Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg har netopp fått meg bunad, så trenger jeg et belte til å ha rundt bunaden. Jeg tenkte enten skinnbelte, men det er noe annet også, slik som det bilde jeg har lagt til under? Er det silkebelte? Eller hva heter det? Og hvor kjøper jeg dette?

post-85076-0-65405500-1430857235_thumb.j

Skrevet

Det er fløyelsbelte. :) Du får vel kjøpt det alle steder som selger bunadsstoff. Jeg personlig synes det er finest med skinnbelte. :sjenert:

Skrevet

Jeg har fløyelsbelte og er veldig fornøyd med det. Andre i familien har gjort de om til "konebelter" (påmonterte firkanter i sølv, en for hvert år man har vært gift) og de synes jeg også er også ganske fine.

Tror aldri jeg har sett Rogalandsbunad med skinnbelte før, men kanskje jeg bare har vært uoppmerksom.

Skrevet

Jeg ville ha gått for skinnbeltet. Moren min har hatt fløyelsbelte og det har hun fornyet et par ganger. Det tåler ikke like mye som skinnbeltet, og det ser mye finere ut med skinn, synes jeg da. Her hvor jeg bor er det mest vanlig med skinnbeltet.

Jeg ser også at med mindre du har livet i bunaden akkurat der du er smalest så har fløyelsbeltet en tendens til å sige opp eller ned.

Skal du ha sølv rundt beltet vil jeg også anbefale skinnbeltet da sølvet henger bedre og mindre risiko for gnaging.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...