AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Det siste året har jeg slitt med kviser og føler jeg har prøvd alt. Kvisene vil ikke vekk. Så fort en kvise forsvinner, popper det opp nye. Forbanna dritt!! Det sliter veldig på selvtilliten og jeg vil ikke ut døren. Det er t-sonen som er verst. Små kviser i pannen og vonde underjordiske kviser rundt munnen Jeg har gått på en antibiotika kur og brukt kvisekrem. Prøvd masse forskjellig hudpleie og oljer. Endring av kosthold, peeling hos hudpleier osv. Ingenting hjelper. Jeg har ikke vært hos hudlege før. Kanskje det ville være en lur ide? Jeg lest mange gode anbefalinger om Roaccutane (er det sånn det skrives?) og lurer på om kanskje det vil ta knekken på kvisene mine en gang for alle. Har dere noen tips å dele? Hvordan ble du kvitt kvisene for godt? Anonymous poster hash: 8f54b...72e
Kaffejenta30 Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Vi har en egen tråd her inne om isotretinoin, som medisinen nå heter. Vil anbefale deg å lese litt der, og så ta kontakt med hudlege for å finne en videre løsning. ISO er ingen kvick fix det heller, men leser du deg litt opp på hva du kan forvente av bivirkninger etc så er du hvert fall bedre rustet til en samtale med hudlegen 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Takk for svar Flere? Anonymous poster hash: 8f54b...72e
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Mitt hete tips er samme som Kaffejenta foreslår; les tråden om isotretinoin her inne. Den er vel på 150 sider, og du får folk sin historie i forkant og opplevelser underveis og etter. Anonymous poster hash: f5591...2c4
Akvarium85 Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Det siste året har jeg slitt med kviser og føler jeg har prøvd alt. Kvisene vil ikke vekk. Så fort en kvise forsvinner, popper det opp nye. Forbanna dritt!! Det sliter veldig på selvtilliten og jeg vil ikke ut døren. Det er t-sonen som er verst. Små kviser i pannen og vonde underjordiske kviser rundt munnen Jeg har gått på en antibiotika kur og brukt kvisekrem. Prøvd masse forskjellig hudpleie og oljer. Endring av kosthold, peeling hos hudpleier osv. Ingenting hjelper. Jeg har ikke vært hos hudlege før. Kanskje det ville være en lur ide? Jeg lest mange gode anbefalinger om Roaccutane (er det sånn det skrives?) og lurer på om kanskje det vil ta knekken på kvisene mine en gang for alle. Har dere noen tips å dele? Hvordan ble du kvitt kvisene for godt?Anonymous poster hash: 8f54b...72e Hva slags kostholdsendring har du prøvd og hvor lenge? Jeg har god erfaring med å hjelpe folk med store hudproblemer. Du kan få link til hjemmesiden min hvis du vil?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Har du prøvd nattlysolje? Anonymous poster hash: 640e5...179 1
Hjertefisk Skrevet 6. mai 2015 #8 Skrevet 6. mai 2015 Slet med kviser til jeg var 26. Da begynte jeg på p-piller. Helt vanlige (yasmin). 3 mnd etter var jeg totalt kvisefri. Alle de jævlige underjordiske kvisene forsvant. Nå dukker det bare opp småkviser når jeg slurver med renserutinene. Kosthold har ikke hatt noe å si for meg (utenom alkohol). Så kan jo være verdt å prøve p-piller før roaccutan?
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #9 Skrevet 6. mai 2015 Litt av problemet med p-piller er at det ikke får problemet til å forsvinne, det holder det bare i sjakk. Jeg ble og kvisefri av Yasmin, men alt kom tilbake igjen bare uker etter at jeg sluttet. Sånn som TS beskriver det kan Roaccutan være en god løsning for å virkelig bli kvitt kviser. Jeg vurderer det selv, enda jeg ikke er sterkt plaget. Men når man har hatt uren hud halve livet har man blitt ganske drittlei. Har også prøvd nattlysolje, merket ingen forbedring. Anonymous poster hash: 7c63f...d9c
Lulumimi Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 Jeg har hatt kviseproblemer i flere år, følte jeg hadde prøvd alt og at ingenting hjalp! Helt til jeg fant ut at mine kviser og min urene hud var hormonellt betinget. Jeg startet med Diane (p-piller) og kan med hånda på hjertet si at jeg har ikke fått EN kvise etter at jeg startet. Etter 1 mnd var alle borte, og etter 4 mnd er ALLE røde merker etter kviser borte. Dette har virkelig vært løsningen for meg.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #11 Skrevet 7. mai 2015 Jeg var plaget av uren hud og kviser i mange år, også frem til jeg var 30år. For meg ble løsningen nattlysolje, har aldri hatt så ren hud som nå. Har du prøvd det? Vil i allefall anbefale dere som sliter med dårlig hud å prøve naturlige midler før dere inntar hormoner, antibiotika og slike ting. Anonymous poster hash: 32845...8f5
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #12 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har hatt kviseproblemer i flere år, følte jeg hadde prøvd alt og at ingenting hjalp! Helt til jeg fant ut at mine kviser og min urene hud var hormonellt betinget. Jeg startet med Diane (p-piller) og kan med hånda på hjertet si at jeg har ikke fått EN kvise etter at jeg startet. Etter 1 mnd var alle borte, og etter 4 mnd er ALLE røde merker etter kviser borte. Dette har virkelig vært løsningen for meg. Som jeg skrev litt over så er dessverre ikke dette en løsning. Det holder det i sjakk, men når du slutter vil det komme tilbake. Så hvis du f.eks planlegger å få barn må du belage deg på at det kommer tilbake. Roaccutane derimot er en kur, selv om den selvfølgelig må vurderes varsomt. Jeg var plaget av uren hud og kviser i mange år, også frem til jeg var 30år. For meg ble løsningen nattlysolje, har aldri hatt så ren hud som nå. Har du prøvd det? Vil i allefall anbefale dere som sliter med dårlig hud å prøve naturlige midler før dere inntar hormoner, antibiotika og slike ting. Anonymous poster hash: 32845...8f5 Jeg har brukt det i et par måneder, 1300mg daglig, har ikke sett noen forbedring. :/ Hvor mye tok du? Har du noen andre tips? Jeg tar også Omega-3. Anonymous poster hash: 7c63f...d9c
Yzma Skrevet 7. mai 2015 #13 Skrevet 7. mai 2015 Jeg gikk på Roaccutane for flere år siden, og er fortsatt SÅ fornøyd. Jeg var et skikkelig pizzatryne i over ti år. Kvisene mine har enda ikke kommet tilbake. Jeg var også heldig å ikke oppleve noen bivirkninger, men det er mange som gjør det og noen av bivirkningene er veldig lite hyggelige. Jeg syntes ikke ett år hørtes så veldig lenge ut, er det mye du har rukket å prøve ut på dette året? Roaccutane burde vel egentlig være siste utvei pga de mange bivirkningene. Men, det funker! Det er helt sikkert. Lykke til, dra til hudlegen, men vær forberedt på at h*n kanskje vil sette deg på andre kurer først.
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #14 Skrevet 7. mai 2015 Jeg tar 2600 mg nattlysolje om dagen. Merker stor forskjell! Bruker denne: http://www.iherb.com/Now-Foods-Super-Primrose-Evening-Primrose-Oil-120-Softgels/851#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=evening%20primrose%20oil&rc=1191&sr=null&ic=1 Anonymous poster hash: 640e5...179
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #15 Skrevet 7. mai 2015 Nattlysolje gjorde ikke noe for meg. Jeg har prøvd jojobaolje og en olje på t som jeg ikke husker navn på. Kuttet ut melk og hvetemel og sukker. MD Kvisekremer Drikke mye vann. Skrubbe Vaske sminkekostene Rene ansiktskluter Greenpeel Laser OSV Nå har jeg bestilt time hos legen for henvisning til hudlege Anonymous poster hash: 8f54b...72e 2
Mona26 Skrevet 7. mai 2015 #16 Skrevet 7. mai 2015 Kjenner så til problemstillingen! Ingenting hjalp meg heller. Jeg fikk faktisk mangel på en del vitaminer etter jeg tok helt av med kostholdet. Er nå ferdig med en iso kur og håper jeg er blandt de 80% som blir helt kvisefri!
