Gå til innhold

diett: bare 300 gram frukt om dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er feit, BMI på 42!

Nok er nok, jeg skal slanke meg. Jeg er for feit til å trene, om jeg går ut for en joggetur så får jeg panikkangst, for folk stirrer og gir mer heslige blikk. Treningsstudio er ikke aktuelt, de stirrer og dømmer meg også.

Nok er nok, jeg gir blaffen i hva som er "rett og galt". Jeg skal gjøre det på min måte.

Jeg skal starte med 500 gram frokost (eple, vannmelon, druer, kiwi, ananas etc). Og 2 dager matfri i uken.
Så skal jeg gå ned til 300gram dagen, og til slutt ende opp med 200 gram frukt dagen + 6 glass vann + 2 dagers matpause. Vannet er fri-bruk ukene før.

Hvor mye trur du jeg kommer til å gå ned i vekt?

når jeg har kommet meg ned til 60 kg så skal jeg begynne å trene. Før den tid er det uaktuelt! Jeg kommer ALDRI til å sette mine føtter inn i et treningsstudio. De folkene er slemme og ondskapsfulle. Før du begynner å klikke vinkel på meg; bare se på facebook! Det kryr av videoer av feite folk som trener, som ender opp som en god latter for de tynne, treningsfreakene som ikke eier et snev av empati. Jeg nekter å bli en av de feite som ender opp på youtube.

Anonymous poster hash: 5ce0b...ac0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tipper du ikke går ned noe i vekt i det hele tatt. Når du spiser så lite kommer sulten til å være konstant, og til slutt sprekker du og spiser så mye at sultingen ikke har vært verdt det. Jeg vil anbefale deg å spise minst 1000 kcal for dag for å ikke bli helt sprø av sult.

Anonymous poster hash: 6637f...299
  • Liker 14
Gjest Meeh
Skrevet (endret)

Det er helt greit å slanke seg uten trening, kostholdet er det som har desidert mest å si med mindre man har helt vanvittige treningsmengder. Så lenge du holder dietten til punkt og prikke vil du gå ned i vekt svært fort med et slikt kosthold, men som sagt over - de aller færreste klarer å holde noe slikt gående mer enn noen dager. De som har suksess med slike dietter er også for det meste folk som gjør det under observasjon av lege/samarbeid med venner eller partner som funker som motivasjon.

Du er tross alt sykelig overvektig og du har et problem med å spise lite kalorier, man kommer ikke bort i fra det. Suksessratioen ved et moderat kaloriunderskudd (maks 500kcal under behov) er ekstremt mye høyere. De aller færreste bryr seg uansett særlig om hva andre gjør på treningssenter, det er nok selvitilliten din som er hovedproblemet. Treningssenter er desidert mest befolket mellom 15:00 og 21:00. Få trener før og etter dette, særlig i helger. Det er også stor forskjell i klientellet fra senter til senter.

Endret av Meeh
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

BRA at du har bestemt deg for å gå ned i vekt! Men tror du tenker at folk ser på deg, mer enn at de faktisk gjør det, det sitter i hodet ditt kjære ts.

Du bør få i deg proteiner, sunt fett ( avocado, sunne oljer, fet fisk, usalta nøtter ) og fiber.

Spis gjerne frukt til frokost, men du bør variere mye mer for å holde vekta stabil.

Mange her kan komme med bedre forslag hvis du er interessert. Og gjerne gå turer nesten hver dag.

Anonymous poster hash: c5d60...df7
  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre tror jeg at du kommer til å sprekke ganske fort, og så er man tilbake til start. Blir den berømte opp som en løve og ned som en skinnfell. Men det virker som om du virkelig har bestemt deg for at nå er det ikke noe mer kjære mor, og det er jo fint!:) Pluss at om du er veldig stor er det greit å gå saktere ned i vekt mtp. løshud.

Legg heller om kostholdet litt og litt, så du får tid til å omstille deg. Finne ting som funker for det. Bare fordi jeg kan spise havregrøt til frokost hver eneste dag og synes det er digg, så betyr ikke det at det er riktig for deg. Det beste mest generelle tipset jeg kan gi er å rett og slett slutte å kjøpe inn usunn mat i det store og hele, da må man jo lage av det en har liggende. Og hva med å lage sunnere varianter av favoritt-junkfooden? Fiskebrurger fremfor vanlig burger f.eks.

En annen ting er å finne ut hva du skal unne deg av godsaker i løpet av uken, henge et bilde av de tingene på kjøleskapet og krysse av etterhvert som du har spist dem:) Funker veldig fint for meg i alle fall!

Anonymous poster hash: 3047c...bc3
  • Liker 2
Skrevet

Er ikke det ganske nærme anorektisk? :/

Vil du det?

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det ganske nærme anorektisk? :/

Vil du det?

Heller det enn å være feit.

Det er så frustrerende, jeg liker ikke grønnsaker, kun potet og gullrøtter, salat og annet tull kaster jeg opp av. Jeg spiser ikke noe ofte, jeg spiser 1 gang om dagen, og ofte så går jeg 3-4 dager uten mat, uten noen problemer. Det er så frustrerende at jeg fortsatt går opp i vekt!

Andre stapper i seg godteri og brus daglig, men de er mye tynnere enn meg. Vekta går bare oppover, jeg går lengre og lengre uten mat, men fortsatt så nekter den å gå ned!!!

Frukt er det eneste "sunne" matproduktene jeg liker, så det å gå over til en helt enkel frukt-diett må jo funke! Jeg gir opp snart, dette er siste utvei. men vil vite hvor mye jeg kan forvente å gå ned i uken.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Heller det enn å være feit.

Det er så frustrerende, jeg liker ikke grønnsaker, kun potet og gullrøtter, salat og annet tull kaster jeg opp av. Jeg spiser ikke noe ofte, jeg spiser 1 gang om dagen, og ofte så går jeg 3-4 dager uten mat, uten noen problemer. Det er så frustrerende at jeg fortsatt går opp i vekt!

Andre stapper i seg godteri og brus daglig, men de er mye tynnere enn meg. Vekta går bare oppover, jeg går lengre og lengre uten mat, men fortsatt så nekter den å gå ned!!!

Frukt er det eneste "sunne" matproduktene jeg liker, så det å gå over til en helt enkel frukt-diett må jo funke! Jeg gir opp snart, dette er siste utvei. men vil vite hvor mye jeg kan forvente å gå ned i uken.

TS

Her forteller du hvorfor du ikke går ned i vekt. Du jojo slanker deg, og ødelegger forbrenningen din. Når du ikke spiser på flere dager, er du ikke snill med kroppen din da den trenger næring daglig, så den tar av andre ting, som huden, håret ditt, energien din... Nei, du må lese deg påå på hva som faktisk fungerer i lemgden, det gjør ikke dette.

Husk : de fleste som går på "slankekurer" blir ikke tynnere, da de sprekker. Du må ha fokus på hvordan omstille hele kostholdet ditt, og holde på det jevnlig, for det er DA man klarer å holde på det!

Du sier du blir irritert på de som spiser mye mer og t.o.m usunt uten å legge på seg. Vel, da må du forstå hvorfor. Jeg har aldri hatt problemer med vekta, er naturlig slank og har alltid vært det. Kan og kose meg av og til uten at det merkes på meg. Men jeg spiser mest sunt og regelmessig. Mye næring, hver dag, da blir kroppen og helsa mi glad. Du må tenke på det som at du skal "hjelpe" kroppen din tilbake i riktig modus , om du vil, være god mot kroppen din. Det er du ikke når du sulter deg.

Lag deg en plan for hva du skal spise hver uke. Og følg den.Det er mye du kan like hvis du først prøver det. Handler ofte om hvordan man tilbereder noe.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Du må tenke på kroppen din, som en bilmotor. Uten bensin, stopper bilen. Det samme gjør kroppen din uten næring. Du må virkelig slutte å gå dager uten mat da du bare ødelegger forbrenningen din. Hele metabolismen din er avhengig av påfyll( næring ) for å kunne fungere som den skal. Det er viktig med rett næring. Frukt er ikke nok. Du må ha proteiner ( kroppens byggesteiner ), fett ( viktig for bl.a hormonene ), fiber, vitaminer, aminosyrer osv.

Og ett måltid pr dag er alt for lite! Du bør spise jevnt ca 4 måltider pr dag ( frokost, lunsj, middag, kvelds ) med mellommåltider, som ei gulrot, en celleristang, litt usalta nøtter, en halv avocado etc. Spis heller mindre pr måltid.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg klare å spise "regelmessig og sunt" når jeg ikke liker noe sunt? Når "sunn" mat får meg til å spy! Det å leve et liv hvor jeg går rundt og trykker i meg mat som får meg til å spy, nei da vil jeg heller dø!

Det er jo umulig!
En "diett" på 300 gram frukt er det sunneste jeg klarer.

ts

AnonymBruker
Skrevet

Så spis usunt, men litt mindre porsjoner? Det handler om kalorier inn og kalorier ut. Du kan i teorien slanke deg bare ved å spise sjokolade eller potetgull, bare du spiser lite nok (ikke anbefalt, bare for å understreke poenget). Frukt kan du godt spise i tillegg, eller som mellommåltid.

Mye "sunn" mat inneholder forresten like mye kalorier som "usunn" mat. For eksempel tror mange at fullkornspasta er sååå mye bedre enn vanlig pasta, men kaloriinnholdet er det samme. Nøtter, mandler og avocado er andre matvarer som er veldig populært for tiden, men dette er reine kaloribombene.

• Liker 3
Skrevet

For et idiotisk tulleopplegg du har laget deg.

• Liker 9
Skrevet

Høres ut som ett veldig usunt opplegg.
Men, hei din kropp.

• Liker 3
Skrevet

Du slanker deg feit. En av de store årsakene til oppgang er for lite måltider. Typisk for overvektige er at de spiser 1-2 ganger om dagen. Det funker ikke. For øvrig tror jeg du troller.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan skal jeg klare å spise "regelmessig og sunt" når jeg ikke liker noe sunt? Når "sunn" mat får meg til å spy! Det å leve et liv hvor jeg går rundt og trykker i meg mat som får meg til å spy, nei da vil jeg heller dø!

Det er jo umulig!

En "diett" på 300 gram frukt er det sunneste jeg klarer.

ts

Her har du jo tydeligvis bestemt deg allerede...

Grønnsaker er sunt, men hvis du ikke klarer spise det så styr unna. Spis mager kesam, mager cottage Cheese med litt bær, havregrøt laget på vann, bytt ut kjøttdeig med karbonadedeig, spis fisk to dager i uken, og les på kalorier på pålegg etc. Bytt brød med knekkebrød,kutt all brus og flytende kalorier.

Forøvrig anbefaler jeg deg å finne frem til en episode med Hellstrøm ordner opp, hvor deltakeren også kastet opp av å spise grønnsaker. Hun spiser nå alt.

PS; youtube-latteren er ekstremtilfellene, og de eksisterer med de syltynne også, det er jo ikke vekten som er morsom,men ofte hva de gjør. De færreste får med seg hva andre gjør på senteret, og flere tenker nok positivt om at en tykk person tar tak i ting og trener, enn at man tenker neGativt. Har du råd ville jeg vurdert et par timer med personlig trener for å lære bruk av apparater og lagt opp et program for deg. Med trening vil du kunne spise mer.

Anonymous poster hash: a3d64...018

Skrevet (endret)

Dette var

nei, jeg vet ikke.

Lykke til, TS!

Edit: lurte du på noe, TS, eller bare forteller du?

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Så spis usunt, men litt mindre porsjoner? Det handler om kalorier inn og kalorier ut. Du kan i teorien slanke deg bare ved å spise sjokolade eller potetgull, bare du spiser lite nok (ikke anbefalt, bare for å understreke poenget). Frukt kan du godt spise i tillegg, eller som mellommåltid.

Mye "sunn" mat inneholder forresten like mye kalorier som "usunn" mat. For eksempel tror mange at fullkornspasta er sååå mye bedre enn vanlig pasta, men kaloriinnholdet er det samme. Nøtter, mandler og avocado er andre matvarer som er veldig populært for tiden, men dette er reine kaloribombene.

Det handler ikke bare om kalorier! Når skal folk begynne å skjønne?

Det handler om NÆRING. Hvis man ikke gir kroppen NÆRING, men bare tomme kalorier , som du mener at ts like godt kan stappe i seg, for du mener det er det samme siden det ikke har så mye mer kalorier, tukler man med FORBRENNINGEN, også kalt METABOLISMEN. Den trenger NÆRING HVER dag, og da holder det ikke å enten bare spise frukt og/eller spise tomme kalorier ( som sjokolade og potetgull er ), men man må spise : vitaminer, proteiner, fiber.

Til ts : du bør gå på et ernærings/kostholdskurs før du begynner å gå på noen diett!

• Liker 4
Skrevet

Du kommer garantert til å rase ned i vekt. Og opp igjen så snart du introduserer normal mat igjen, så hey ho lets go!

Gjest Penelopee
Skrevet

Oppskriften på katastrofe...

Skrevet

Har du vurdert lavkarbo ?

Da kan du spise deg mett på typiske "usunne" ting som rømme, kjøtt, bacon, ost ++ det er også et hav av oppskrifter på kaker og desserter.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...