AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Hei, jeg har vert langtidssykemeldt etter en bilulykke og sliter veldig med økonomien nå. Har prioritert husleie, mat og strøm og betalt SFO når jeg har hatt råd. Nå har det gått litt tid siden sist og kommunen har sagt opp plassen til guttungen. Hva gjør jeg nå? Får han plassen tilbake hvis jeg betaler alt utestående? Er så fortvilet nå Anonymous poster hash: 6aa62...684
Gjest Mythic Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Ta kontakt med kommunen og prøv å få til en betalingsordning begge parter kan leve med. I de fleste tilfeller er de forståelsesfulle og prøver å strekke seg.
altflyter Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Det skal nok gå fint om du betaler regningene. Virkeligheten er dessverre sånn at når du ikke betaler, får du heller ikke tjenesten. Trist at du ikke har råd, men dette er ikke kommunens feil 7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Hei, jeg har vert langtidssykemeldt etter en bilulykke og sliter veldig med økonomien nå. Har prioritert husleie, mat og strøm og betalt SFO når jeg har hatt råd. Nå har det gått litt tid siden sist og kommunen har sagt opp plassen til guttungen. Hva gjør jeg nå? Får han plassen tilbake hvis jeg betaler alt utestående? Er så fortvilet nå Anonymous poster hash: 6aa62...684 Okei, du har vært veldig uheldig og er i en lei situasjon, men du kan ikke bare la det skure og gå. Det er snakk om sønnen din! Dersom slike situasjoner oppstår må man gå i dialog før man har noe utestående. Veldig ansvarsløst. Anonymous poster hash: 7f791...b38 5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Jeg var ikke klar over at jeg måtte komme med en lang utgreielse for å få svar på et konkret spørsmål. Kommunen har utsatt faktura så langt de kunne og jeg har betalt når jeg kunne. Dessverre ikke nok. Plassen er sagt opp og jeg har fått ordnet med et lån til å betale utestående. Jeg betaler dette uavhengig om jeg får plassen tilbake eller ikke selvsagt, men lurte på om han får fortsette på SFO om jeg betaler. Hvordan skulle jeg ellers ha prioritert? Vi trenger et sted å bo, strøm og mat (som jeg kjøper så billig jeg kan). Anonymous poster hash: 6aa62...684 3
minister-mio Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Betal og ring i morgen, smør på og lov bedring.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Jeg klandrer absolutt ikke kommunen heller. Pengene har bare ikke strukket til og jeg har full forståelse for at plassen er blitt oppsagt. Anonymous poster hash: 6aa62...684 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Dette er vel bare Trondheim og Bergen som gjør, av over 400 Norske kommuner. Har lest at man ikke får plassen tilbake før til høsten, etter å ha søkt på nytt, men dette diskuteres hvordan skal løses og at politikerne ikke er enige med seg selv. Du får høre med skolen eller kommunens avdeling for skole. Anonymous poster hash: e3a90...2df 3
Gjest Reza08 Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Hvis du har muligheten til å ha sønnen din hjemme mens du likevel sykmeldt, kan du eventuelt spare inn litt og slippe å bekymre deg for dette en periode. Vet ikke hva som passer, men bare et forslag.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Trenger sønnen din å være på SFO når du er sykemeldt? Anonymous poster hash: 8b749...a0f 10
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Jeg har vært sykemeldt i lengre tid og er tilbake i jobb så trenger plassen på SFO. Anonymous poster hash: 6aa62...684 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 Jeg var ikke klar over at jeg måtte komme med en lang utgreielse for å få svar på et konkret spørsmål. Kommunen har utsatt faktura så langt de kunne og jeg har betalt når jeg kunne. Dessverre ikke nok. Plassen er sagt opp og jeg har fått ordnet med et lån til å betale utestående. Jeg betaler dette uavhengig om jeg får plassen tilbake eller ikke selvsagt, men lurte på om han får fortsette på SFO om jeg betaler. Hvordan skulle jeg ellers ha prioritert? Vi trenger et sted å bo, strøm og mat (som jeg kjøper så billig jeg kan). Anonymous poster hash: 6aa62...684 Du finner et billigere sted å bo, du ber om hjelp fra familie. Anonymous poster hash: 7f791...b38
Kontormus Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 I Oslo gjør de også slik. Men TS, hvis du ikke har penger til alt du MÅ betale, så får du ta kontakt med NAV. Oppholdsbetaling er en av de tingene de må hjelpe deg med. Ikke den opparbeidede gjelda, men til kommende betalinger.
Papirfly Skrevet 5. mai 2015 #14 Skrevet 5. mai 2015 I min kommune kan man søke om betalingsreduksjon for barnehage og SFO. Dette er en ordning for dem med lav betalingsevne. Har de ikke dette i din kommune? Vi fikk redusert prisen med 50% pga lav inntekt. SFO er svindyrt!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #15 Skrevet 5. mai 2015 Du mister plassen hvis du ikke betaler, sånn er det bare. Broren min er kronisk håpløs med økonomien, og de mistet SFO-plassen etter noen utestående regninger. Endte opp med at NAV betalte de og ungen fikk plassen tilbake. For å være ærlig så bør barnehage/SFO komme like høyt opp på prioriteringslista som husleie og strøm... du er ganske fucked hvis du mister plassen når du er avhengig av den. Anonymous poster hash: d6ceb...296 4
Britt Banditt Skrevet 5. mai 2015 #16 Skrevet 5. mai 2015 Er du aleneforsørger? Litt sent nå, men hvis du ikke har det så har du mest sannsynlig rett på stønad til barnetilsyn. Dekker 64% av regninga eller noe sånt (utenom kost).
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #17 Skrevet 6. mai 2015 Hei, jeg har vert langtidssykemeldt etter en bilulykke og sliter veldig med økonomien nå. Har prioritert husleie, mat og strøm og betalt SFO når jeg har hatt råd. Nå har det gått litt tid siden sist og kommunen har sagt opp plassen til guttungen. Hva gjør jeg nå? Får han plassen tilbake hvis jeg betaler alt utestående? Er så fortvilet nå Anonymous poster hash: 6aa62...684 Har man ikke evne til å betale, så tar man kontakt med de det gjelder, UNIDDELBART, før man unnlater å betale. Dette gjelder like mye SFO som huslånet og telefonregninga! Man kan ikke bare la ting skure å gå i det uendelige før det til slutt ender med oppsigelse. Åh! Er så lei av dårlige betalere i samfunnet som ikke evner å ta grep med en gang! Hva forventer du? At folk skal gi deg gratis tilbud? Nei, jeg vet ikke om du får plassen tilbake. Den er sagt opp. Sannsynligvis må du betale alt utestående for deretter å søke på nytt. Etter mitt skjønn skulle du da stilt bakerst i køen om det var rift om plassene. Deretter er det en selvfølge å betale for plassen, punktlig, hver måned. Det er nå engang slik at man må faktisk betale for å få en tjeneste. Anonymous poster hash: 6b9f7...34a 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #18 Skrevet 6. mai 2015 Har man ikke evne til å betale, så tar man kontakt med de det gjelder, UNIDDELBART, før man unnlater å betale. Dette gjelder like mye SFO som huslånet og telefonregninga! Man kan ikke bare la ting skure å gå i det uendelige før det til slutt ender med oppsigelse. Åh! Er så lei av dårlige betalere i samfunnet som ikke evner å ta grep med en gang! Hva forventer du? At folk skal gi deg gratis tilbud? Nei, jeg vet ikke om du får plassen tilbake. Den er sagt opp. Sannsynligvis må du betale alt utestående for deretter å søke på nytt. Etter mitt skjønn skulle du da stilt bakerst i køen om det var rift om plassene. Deretter er det en selvfølge å betale for plassen, punktlig, hver måned. Det er nå engang slik at man må faktisk betale for å få en tjeneste.Anonymous poster hash: 6b9f7...34a Hei, hadde du lest hele tråden hadde du sett at jeg tok kontakt med kommunen for å utsette faktura og de lot meg betale litt og litt, men det går jo ikke i lengden. Så til slutt måtte de si opp plassen - noe jeg selvsagt forstår. Jeg har snakket med kommunen i dag og barnet mitt får fortsette dersom jeg betaler alt jeg skylder. Har også fått låne penger til å betale utestående og dette vil kommunen f¨å inn på sin konto i løpet av et par dager. Tusen takk til dere som ga gode råd og kom med konstruktiv tilbakemelding Nav har allerede hjulpet meg med å søke reduksjon der jeg kan. Siden jeg nå er i jobb igjen vil jeg få utbetalt normal lønn + overtid nå i mai. Jeg får litt igjen på skatten og med det kan jeg igjen komme i null. Anonymous poster hash: 6aa62...684 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #19 Skrevet 6. mai 2015 Jeg var ikke klar over at jeg måtte komme med en lang utgreielse for å få svar på et konkret spørsmål. Kommunen har utsatt faktura så langt de kunne og jeg har betalt når jeg kunne. Dessverre ikke nok. Plassen er sagt opp og jeg har fått ordnet med et lån til å betale utestående. Jeg betaler dette uavhengig om jeg får plassen tilbake eller ikke selvsagt, men lurte på om han får fortsette på SFO om jeg betaler. Hvordan skulle jeg ellers ha prioritert? Vi trenger et sted å bo, strøm og mat (som jeg kjøper så billig jeg kan).Anonymous poster hash: 6aa62...684 Hvorfor ha Sfo når du er hjemme? Det er jo bare bortkastet penger for en som har dårlig råd.Anonymous poster hash: 3de77...212
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #20 Skrevet 6. mai 2015 Hvorfor ha Sfo når du er hjemme? Det er jo bare bortkastet penger for en som har dårlig råd.Anonymous poster hash: 3de77...212 Hadde du lest svaret over ditt, hadde du sett at hun nå er tilbake i jobb Anonymous poster hash: 3500d...56e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå