken er 6-7 cm, og mitt hode er ikke mindre enn gjennomsnittet.

Når du sier "beholde lengden" og "ha håret i strikk" er det i alle fall i mitt hode vanskelig å forstå at frisøren skal kunne gjette at du vil ha det oppklippet og tynnet ut. Da burde du heller sagt det du sier her, for frisøren er ikke tankeleser.

Jeg skriver dette under forutsetning av at frisøren ikke har skamklippet deg; da det er forskjell mellom dårlig håndverk og manglende tankelesningsevner.

Trøst deg med håret vokser ut igjen, og at at de færreste har venninner som ville mestret å klippe en bob som hevn for at noen ligger med mannen deres. ;)

For meg er 'beholde lengden' en ganske klar beskjed på at man ikke vil klippes kort, så her har jo faktisk frisøren tabbet seg ut.

Anonymous poster hash: 6873e...45c

• Liker 3
Gjest Margit Spat
Skrevet (endret)

For meg er 'beholde lengden' en ganske klar beskjed på at man ikke vil klippes kort, så her har jo faktisk frisøren tabbet seg ut.

For noen frisører kan det også bety å beholde hele lengder. Hun har heller ikke blitt klippet kort. Hun har fått en lang bob, og hun har fått den lang nok til å sette opp i strikk, slik hun ba om. (En bob med 6-7 cm lengde i nakken, og hele lengder, er ikke kort i min verden, i alle fall.)

Når TS sier i sitt innlegg at hun

1. Hadde en rett og kjedelig sveis

2. Ville ha mulighet til å sette opp i strikk

3. Ville beholde lengden

4. Ville ha en fin frisyre

så må man være tankeleser for å forstå at det hun egentlig mente var

1. oppklipping

2. tynning

Når TS på den ene siden vil ha en "frisyre", men samtidig underforstått ikke vil ha det kortere; hun vil ha mulighet til å sette opp, men hun vil ha det oppklippet: ja da må den bitre lærdommen være at man må være klarere i kommunikasjonen overfor frisøren.

Det er virkelig ikke kult å komme hjem med en sveis man hater, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke er frisør! Jeg har lært det på den harde måten selv, at man må være helt tydelig på hva man ønsker (og hva man ikke er fortrolig med), og at en frisør som man kommuniserer godt med er gull verdt.

En gang kom jeg hjem med en klipp og føn som var en oldemor verdig (jeg var 25 og hun jeg vanligvis gikk hos på den tiden var i svangerskapsperm), og en annen gang ble frisøren som skulle klippe en kjevelang bob på meg dødsfornærmet da jeg ba henne rette opp asymmetrien som hun hadde tatt seg kunstnerisk frihet til å lage. Man lærer stadig...

Endret av Margit Spat
AnonymBruker
Skrevet

For noen frisører kan det også bety å beholde hele lengder. Hun har heller ikke blitt klippet kort. Hun har fått en lang bob, og hun har fått den lang nok til å sette opp i strikk, slik hun ba om. (En bob med 6-7 cm lengde i nakken, og hele lengder, er ikke kort i min verden, i alle fall.)

Når TS sier i sitt innlegg at hun

1. Hadde en rett og kjedelig sveis

2. Ville ha mulighet til å sette opp i strikk

3. Ville beholde lengden

4. Ville ha en fin frisyre

så må man være tankeleser for å forstå at det hun egentlig mente var

1. oppklipping

2. tynning

Når TS på den ene siden vil ha en "frisyre", men samtidig underforstått ikke vil ha det kortere; hun vil ha mulighet til å sette opp, men hun vil ha det oppklippet: ja da må den bitre lærdommen være at man må være klarere i kommunikasjonen overfor frisøren.

Det er virkelig ikke kult å komme hjem med en sveis man hater, og jeg er sjeleglad for at jeg ikke er frisør! Jeg har lært det på den harde måten selv, at man må være helt tydelig på hva man ønsker (og hva man ikke er fortrolig med), og at en frisør som man kommuniserer godt med er gull verdt.

En gang kom jeg hjem med en klipp og føn som var en oldemor verdig (jeg var 25 og hun jeg vanligvis gikk hos på den tiden var i svangerskapsperm), og en annen gang ble frisøren som skulle klippe en kjevelang bob på meg dødsfornærmet da jeg ba henne rette opp asymmetrien som hun hadde tatt seg kunstnerisk frihet til å lage. Man lærer stadig...

Jeg sier stadig vekk til frisøren at jeg vil 'beholde lengden' og har aldri opplevd at det har blitt tolket som noe annet enn 'ikke klipp det noe særlig kortere enn det er nå'.

Jeg syns heller ikke en lang bob er kort hår, men hvis ts for eksempel hadde går til midt på ryggen før kan jeg godt forstå at hun syns det er kort.

Hvis frisøren var usikker på hva ts ville ha burde hun ha spurt litt mer etter hva hun tenkte seg, å gå fra langt hår til en bob er jo en ganske dramatisk forandring. Og når jeg er hos frisøren spør hun alltid underveis hva jeg syns, 'ser dette greit ut', 'kan jeg ta litt mer her', ' blir dette for kort syns du'.

Ts: gå tilbake å klag hvis du ikke er fornøyd. Og vær litt tydeligere på hva du vil ha neste gang.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...