AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Hørest ut som jeg har litt for lite å fundere over siden jeg lurer på dette, men jeg gjør det lell og spørr: En person jeg ikke har snakket med på rundt to uker. Jeg var den siste som skrev noe, og det har lenge stått at han har sett det, samme dag og kun noen få minutter etterpå. Gikk inn for å lese over samtalen i dag (Dette har vært en flørt på gang som dere sikkert skjønner og jeg venter jo litt på at han skal ta kontakt) og da la jeg merke til at sett-funksjonen plutselig var vekke. Det står ikke lenger at han har sett meldingen, noe jeg er 100% sikker på at har stått før. Så over samtalen for noen dager sider og da stod fortsatt sett-funksjonen der. Har sjekket en annen nettleser + mobilappen og det samme gjelder der, det står ikke der lenger! Men det merkelige er at på mobilen så står det et sånt kryss før man går innpå selve samtalen, som jo pleier å bety at vedkommende har sett det, men når jeg går innpå samtalen er det siste han har sett (hans runding kommer opp) på det han skrev sist. Lager overhodet ikke noen mening. Og ja, det er ikke noe galt med meldingene mine nå, har gått over alle andre samtaler der jeg sist skrev noe og det har blitt sett, og alt stemmer der. Så spørsmålet mitt er egentlig: Kan han selv ha gått inn og fjernet sett-funksjonen? Man kan gjøre det? Forstår ikke helt hva annet det skal være, det skjedde jo bare sånn plutselig etter to uker. Og en ting til som jeg har fundert litt på. Dersom en person går inn og leser meldingene en gang senere og ikke har svart, vil det da stå den nyeste datoen vedkommende har sett dette eller den første lesebekreftelsen? Eller kan det nettopp skje at om vedkommende går inn og leser, så forsvinner lesebekreftelsen helt? Jeg er ikke interessert i svar som at jeg skal finne bedre ting å fundere på. Jeg lurer på om noen vet om hvordan denne sett-funksjonen fungerer og hva som eventuelt kan være årsaken til at den forsvinner. Anonymous poster hash: 1a84e...945 Anonymous poster hash: 1a84e...945
Sofia123 Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Hørest ut som jeg har litt for lite å fundere over siden jeg lurer på dette, men jeg gjør det lell og spørr: En person jeg ikke har snakket med på rundt to uker. Jeg var den siste som skrev noe, og det har lenge stått at han har sett det, samme dag og kun noen få minutter etterpå. Gikk inn for å lese over samtalen i dag (Dette har vært en flørt på gang som dere sikkert skjønner og jeg venter jo litt på at han skal ta kontakt) og da la jeg merke til at sett-funksjonen plutselig var vekke. Det står ikke lenger at han har sett meldingen, noe jeg er 100% sikker på at har stått før. Så over samtalen for noen dager sider og da stod fortsatt sett-funksjonen der. Har sjekket en annen nettleser + mobilappen og det samme gjelder der, det står ikke der lenger! Men det merkelige er at på mobilen så står det et sånt kryss før man går innpå selve samtalen, som jo pleier å bety at vedkommende har sett det, men når jeg går innpå samtalen er det siste han har sett (hans runding kommer opp) på det han skrev sist. Lager overhodet ikke noen mening. Og ja, det er ikke noe galt med meldingene mine nå, har gått over alle andre samtaler der jeg sist skrev noe og det har blitt sett, og alt stemmer der. Så spørsmålet mitt er egentlig: Kan han selv ha gått inn og fjernet sett-funksjonen? Man kan gjøre det? Forstår ikke helt hva annet det skal være, det skjedde jo bare sånn plutselig etter to uker. Og en ting til som jeg har fundert litt på. Dersom en person går inn og leser meldingene en gang senere og ikke har svart, vil det da stå den nyeste datoen vedkommende har sett dette eller den første lesebekreftelsen? Eller kan det nettopp skje at om vedkommende går inn og leser, så forsvinner lesebekreftelsen helt? Jeg er ikke interessert i svar som at jeg skal finne bedre ting å fundere på. Jeg lurer på om noen vet om hvordan denne sett-funksjonen fungerer og hva som eventuelt kan være årsaken til at den forsvinner. Anonymous poster hash: 1a84e...945 Anonymous poster hash: 1a84e...945 Ja, det er mulig å "fjern" sett etter du har lest meldingen, så det er nok det han har gjort.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Ja, det er mulig å "fjern" sett etter du har lest meldingen, så det er nok det han har gjort. Lager overhodet ikke noen mening egentlig. Han må jo vite at jeg har sett dette for lenge siden...Det eneste fornuftige grunnen jeg kan komme på er at han har vært inn og lest også vil han ikke at jeg skal se at han vært inne og lest nylig? Anonymous poster hash: 1a84e...945
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Ja tror det er mulig å fjerne "sett" etter at man har sett. Anonymous poster hash: 52f06...383
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Tror ikke den sett-greien endrer seg hvis man leser igjen senere. Det står vel det første klokkeslettet, og dette endrer seg ikke. Tror jeg!Anonymous poster hash: 7d62b...930
Sofia123 Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Lager overhodet ikke noen mening egentlig. Han må jo vite at jeg har sett dette for lenge siden...Det eneste fornuftige grunnen jeg kan komme på er at han har vært inn og lest også vil han ikke at jeg skal se at han vært inne og lest nylig? Anonymous poster hash: 1a84e...945 Ja, eller så tror han du ikke har sett at han har sett det og gjør det "usett" for ikke å virke for ivrig. Det er en rar greie, men jeg har også opplevd at folk har gjort det, og jeg har gjort det selv, men kun for å slippe å svare med en gang.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Ja, eller så tror han du ikke har sett at han har sett det og gjør det "usett" for ikke å virke for ivrig. Det er en rar greie, men jeg har også opplevd at folk har gjort det, og jeg har gjort det selv, men kun for å slippe å svare med en gang. Det hadde kanskje ikke vært så rart om det hadde vært snakk om samme dagen, men vi snakker altså om at det har gått to uker mellom og sett-funksjonen plutselig har forsvunnet. Man virker ikke for ivrig etter 2 uker vel? Hehe, nei, merkelig dette her. Skjønner ingenting jeg.. Jeg finner forresten ikke ut av hvordan man fjerner sett-funksjonen lenger. Det var jo tydleg før, for da kunne man huke av i et sånt vindu i meldinger, men nå er den forsvunnet? Tror ikke den sett-greien endrer seg hvis man leser igjen senere. Det står vel det første klokkeslettet, og dette endrer seg ikke. Tror jeg!Anonymous poster hash: 7d62b...930 Hm. Meget interessant. Men det er jo ikke sikkert han er klar over det og huket av for ikke-sett i tilfelle et nytt klokkeslett skulle vise. Anonymous poster hash: 1a84e...945
Sofia123 Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Det hadde kanskje ikke vært så rart om det hadde vært snakk om samme dagen, men vi snakker altså om at det har gått to uker mellom og sett-funksjonen plutselig har forsvunnet. Man virker ikke for ivrig etter 2 uker vel? Hehe, nei, merkelig dette her. Skjønner ingenting jeg.. Jeg finner forresten ikke ut av hvordan man fjerner sett-funksjonen lenger. Det var jo tydleg før, for da kunne man huke av i et sånt vindu i meldinger, men nå er den forsvunnet? Hm. Meget interessant. Men det er jo ikke sikkert han er klar over det og huket av for ikke-sett i tilfelle et nytt klokkeslett skulle vise. Anonymous poster hash: 1a84e...945 Du trykker på den lille runde prikker som er vedsiden av krysset du trykker på for å arkivere en melding!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Du trykker på den lille runde prikker som er vedsiden av krysset du trykker på for å arkivere en melding! Haha huff, det er ikke hos meg. Jeg mener fra PC og i meldinger, ikke på selve chatten. For den bruker jeg ikke! Jeg klarte å stedet å arkivere en helt random melding nå.. Men det er en funksjon som heter "demp samtalen", kan det være denne? Anonymous poster hash: 1a84e...945
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Ok, si nå at det viser seg at han har gått inn og huket av for ikke-sett nå i ettertid av en eller annen grunn. Hva skjer da om han da skulle finne på å gå inn senere for å lese? Kommer det da en automatisk lesebekreftelse igjen, som denne gangen vil ha den nyere datoen? Eller må han huke av for sett? Anonymous poster hash: 1a84e...945
Sofia123 Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Ok, si nå at det viser seg at han har gått inn og huket av for ikke-sett nå i ettertid av en eller annen grunn. Hva skjer da om han da skulle finne på å gå inn senere for å lese? Kommer det da en automatisk lesebekreftelse igjen, som denne gangen vil ha den nyere datoen? Eller må han huke av for sett? Anonymous poster hash: 1a84e...945 Mener det kommer den nye datoen han leser den på. I stedet for å trykke på det krysset trykker du på prikken rett vedsiden av.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå