Gå til innhold

Ulike ferieønsker, hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om årets ferie, mannen mener ferie er å reise vekk fram hjemmet og gjøre noe annet så han ønsker ikke å bare være hjemme. Det trenger ikke være noe dyrt eller fancy, bare reise vekk (med bil) og gjøre noe annet.

Jeg kjenner jeg orker ikke dra vekk på ferie. Hovedsaklig fordi jeg minnes forrige ferie med dårlige minner...Mannens gutt har problemer med å høre på beskjeder, noe som gjør at det ofte er svært utrivelig stemning når han er på samvær. Jeg orker ikke en ferie med mas og en gutt som ikke hører etter, noe som gjør at man konstant blir på vakt for å passe på han så han f.eks ikke renner uti veien eller vimser, at han oppfører seg når vi er ute og spiser, som spør om det samme gjentatte ganger fordihan ikke lytter til svaret, jeg blir rett og slett utmattet og sliten. Og en ferie vskal jo være avslapning og ro?

Da er det mye bedre å være hjemme, syns jeg!

Jeg har foreslått at vi kan være hjemme alle sammen, men det falt ikke i god jord hos mannen. Jeg har foreslått at bare han og gutten drar på ferie alene, men tanken om det likte han heller ikke, han sier det ikke blir det samme om jeg ikke blir med.

Så nå er vi i et feriedilemma. Han vil reise vekk, ta med hele familien på 4. Jeg vil være hjemme eller at han og gutten hans drar alene.

Hvordan skal vi løse dette?

Anonymous poster hash: dcc9f...b5a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foreslå at han og gutten burde gå på tur sammen for å styrke båndet de har. Få det til å virke som en far/sønn greie og at det ville vært bra for de.

Jeg har selv vært på en slik tur med faren min da jeg var yngre, og det var absolutt minneverdig. Vi kjørte lenge og endte opp med en uke med fiske, god mat og mye moro. Av alle minner jeg har med far så er denne ferien absolutt noe jeg husker best.

Dessuten kan du også foreslå at du kan få gjort noe hjemme mens de er borte.

Anonymous poster hash: 8a7df...ecb
  • Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet

Inngå kompromi-?

Ta en uke borte, og en uke hjemme?

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Dere burde jo "få skikk på ungen" i stedet for å skyve vekk problemet og bare bli hjemme.

Hadde du ønsket ferie hvis ungen hørte på dere og ikke vimset omkring?

Synes det er fint med hjemmeferie og jeg da. Man kan jo dra på dagsturer i nærområdet, badeland, dyrepark osv.

Anonymous poster hash: b6c13...572
  • Liker 2
Skrevet

Lei ei campingvogn og dra på campingtur! Da kan gutten leke med mange andre barn han treffer på campingplassen, og dere voksne kan slappe mer av. Da kan han være det barnet han er, og du trenger ikke å tenke så mye på at han vingler og hvordan han oppfører seg når dere er ute og spiser.

Bruk grillen til å lage middag, eller gå ut og spis på steder der det er flere barn. Han er nok som barn flest, så han prøver vel så godt han kan. Du sier ikke noe om hvor gammel han er?

Du sier også at dere er en familie på 4? Her er det bare 3 som nevnes. Har du også et barn, eller dere to sammen? Jeg vil tro at dersom dere har et barn til, så vil også det barnet ha glede av en slik ferie.

Ferie med campingvogn er regnet som både "harry" og mer til. Men det er få andre ferieformer som er så avslappende og lite krevende for de voksne som nettopp det er. Barna er i trygge omgivelser, og kan leke med andre. Det betyr avslapping og kos for de voksne også. Og det er massevis av fine campingplasser, med gode tilbud til både barn og voksne.

Jeg skjønner mannen din godt. Å dra på en tur i ferien skaper gode minner for barna i det minste. Det blir litt rart og trist å dele familien sånn som du vil.

AnonymBruker
Skrevet

Det er snakk om årets ferie, mannen mener ferie er å reise vekk fram hjemmet og gjøre noe annet så han ønsker ikke å bare være hjemme. Det trenger ikke være noe dyrt eller fancy, bare reise vekk (med bil) og gjøre noe annet.

Jeg kjenner jeg orker ikke dra vekk på ferie. Hovedsaklig fordi jeg minnes forrige ferie med dårlige minner...Mannens gutt har problemer med å høre på beskjeder, noe som gjør at det ofte er svært utrivelig stemning når han er på samvær. Jeg orker ikke en ferie med mas og en gutt som ikke hører etter, noe som gjør at man konstant blir på vakt for å passe på han så han f.eks ikke renner uti veien eller vimser, at han oppfører seg når vi er ute og spiser, som spør om det samme gjentatte ganger fordihan ikke lytter til svaret, jeg blir rett og slett utmattet og sliten. Og en ferie vskal jo være avslapning og ro?

Da er det mye bedre å være hjemme, syns jeg!

Jeg har foreslått at vi kan være hjemme alle sammen, men det falt ikke i god jord hos mannen. Jeg har foreslått at bare han og gutten drar på ferie alene, men tanken om det likte han heller ikke, han sier det ikke blir det samme om jeg ikke blir med.

Så nå er vi i et feriedilemma. Han vil reise vekk, ta med hele familien på 4. Jeg vil være hjemme eller at han og gutten hans drar alene.

Hvordan skal vi løse dette?

Anonymous poster hash: dcc9f...b5a

Da tar dere halve ferien borte, og andre halvdelen hjemme, rettferdig for dere begge. Ellers er det nok en god ide at dere tar vare på gutten, gi han en god opplevelse, han merker garantert at du har "problemer" med han, og det gjør ikke saken bedre, du og mannen må jobbe sammen med å "oppdra" barnet.

Anonymous poster hash: 3a4e1...5e6

• Liker 2
Skrevet

Kan dere ikke leie en hytte feks? Da er det ferie, men dere slipper greia med restauranter, fly osv. Lei en på sørlandet feks, så kan dere bade, dra på båttur, slappe av i solen osv :) Ferie, men ikke stressende.

Skrevet

Det man gjør er at man skjerper seg og holder seg for god til å fremstille barnet som for umulig til å være sammen med på ferie. Legg opp til noe med lite stress, men det å straffe barnet med å ikke få reise noe sted, eller at halve familien må ha ferie fra barnet, er bare ikke ok.

Jobb med utfordringene dere har, evt med hjelp fra familievernkontoret eller helsestasjon/bup hvis ungen ikke er normal eller dere ikke er normalt rustet til å gi omsorg og oppdragelse.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

1 uke ferie, 3 uker hjemme. Evt. 2 uker ferie og 2 uker hjemme. Er jo hyggelig å dra bort litt også

Anonymous poster hash: 413b2...3f7
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er barna? Hos oss måtte vi sende hjem ene barnet fra ferietur for noen år siden etter at han bare laget bråk. Etterpå har han ikke vært med oss på ferie. Nå er nok han noe eldre enn ditt barn ts? Jeg ville nok prøvd å møtes på midten, men far bør jo gjøre noe med sønnen her, han kan ikke få lov til å ødelegge ferier for dere.

Anonymous poster hash: 7594a...750
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner igjen den oppførselen fra mitt eget barn når vi er på ferie. Har funnet ut at det er fordi han lett kjeder seg hvis vi skal gjøre ting som de voksne vil, og at hvis han får for lite oppmerksomhet, så blir han vimsete og hører ikke på beskjeder. Jeg syns absolutt at far kan ta en tur med han alene og ha ordentlig god kvalitetstid sammen. Hva om de to drar alene først, og så kommer du etter?

Anonymous poster hash: e1a71...655

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...