AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Hei, lurte på noen som har norwegian kredittkort? Jeg lurer på hvordan det fungerer meg cashpoints man får. Jeg er alltid en som har stålkontroll på økonomi og betaler alltid med dnb sitt masterkort og overfører med en gang jeg kommer hjem. (Bruker masterkort fordi det på en måte er tryggest). Men hvis det er slik at man kan bruke norwegian sitt og att på til tjene masse cashpoint så er vel det ganske lurt for den som ikke mister hemninger når den får tak i et kredittkort? Uææ, det jeg lurer på er som sagt om noen har dette og om det koster noebå ha det hvis man hele tiden betaler innenfor rentene begynner å løpe.Anonymous poster hash: 59f5f...9b1
Lista Skrevet 6. mai 2015 #2 Skrevet 6. mai 2015 (endret) Ja, jeg har det. Det koster ikke noe i renter om man betaler innen forfall. 1 kr brukt = 1 cashpoeng 1% i cashpoeng (1 kr per hundrelapp), som kan brukes på norwegian.no edit: stor blunder Endret 6. mai 2015 av Lista 2
Mynona Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Ikke 1kr brukt = 1 cashpoint! Da hadde man jo fått alt gratis. Men 1 cashpoint per 100kr brukt. Og et cashpoint er 1kr. Koster ingenting å ja det så sant du betaler før forfall. Du trenger ikke å overføre penger med en gang du kommer hjem heller. Du kan vente på faktura og betale på forfall. 2
FantasDick Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Jeg har flere kredittkort jeg balanserer mellom for å få rabatter, cahsback og cashpoints. Bruker Norwegian til hverdags når det ikke er rabatter å hente på de andre kortene. Bruker det også når jeg bestiller reiser (pga reiseforsikringen). Betaler før forfall hver måned og har aldri betalt et øre i rente. Har ca. 1500CP nå. Veldig fornøyd med kortet. 1
Neutral90 Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 De fleste kredittkort "gir noe tilbake" på en måte. Norwegian gir deg 1% cashpoints av det du bruker. Andre kort gir 4% på drivstoff, eller 4% på elektronikk osv. Jeg gikk for Norwegian sitt, fordi selv om det virker som at de gir mindre tilbake, så er det ingen takhøyde for hvor mye. Altså det finnes ingen maksgrense for hvor mye cashpoinp du kan spare. På f.eks Santander 4% er det en maksgrense, tror det var 200 i mnd og 2400 i året - men jeg er ikke sikker. Så du må se på forbruket - jeg har mye forbruk med kredittkort og det var derfor best for meg å "få mindre" (1%) men uten maksgrense for cashpoint. har nå ca 3500 cashpoints som går til gratis ferie 2
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 De fleste kredittkort "gir noe tilbake" på en måte. Norwegian gir deg 1% cashpoints av det du bruker. Andre kort gir 4% på drivstoff, eller 4% på elektronikk osv. Jeg gikk for Norwegian sitt, fordi selv om det virker som at de gir mindre tilbake, så er det ingen takhøyde for hvor mye. Altså det finnes ingen maksgrense for hvor mye cashpoinp du kan spare. På f.eks Santander 4% er det en maksgrense, tror det var 200 i mnd og 2400 i året - men jeg er ikke sikker. Så du må se på forbruket - jeg har mye forbruk med kredittkort og det var derfor best for meg å "få mindre" (1%) men uten maksgrense for cashpoint. har nå ca 3500 cashpoints som går til gratis ferie Takk! Kan du hjelpe meg med hva "min. Innbetalingsbeløp" "Forfallsdato" "Terminlengde" "Nominell rentesats" Hva disse tingene er? Eller trenger jeg å bry meg så lenge jeg betaler innen 30 dager?Anonymous poster hash: 59f5f...9b1
Neutral90 Skrevet 6. mai 2015 #7 Skrevet 6. mai 2015 Takk! Kan du hjelpe meg med hva "min. Innbetalingsbeløp" "Forfallsdato" "Terminlengde" "Nominell rentesats" Hva disse tingene er? Eller trenger jeg å bry meg så lenge jeg betaler innen 30 dager?Anonymous poster hash: 59f5f...9b1 Minste innbetalingsbeløp er det minste beløpet du må betale tilbake, men det anebfales så absolutt ikke å ikek betale hele beløpet med en gang! Du låner penger når du bruker kredittkort, og ved slutten av måneden får du en faktura for det du har brukt. Hvis du ikke greier å betale tilbake alt du har brukt, så har du brukt for mye! Forfallsdato er som ved alle andre fakturaer, det er datoen faktura skal være betalt innen. Er forfallsdato 01.06.15 så setter jeg alltid forfall i min nettbank til dagen før, så mottaker garantert har pengene innen forfall. Terminlengde betyr for hvilken periode det skal faktureres for. Første i måneden til siste dag i mnd for eksempel. Jeg har 25 til 25, grunnet lønn og påfølgende forfallsdato som passer seg bra. Jeg tror Norwegian kun har terminlengde på en mnd. Hvis dette er ditt første kredittkort anbefaler jeg på det sterkeste å kun ha en mnd terminlengde, så det er mer oversiktlig for deg når du skal betale tilbake. Nominell rentesats er den satses som legges i grunn til å beregne den effektive renten. Effekt rente er det du faktisk betaler så det er den du må se på. Husk, man kan "spare" mye ved å bruke kredittkort - men du må alltid kunne betale tilbake! Se på den effektive renten - er den ikke høy? Ikke sett deg selv i unødig gjeld gjennom kredittkort. Lykke til
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Minste innbetalingsbeløp er det minste beløpet du må betale tilbake, men det anebfales så absolutt ikke å ikek betale hele beløpet med en gang! Du låner penger når du bruker kredittkort, og ved slutten av måneden får du en faktura for det du har brukt. Hvis du ikke greier å betale tilbake alt du har brukt, så har du brukt for mye! Forfallsdato er som ved alle andre fakturaer, det er datoen faktura skal være betalt innen. Er forfallsdato 01.06.15 så setter jeg alltid forfall i min nettbank til dagen før, så mottaker garantert har pengene innen forfall. Terminlengde betyr for hvilken periode det skal faktureres for. Første i måneden til siste dag i mnd for eksempel. Jeg har 25 til 25, grunnet lønn og påfølgende forfallsdato som passer seg bra. Jeg tror Norwegian kun har terminlengde på en mnd. Hvis dette er ditt første kredittkort anbefaler jeg på det sterkeste å kun ha en mnd terminlengde, så det er mer oversiktlig for deg når du skal betale tilbake. Nominell rentesats er den satses som legges i grunn til å beregne den effektive renten. Effekt rente er det du faktisk betaler så det er den du må se på. Husk, man kan "spare" mye ved å bruke kredittkort - men du må alltid kunne betale tilbake! Se på den effektive renten - er den ikke høy? Ikke sett deg selv i unødig gjeld gjennom kredittkort. Lykke til Tusen hjertelig takk for kjempe utfyllende svar! Så med andre ord hvis jeg betaler innen 30 dager er jeg safe, og trenger ikke å betale et øre? Ps. Hvis du gidder å svare på et spørsmål til. "Valgfrie tjenester, kryss av for de du ønsker Betalingsforsikring - 0,99% av utestående pr måned Gir ekstra trygghet i hverdagen. Ved midlertidig sykdom eller arbeidsledighet betjenes kredittkortet. Ved langvarig sykdom eller arbeidsledighet innfris hele saldo. Les vilkår Leiebilforsikring - Kr. 249,- pr år Leier du leiebil og bilen blir stjålet eller skadet, er det ofte store egenandelsbeløp du som kunde må betale. Les vilkår ID-tyveriforsikring - Kr. 149,- pr år Sikrer deg advokathjelp ved ID-tyveri. Dekker også skade for inntil kr 100.000,- Les vilkår" Id tyveri er hvis kortet blir missbrukt? Leiebilforsikring - så da kan jeg slutte å betale forsikring når jeg leier bil i utlandet? For jeg får det med dette kortet så lenge jeg betaler 249 kr i året? Betalingsforsikring: 0,99% betaler jeg bare hvis jeg har gjeld? Hvis jeg betaler alt med engang jeg har brukt kortet så blir jeg ikke belastet noe?Anonymous poster hash: 59f5f...9b1
Neutral90 Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Tusen hjertelig takk for kjempe utfyllende svar! Så med andre ord hvis jeg betaler innen 30 dager er jeg safe, og trenger ikke å betale et øre? Ps. Hvis du gidder å svare på et spørsmål til. "Valgfrie tjenester, kryss av for de du ønsker Betalingsforsikring - 0,99% av utestående pr måned Gir ekstra trygghet i hverdagen. Ved midlertidig sykdom eller arbeidsledighet betjenes kredittkortet. Ved langvarig sykdom eller arbeidsledighet innfris hele saldo. Les vilkår Leiebilforsikring - Kr. 249,- pr år Leier du leiebil og bilen blir stjålet eller skadet, er det ofte store egenandelsbeløp du som kunde må betale. Les vilkår ID-tyveriforsikring - Kr. 149,- pr år Sikrer deg advokathjelp ved ID-tyveri. Dekker også skade for inntil kr 100.000,- Les vilkår" Id tyveri er hvis kortet blir missbrukt? Leiebilforsikring - så da kan jeg slutte å betale forsikring når jeg leier bil i utlandet? For jeg får det med dette kortet så lenge jeg betaler 249 kr i året? Betalingsforsikring: 0,99% betaler jeg bare hvis jeg har gjeld? Hvis jeg betaler alt med engang jeg har brukt kortet så blir jeg ikke belastet noe?Anonymous poster hash: 59f5f...9b1 Leiebilforsikring er, så vidt jeg vet, en forsikring som dekker egenandel ved skade. Du må fortsatt ha forsikring på leiebil, men egenandel ved leiebil er ofte høy (mye høyere en leiebeløpet!), og ved denne forsikringen dekkes dette. Betalingsforsikring kommer inn hvis du blir syk og så videre og mister inntektsgrunnlaget ditt til å betale. Id tyvere er hvis kortet blitt stjålet eller id stjålet og de misbruker kortet ditt
Mynona Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Du må betale innen forfallsdatoen, ikke innen 30 dager som du sier. Min fra norwegian forfaller 15. I mnd etter, så det er den datoen jeg må forholde meg til.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Leiebilforsikring er, så vidt jeg vet, en forsikring som dekker egenandel ved skade. Du må fortsatt ha forsikring på leiebil, men egenandel ved leiebil er ofte høy (mye høyere en leiebeløpet!), og ved denne forsikringen dekkes dette. Betalingsforsikring kommer inn hvis du blir syk og så videre og mister inntektsgrunnlaget ditt til å betale. Id tyvere er hvis kortet blitt stjålet eller id stjålet og de misbruker kortet ditt Wow, takk for svar! Så da betaler jeg ingenting hvis jeg huker av på betalingsforsikring? Beklager sa jeg ikke skulle spørre om noe mer, men er bare et nervevrak skjønner du :-pAnonymous poster hash: 59f5f...9b1
Neutral90 Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 Wow, takk for svar! Så da betaler jeg ingenting hvis jeg huker av på betalingsforsikring? Beklager sa jeg ikke skulle spørre om noe mer, men er bare et nervevrak skjønner du :-pAnonymous poster hash: 59f5f...9b1 Åpne og les terms and conditions vedr betalingsforsikring, hva som kreves for å aktivere den ved sykdom - bare da er du sikker på hva du betaler for
Lista Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Ikke 1kr brukt = 1 cashpoint! Da hadde man jo fått alt gratis. Men 1 cashpoint per 100kr brukt. Og et cashpoint er 1kr. Haha, wooooooooops! Jeg mente 1 %. Får skylde på at jeg hadde min femte nattevakt på rad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå