AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Hei! Jeg er en ung hundeeier, som bor i en leilighet, med min samboer, i Oslo. Hver morgen tar jeg hunden min ned i bakgården, der jeg lar han løpe litt rundt og gjøre fra seg. Ved siden av bakgården, så er det noen kontorer i første etasje. De, som jobber der liker ikke at jeg tar hunden min ut i bakgården. Ved lunchtider pleier nemlig en eller to av deres ansatte å ta en røyk i båkgården. Jeg plukker alltid opp bæsjen, men det er disse uunngåelige og nærmest usynlige "bæsjerestene", som ligger igjen etter at jeg har plukket, som plager dem. Nå nylig, så har det begynt å komme ut en mann eller dame, som skal kjefte på meg, fordi jeg tar hunden ut i bakgården. I begynnelsen, så kom de med påstander om at de eide bakgården og hadde rett til å nekte meg det. Det gjør de selvfølgelig ikke. Det er et fellesområde til alle beboerne i bygården, og hunder er tillatt er her... Nå har de tatt den påstanden tilbake. De første gangene de konfronterte meg, så forklarte jeg rolig at jeg kom til å fortsette med å ta hunden ned dit og at de ikke hadde rett til å nekte meg det. Jeg sa derimot også at om de kunne motbevise at jeg hadde lov til det, med noen juridiske papirer, så skulle jeg slutte å ta hunden ned dit umiddelbart. Enkelt og greit. Deretter så gikk det over til at en dame kommer ut hver dag og skal kjefte i vei med alle slags nedlatende og krenkende kommentarer. Det er som om de bruker skremselsstrategi, for å skremme meg vekk derifra. Damen står der og kjefter helt fra jeg kommer ut, til jeg går opp trappene til tredje etasje, til jeg låser meg inn der jeg bor. Hun roper ting i denne duren: "Hvis du har ei jævla bikkje i byen, så får du faen mæ ta han med til parken. Din frekke faen. Komme ned hit og bruke bakgården, som ei jævla dass! Du er faen mæ ei frekk ei!" Osv, osv, osv. Jeg gruer meg nå hver morgen til å ta hunden min ned til bakgården, fordi en tilsynelatende gal og veldig uhøflig dame, står og skriker på meg med en svær kjeft. Jeg skjønner at hun ikke liker bæsj, men hun kan faktisk ikke nekte meg å ta hunden med ut på fellesområde. Jeg plukker jo opp etter meg. Styret er uenig med henne og jeg har allerede gitt uttrykk for mer enn én gang at jeg ikke vil bli plaget lenger. Kan oppførselen hennes nå kalles trakassering? Kan jeg si til henne neste gang: "Hei du, hvis du ikke lar meg være i fred, så anmelder jeg deg for trakassering. Det er ikke greit at du snakker til meg sånn hver morgen!" ? Tusen takk på forhånd. Anonymous poster hash: 6a63a...51f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Er det mulig for deg og hunden å gå andre steder enn bakgården? Anonymous poster hash: 5529d...c19 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Her ville jeg mer enn gjerne fått høre motpartens versjon av saken. Fordi du høres ikke helt enkel ut selv! Unngå hele problemet med å gå og lufte andre steder, da vel! Begynne å snakke om juridiske dokumenter, jeg måtte lese fordi jeg synes det hele virker helt bak mål, fra rs sin side. Anonymous poster hash: 7c6d7...c85 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Er det mulig for deg og hunden å gå andre steder enn bakgården?Anonymous poster hash: 5529d...c19 Bøye seg for tyrannisering? Nei, her må det settes hardt mot hardt. Det er det eneste slike galninger forstår. Anonymous poster hash: 740ad...0ac 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Er det mulig for deg og hunden å gå andre steder enn bakgården?Anonymous poster hash: 5529d...c19 Ja, men utenfor er det veldig mye trafikk, så jeg kan ikke la han rusle rundt. Det er et stykke å gå til parken, så det gjør jeg senere på dagen. Anonymous poster hash: 6a63a...51f
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Rusle rundt? Det er båndtvang, så hunden din har du naturligvis kontroll på. det burde ikke være et problem. Jeg lurer egentlig på hva problemet ditt er? Du har hund, men vil ikke ta hunden til et passende sted hvor den kan drite. Anonymous poster hash: 5529d...c19 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Rusle rundt? Det er båndtvang, så hunden din har du naturligvis kontroll på. det burde ikke være et problem. Jeg lurer egentlig på hva problemet ditt er? Du har hund, men vil ikke ta hunden til et passende sted hvor den kan drite.Anonymous poster hash: 5529d...c19 1. Jeg vet ikke om noen hundeeiere, som tar med hunden sin til parken 3 ganger om dagen. Hvem har liksom tid til det? 2. Det er en inngjerdet bakgård der hunden kan løpe fritt uten å ha mulighet til å rømme, så det er ikke noe poeng å ha ham i bånd. På den trafikkerte veien utenfor derimot, så hadde jeg aldri tatt ham uten bånd. 3. Bakgården består av ingenting. Ingen stoler, ingen bord, ingenting. Det er absolutt ingen unntatt noen få hundeeiere og to røykere, som bruker bakgården, så det er ikke et upassende sted å ta hunden. Anonymous poster hash: 6a63a...51f 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Hvor stor er bakgården? Anonymous poster hash: 03728...77c
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Kan du ikke si at du og hunden utsettes for passiv røyking? Anonymous poster hash: ba4a7...0a0 3
Ms.Sommerfugl Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Altså, uavhengig om dette er "riktig eller ei", så er det sannelig ikke riktig å stå og kjefte slik til et annet menneske! Jeg ville personlig spasert opp til sjefen til dette uhyret og forklare han at hvis han ikke får kontroll på sine ansatte, så anmelder jeg både jobben OG dama som trakasserer. Nei, altså, det får da være måte på! 6
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Slitsomt... hadde heller gått litt i den trafikkerte veien for å si det sånn. Anonymous poster hash: 378bf...258
Leini Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 1. Jeg vet ikke om noen hundeeiere, som tar med hunden sin til parken 3 ganger om dagen. Hvem har liksom tid til det? 2. Det er en inngjerdet bakgård der hunden kan løpe fritt uten å ha mulighet til å rømme, så det er ikke noe poeng å ha ham i bånd. På den trafikkerte veien utenfor derimot, så hadde jeg aldri tatt ham uten bånd.3. Bakgården består av ingenting. Ingen stoler, ingen bord, ingenting. Det er absolutt ingen unntatt noen få hundeeiere og to røykere, som bruker bakgården, så det er ikke et upassende sted å ta hunden. Anonymous poster hash: 6a63a...51f Dette synes jeg virker vesentlig. Hadde jeg som boende eller arbeidende hatt en uteplass med møbler og ungene kunne springe rundt, så hadde jeg ikke syntes det var ok med skit-rester og piss-lukt, men når den ikke brukes.. da virker kjeffte-dama litt voldsom. 3
EDM Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 Ha på ørepropper når du går ned i bakgården. Ignorer alt spetakkelet. Gå opp igjen. Problem solved 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #14 Skrevet 5. mai 2015 Hvor stor er bakgården? Anonymous poster hash: 03728...77c Jeg er litt usikker, men jeg gjetter ca 100 kvadrat. Anonymous poster hash: 6a63a...51f 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #15 Skrevet 5. mai 2015 Dette synes jeg virker vesentlig. Hadde jeg som boende eller arbeidende hatt en uteplass med møbler og ungene kunne springe rundt, så hadde jeg ikke syntes det var ok med skit-rester og piss-lukt, men når den ikke brukes.. da virker kjeffte-dama litt voldsom. Ja, den brukes til absolutt ingenting. En annen ting er at disse kontorene har store og fine balkonger hvor de kan røyke. I bakgården derimot er det så stygt at jeg forstår ikke hvorfor de vil røyke der. Det er ikke gress der engang. De pleier forresten å stumpe røyken på bakken, så det ligger sigarettstumper rundt omkring. Anonymous poster hash: 6a63a...51f
wintergirl Skrevet 5. mai 2015 #16 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Ja, du si at du anmelder henne for trakassering hvis hun fortsetter sånn. Ikke gi deg her! Ikke la de folka vinne. Endret 5. mai 2015 av wintergirl 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #17 Skrevet 5. mai 2015 Ja, du si at du anmelder henne for trakassering hvis hun fortsetter sånn. Ikke gi deg her! Ikke la de folka vinne. Tusen takk. Imorgen skal jeg manne meg opp og si noe sånt: "Jeg har sagt det jeg ønsker å si om dette, og det kommer ikke til å forandre seg. Jeg setter derimot ikke pris på måten du snakker til meg på. Du kan selvfølgelig snakke til meg på en rolig og saklig måte, men jeg finner meg ikke i å bli skreket på og angrepet hver gang jeg tar hunden ut. Hvis du fortsetter med dette, så anmelder jeg deg for trakassering." Anonymous poster hash: 6a63a...51f 4
wintergirl Skrevet 5. mai 2015 #18 Skrevet 5. mai 2015 Tusen takk. Imorgen skal jeg manne meg opp og si noe sånt: "Jeg har sagt det jeg ønsker å si om dette, og det kommer ikke til å forandre seg. Jeg setter derimot ikke pris på måten du snakker til meg på. Du kan selvfølgelig snakke til meg på en rolig og saklig måte, men jeg finner meg ikke i å bli skreket på og angrepet hver gang jeg tar hunden ut. Hvis du fortsetter med dette, så anmelder jeg deg for trakassering." Anonymous poster hash: 6a63a...51f Håper gneldra holder kjeft etter det!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #19 Skrevet 5. mai 2015 Du bør øyeblikkelig få på hunden din ett bånd, båndtvangen gjelder på fellesområdet. Og så kan du ta opp med henne eller ledelsen at om hun ikke slutter så anmelder du for trakasering. Samt påpeke forsøplingen deres og at de bør skaffe seg ett askebeger. Anonymous poster hash: e8f12...a59
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #20 Skrevet 5. mai 2015 Altså, jeg syns ikke det er greit at de sier sånn, men jeg hadde også blitt forbannet om naboer brukte felles bakgård som hundedass! Anonymous poster hash: b3b33...a19
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå