AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Ble dere enig med ex om hvordan/når introdusere nye partnere for barna? Og regler vedrørende "rebounds"/nye partnere? (Når kan ny partner sove over mens barna er der?) Fortalte dere til hverandre om nye partnere før barna fikk vite det? Trenger noen råd og innspill :-)Anonymous poster hash: a71b7...a2d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Står i advokatavtalen vår at ved ny seriøs partner SKAL barnets biologiske foreldre være de FØRSTE til å få vite om og bli introdusert. Barnet senere i etterkant av de voksnes introduksjon og plan for veien videre. Det må være ordning & reda!Anonymous poster hash: 2a1c5...1d5 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 I min situasjon var jeg alene, mine foreldre avlaster hver torsdag og jeg hentet barnet i bhg på fredag. Det var denne dagen jeg brukte på å bli kjent med min nye partner + noen barnefri helger. Når dette hadde pågått i litt over to mnd ble min nye partner inntrodusere for mitt barn mens vi var i byen. Senere hjemme med overnatting. Gikk veldig greit. Mitt barn gav inntrykk for at det var koselig og følte seg trygg. Vi er fortsatt sammen ennå, og mitt barn kaller min kjæreste for Pappa, dette er også den eneste farsfiguren. Anonymous poster hash: d9c3f...52d
minister-mio Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Kan ikke se at det er noe som angår en eks. 1
Majott Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Ble dere enig med ex om hvordan/når introdusere nye partnere for barna? Og regler vedrørende "rebounds"/nye partnere? (Når kan ny partner sove over mens barna er der?) Fortalte dere til hverandre om nye partnere før barna fikk vite det? Trenger noen råd og innspill :-)Anonymous poster hash: a71b7...a2d Nei, snakket ikke med eks om det. Han snakket heller ikke med meg om det da han fikk kjæreste. Det var privat, og vi stolte på at den andre kunne håndtere det ok. Vi hadde ingen regler for sånt oss imellom. Likevel gikk det bra på begge sider. Eks og jeg er enda venner, og det har vi vært siden bruddet. 2
Biloba Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Moren var informert før jeg møtte barnet, men jeg kan ikke tenke meg at hun ble spurt om avgjørelsen. Første møte varte en helg. Reisetid hjem til meg var da ca 7 timer.
Gjest morhjertegod Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Vi informerte hverandre, og var enige om at vi ikke skulle blande inn ungene før evt forhold ble seriøs. Kan ta en stund før man møter den rette, greit at ikke ungene får nye mennesker inn i livet som forsvinner for dem igjen, titt og ofte.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Å ha avtaler på sånne ting synes jeg er helt tullete! At mor/far krever å hilse på ny kjæreste blir for meg altfor kontrollerende. Både jeg og eksen tatt hensyn til barna når det gjelder ny kjæreste, men ikke hverandre. For meg blir det helt feil at jeg skal løpe til han å fortelle om kjæresten min. Det samme mener han.Anonymous poster hash: dd6e8...72e 3
Gjest morhjertegod Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Å ha avtaler på sånne ting synes jeg er helt tullete! At mor/far krever å hilse på ny kjæreste blir for meg altfor kontrollerende. Både jeg og eksen tatt hensyn til barna når det gjelder ny kjæreste, men ikke hverandre. For meg blir det helt feil at jeg skal løpe til han å fortelle om kjæresten min. Det samme mener han.Anonymous poster hash: dd6e8...72e Men du vil jo få vite det gjennom barna dine, om de møter mammas/pappas nye kjæreste? For meg ville det vært helt naturlig å fortelle ved henting/levering, akuratt som jeg forteller andre viktige ting som involverer barna mine. Men å kreve at ny kjæreste skal hilses på, eller godkjennes, det blir for dumt.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 har aldri hatt noen avtale, dette er ikke noe eksen har noe med. Min samboer hadde en lang liste av avtaler med sin eks. Avtaler han egentlig ikke var enig i, bare sa ja til for å få fred. Slike avtaler faller bort når det kommer en ny partner. Anonymous poster hash: afa64...9fa 2
Gjest Raindrops Skrevet 6. mai 2015 #11 Skrevet 6. mai 2015 Jeg datet en mann med barn for en tid tilbake, og han introduserte meg for barnet (som jeg mener å huske var 4 eller 5) etter bare en måned. Slik jeg forstod det så visste ikke eksen om det. Jeg sov også over mens barnet var der fra samme tid. Selv syntes jeg det var fryktelig tidlig, men han tok meg litt på senga med det første møtet, og det var tross alt hans barn og hans avgjørelse.
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #12 Skrevet 6. mai 2015 Vi var enig om å ikke introdusere noen før det hadde gått en stund... Mine hilste ikke på kjæresten min før etter 7 mnder... Men på pappa sin side flyttet den nye dama inn etter 1 mnd...Anonymous poster hash: c46b0...e7d
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Takk for tilbakemeldinger! Setter pris på alle!😊 Jeg og exen er fortsatt venner, og begge håper vi klarer å beholde vennskapet, og forsette det gode samarbeidet selv med nye partnere inn i bildet. Det er aldri snakk om å be om tillatelser, men heller informere hverandre om hva barna får vite. Jeg skal høre med exen hva han tenker om saken 😊 TsAnonymous poster hash: a71b7...a2d
duplexx Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Selvfølgelig ville jeg møtt personen! Det er mitt barn også, om denne personen til slutt skal involveres i mitt barns liv og kanskje bo med det vil jeg SELVFØLGELIG vite hvem det er! Hvorfor skulle jeg ikke? Rart... Tar det som en selvfølge at andre ville holde seg oppdatert på det meste i sitt barns liv, men ok ...
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 I min situasjon var jeg alene, mine foreldre avlaster hver torsdag og jeg hentet barnet i bhg på fredag. Det var denne dagen jeg brukte på å bli kjent med min nye partner + noen barnefri helger. Når dette hadde pågått i litt over to mnd ble min nye partner inntrodusere for mitt barn mens vi var i byen. Senere hjemme med overnatting. Gikk veldig greit. Mitt barn gav inntrykk for at det var koselig og følte seg trygg. Vi er fortsatt sammen ennå, og mitt barn kaller min kjæreste for Pappa, dette er også den eneste farsfiguren. Anonymous poster hash: d9c3f...52d Du sier ingenting om: 1)barnets alder 2) hvorfor far ikke bryr seg eller vil ha kontakt 3) ditt poeng? Moralen er kanskje: Et barn bør være ønsket og planlagt av begge foreldre!Anonymous poster hash: 2a1c5...1d5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Moren var informert før jeg møtte barnet, men jeg kan ikke tenke meg at hun ble spurt om avgjørelsen. Første møte varte en helg. Reisetid hjem til meg var da ca 7 timer. Reisetid på 7 timer og dere har barn sammen...Jeeezz...rekker å reise tur/retur London et par ganger på den tiden 🚕Anonymous poster hash: 2a1c5...1d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå