Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Må man seriøst kutte salt for å gå ned i vekt/slanke seg?

Jeg salter jo alt som er! ikke rart kroppen min ikke forandrer seg da! (hehe neida) men har det mye å si?

Anonymous poster hash: 3212f...a10
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

For friske mennesker har det ikke noe å si med litt ekstra salt. Kroppen skiller ut overskuddssaltet. Det er farligere å få i seg litt for lite salt enn litt for mye salt. Man kan bli forgiftet av salt som av alle andre stoffer (som for eksempel vann), men da skal det store mengder til.

Anonymous poster hash: 7b32e...323
  • Liker 3
Skrevet

Det er vel heller det at salt binder vann, og man ser mer oppblåst ut. Men uten at jeg er noen ekspert, kan man jo gå ned i vekt uavhengig av dette.

Skrevet

Du kan gå ned i vekt selv om du spiser for mye salt. Men salt binder vann, så den reelle vekten din vil være noe mindre enn hva vekten viser.

Jeg går alltid opp 500-1000 g i løpet av helgen da vi som oftest koser oss med salt mat, men dette er som regel borte innen tirsdag.

AnonymBruker
Skrevet

Må man seriøst kutte salt for å gå ned i vekt/slanke seg?

Anonymous poster hash: 3212f...a10

Salt inneholder 0 kalorier så saltmengden spiller ingen rolle når det gjelder fettmengden, men salt binder væske så vekten vil være litt høyere dersom du spiser mye salt. Vekten vil gå ned straks du kutter ned på saltmengden og kroppen slipper på vannet.

Anonymous poster hash: d41b9...3d6

AnonymBruker
Skrevet

Godt det bare er vekt grunnet vann, og ikke binder fett :P Jeg må av helsemessige årsaker få i meg masse salt. Det er viktig å huske på også, at ikke alle generelle kostholdsråd gjelder for alle. Jeg har fått klar beskjed om dette da, at jeg ikke må være redd for å få i meg masse salt. Kroppen min funker bedre når jeg pøser på med salt ;) Joda, kiloene sitter kanskje litt hardere fast, men det er bedre enn å bli sengeliggende/ havne på legevakten...

Anonymous poster hash: 824b4...eb9

Skrevet (endret)

Godt det bare er vekt grunnet vann, og ikke binder fett :P Jeg må av helsemessige årsaker få i meg masse salt. Det er viktig å huske på også, at ikke alle generelle kostholdsråd gjelder for alle. Jeg har fått klar beskjed om dette da, at jeg ikke må være redd for å få i meg masse salt. Kroppen min funker bedre når jeg pøser på med salt ;) Joda, kiloene sitter kanskje litt hardere fast, men det er bedre enn å bli sengeliggende/ havne på legevakten...

Anonymous poster hash: 824b4...eb9

Salt inneholder elektrolytter, som er veldig supert for kroppen. Et friskt menneske kan pøse på med salt, så lenge vanninntaket er tilsvarende... Begge deler er selvfølgelig ikke bra i enorme mengder, som med alt annet.

Man blir litt pløsete av saltet, siden det holder på vann, men det trenger man vel bare bry seg om, hvis man skal konkurrere i Fitness.

Endret av Yme

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...