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #17 Skrevet 7. mai 2015 Bare vit at du tar en sjangse med Roaccitan, det bør være absolutt siste utvei. Det har vært assosiasjoner med psykiske problemer og selvmord for brukere, kan skade leveren og du er ikke garantert at det holder resten av livet. Jeg fikk roakur to ganger, og kroppen min er i dag ekstremt svekket, og hudproblemene mine er annerledes, men på ingen måte over. Var fin i noen år, så ble det veldig mye verre. Jeg vil anbefale deg paleo (med eller uten autoimmun protokoll), i minimum 3 mnd før du tar en avgjørelse. Tenk om en gratis og naturlig løsning kan spare deg både helse masse penger og alvorlige bivirkninger? Jeg bruker i dag en paleobasert tilnerming for å reparere alle skadene på kroppen min. Husk at kroppen din skal holde hele livet, og dette er heftige medisiner, kanskje blir du fin i 5 år eller mer, så kan alt rakne og du mister helse og funksjon i tillegg. Jeg sier ikke dette for å skremme, jeg synes bare det er utrolig viktig at folk vurderer dette nøye for seg selv, og jeg har erfaring. Om du har hatt et problemfritt liv ellers med få belastninger kan det hende det går helt fint, men har du noe som helst annet du sliter med i tillegg eller i fortiden din ville jeg styrt langt unna, da blir det lett overbelastning selv om det ikke slår sprekker med en gang. Anonymous poster hash: 0aac6...018 1
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #18 Skrevet 7. mai 2015 Bare vit at du tar en sjangse med Roaccitan, det bør være absolutt siste utvei. Det har vært assosiasjoner med psykiske problemer og selvmord for brukere, kan skade leveren og du er ikke garantert at det holder resten av livet. Jeg fikk roakur to ganger, og kroppen min er i dag ekstremt svekket, og hudproblemene mine er annerledes, men på ingen måte over. Var fin i noen år, så ble det veldig mye verre. Jeg vil anbefale deg paleo (med eller uten autoimmun protokoll), i minimum 3 mnd før du tar en avgjørelse. Tenk om en gratis og naturlig løsning kan spare deg både helse masse penger og alvorlige bivirkninger? Jeg bruker i dag en paleobasert tilnerming for å reparere alle skadene på kroppen min. Husk at kroppen din skal holde hele livet, og dette er heftige medisiner, kanskje blir du fin i 5 år eller mer, så kan alt rakne og du mister helse og funksjon i tillegg. Jeg sier ikke dette for å skremme, jeg synes bare det er utrolig viktig at folk vurderer dette nøye for seg selv, og jeg har erfaring. Om du har hatt et problemfritt liv ellers med få belastninger kan det hende det går helt fint, men har du noe som helst annet du sliter med i tillegg eller i fortiden din ville jeg styrt langt unna, da blir det lett overbelastning selv om det ikke slår sprekker med en gang.Anonymous poster hash: 0aac6...018 De siste års forskning viser at det man tidligere trodde var en sammenheng mellom isotretinoin og selvmord overhodet ikke er eksisterende. Det mistenkes derimot at selve acnen kan være årsak til selvmord. Så selv om du har rett i at isotretinoin kan være hardt på kroppen er det greit å holde seg til fakta og ikke fortsette å spre informasjon forskningen har vist ikke stemmer.Anonymous poster hash: f5591...2c4 2
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #19 Skrevet 7. mai 2015 Jeg tar 2600 mg nattlysolje om dagen. Merker stor forskjell! Bruker denne: http://www.iherb.com/Now-Foods-Super-Primrose-Evening-Primrose-Oil-120-Softgels/851#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=evening%20primrose%20oil&rc=1191&sr=null&ic=1 Anonymous poster hash: 640e5...179 Det er den samme jeg bruker! Men da kan jeg kanskje øke dosen. Anonymous poster hash: 7c63f...d9c
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2015 #20 Skrevet 7. mai 2015 Jeg fatter ikke hvorfor folk drøyer og drøyer med å komme seg til hudlege!! Du kunne vært spart for mye - ring og bestill time i morgen!Anonymous poster hash: 6fd7f...1f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå