Gå til innhold

Oslo S til Gardemoen, pris

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet noen hvor mye det koster å ta bussen fra Oslo Bussterminal til Oslo Lufthavn/Gardemoen? man kan tydeligvis ikke kjøpe på nett, kun på bussen.

Anonymous poster hash: 69d8d...f1d
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tog er billigere (ikke flytog). Lokaltog. Noe å 80 kr. Buss er vel langt over 100.

Anonymous poster hash: b2b78...f11
  • Liker 2
Skrevet

ta flytoget. 20 min, ikke dyrt.

AnonymBruker
Skrevet

ca 200 kr. 110 student

Anonymous poster hash: dd971...513
AnonymBruker
Skrevet

ta flytoget. 20 min, ikke dyrt.

180 kr er dyrt... Spesielt når det er dobbelt så dyrt som lokaltog. Går kun 10 min kjappere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Takk takk.

Oj Flybuss var dyrt indeed.

Toget koster 90 kr, så går for det :)

Men rart fordi av erfaring er buss alltid billigere,

men tydeligvis ikke i dette tilfellet.

Takk for alle svar.

TS :vin:

Skrevet (endret)

Voksenbillett fra Oslo S:

Flytoget 180,-

Flybuss 175,-

SAS Flybuss 160,- (150,-)

NSB Lokaltog 90,-

Nettbuss 70,- (shuttlebuss til/fra hotellene rundt Gardemoen)

Og ja, er enig i at det er svindyrt -er helt sjukt at de tar oppimot 200 kroner, spesielt på flybussen (siden de andre kan kjøre nesten like ofte for under halve prisen..)

Endret av Colargol
AnonymBruker
Skrevet

Voksenbillett fra Oslo S:

Flytoget 180,-

Flybuss 175,-

SAS Flybuss 160,- (150,-)

NSB Lokaltog 90,-

Nettbuss 70,-

Og ja, er enig i at det er svindyrt -er helt sjukt at de tar oppimot 200 kroner, spesielt på flybussen (siden de andre kan kjøre nesten like ofte for under halve prisen..)

Jeg vil gjerne ta nettbussen til 70 kr, men den går ikke fra bussterminalen?

Skrevet (endret)

Beklager, dreit meg ut der -det blir lokaltoget til 90,- som er billigst. Jeg sjekka ikke så nøye nå fordi jeg jobba på husken om at nettbuss kjørte til sentrum før (det var en gang en fattig student..), men ser nå at de kun kjører til/fra hotellene rundt Gardemoen. Sorry!

Endret av Colargol
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det er en shuttlebuss i området rundt Gardermoen, så den hørte nok ikke helt hjemme i en ellers veldig fin liste du fikk. Det er ikke en flybuss fra Oslo, det er en buss til og fra flyplasshotellene rundt Gardermoen. Lett å gå i surr med det, men den er altså ikke et alternativ fra sentrum.

Lokaltoget er det billigste fra Oslo med vanlig voksenbillett. For studenter er Flytoget like billig som vanlige NSB-tog, siden de får halv pris, men for "vanlige" voksne er det klart billigst å velge NSB.

Litt av grunnen til at toget er billigere enn bussene er nok at Gardermoen ligger "på veien" på ruter med en god del annen passasjertrafikk. Det er såpass langt og plundrete å kjøre ut av byen sammenlignet med toget at det også koster mer. Men det er ganske uvanlig at NSB er soleklart billigst, ingen tvil om det.

Anonymous poster hash: 9fb61...12c

Skrevet

Jeg vil også nevne at kjøper du lokaltog-billett kan den brukes utenfor selve toget også, altså hvis du skal reise til oslo s fra en annen plass, kan du like så godt kjøpe 2-soners billett...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil også nevne at kjøper du lokaltog-billett kan den brukes utenfor selve toget også, altså hvis du skal reise til oslo s fra en annen plass, kan du like så godt kjøpe 2-soners billett...

Mener den gjelder som overgang til trikk og bane også, når du kommer inn til Oslo S fra Gardemoen. NSB bruker kun noen få minutter ekstra på reisen inn, så velger den alltid hvis jeg ikke har det travelt og skal rekke møte el.

Anonymous poster hash: a2e04...964

Skrevet

Hvor går man når man skal ta NSB lokaltog fra Fardermoen til Oslo? For når man tar tog fra perrongen det er skilitet til, må man jo ha flytogbillett for å komme gjennom sperringene.

Skrevet

180 kr er dyrt... Spesielt når det er dobbelt så dyrt som lokaltog. Går kun 10 min kjappere.

er vel ikke det en gang, det er 19 min med flytoget og 23 min. med lokaltoget. Den størstte forskjellen er vel avgangstidene. (og prisen)

Skrevet

Hvor går man når man skal ta NSB lokaltog fra Fardermoen til Oslo? For når man tar tog fra perrongen det er skilitet til, må man jo ha flytogbillett for å komme gjennom sperringene.

NSB har en annen plattform enn flytoget.

Skrevet

NSB har en annen plattform enn flytoget.

Og fra Gardermoen, hvor finner jeg den?

Skrevet

Spor 1 og 2 er vel lokaltoget, 3 og 4 er flytoget. Flytogperrongen krever billett før du passerer, de andre går du bare ned på. Du holder mot høyre mot flytogperrongen, forbi bilutleiene, men du går mot høyre og dreier mot venstre hånd når du skal til lokaltog. Passerer forbi lekeflyet ved Starbucks sine sitteplasser forbi rulletrappene, så er du der.

• Liker 1
Skrevet

Spor 1 og 2 er vel lokaltoget, 3 og 4 er flytoget. Flytogperrongen krever billett før du passerer, de andre går du bare ned på. Du holder mot høyre mot flytogperrongen, forbi bilutleiene, men du går mot høyre og dreier mot venstre hånd når du skal til lokaltog. Passerer forbi lekeflyet ved Starbucks sine sitteplasser forbi rulletrappene, så er du der.

Takk for svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...