Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det andre enn Skandiabanken som behandler søknader online? Sendte søknad dit og fikk innvilget, men vil gjerne ha andre tilbud også.

Anonymous poster hash: f9f88...d7a

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sjekk først finansportalen.no

Ingen vits i å få tilbud fra banker som har høyere rente enn Skandiabanken.

Kanskje DinBank eller Boligkreditt.no?

Spørs på lånets støtrelse og belåningsgrad, og din alder og medlemsskap i fagforening.

Endret av nojac
AnonymBruker
Skrevet

Sjekk først finansportalen.no

Ingen vits i å få tilbud fra banker som har høyere rente enn Skandiabanken.

Kanskje DinBank eller Boligkreditt.no?

Spørs på lånets støtrelse og belåningsgrad, og din alder og medlemsskap i fagforening.

I veldig mange banker i dag kan du avtale lavere rente enn hva som står i prislisten. Det kan dermed være greit å sjekke med andre banker.

Anonymous poster hash: dcd81...564

Skrevet

I veldig mange banker i dag kan du avtale lavere rente enn hva som står i prislisten. Det kan dermed være greit å sjekke med andre banker.

Hvilke banker gjelder dette?

Kan du dokumentere at "veldig mange banker" går lavere enn det de kaller sin "laveste rente"?

Fint med konkrete eksempler.

Min erfaring er at det ikke nytter å be f.eks. Skandiabanken om en lavere rente enn det som fremgår av prislisten. Og slik bør det også være.

Men jeg har hørt at enkelte "prutebanker" som i utgangspunktet har gitt et dårligere tilbud, kan akseptere samme vilkår som en av de gode bankene hvis du har fått et konkret tilbud. Men dette er banker du aldri ser nær toppen av rentebarometerne.

Og flere banker har jo signalisert at de regner med å sette ned renten ytterligere før sommeren.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilke banker gjelder dette?

Kan du dokumentere at "veldig mange banker" går lavere enn det de kaller sin "laveste rente"?

Fint med konkrete eksempler.

Min erfaring er at det ikke nytter å be f.eks. Skandiabanken om en lavere rente enn det som fremgår av prislisten. Og slik bør det også være.

Men jeg har hørt at enkelte "prutebanker" som i utgangspunktet har gitt et dårligere tilbud, kan akseptere samme vilkår som en av de gode bankene hvis du har fått et konkret tilbud. Men dette er banker du aldri ser nær toppen av rentebarometerne.

Og flere banker har jo signalisert at de regner med å sette ned renten ytterligere før sommeren.

Skandiabanken får du nok ikke prutet i, men mange andre banker får du det. Har stått mye om dette i media de siste månedene. Her er et eksempel: http://www.dn.no/nyheter/finans/2015/05/01/2052/Bank/kaprer-de-beste-kundene-med-gullrente

• Liker 1
Skrevet

Disse artiklene sier at om da har lån med dårligere rente enn det du kan oppnå i de beste bankene, kan det lønne seg å prute.

Og det har nok mange opplevd i praksis. Men dette gjelder så langt jeg kjenner til de bankene som i utgangspunktet har dårlige vilkår.

Danske Bank er et eksempel på en slik prutebank, der du kan diskutere renten. Og "krigen" om akademikerkundene er jo mye omtalt.

Personlig liker jeg bedre lave og faste priser enn høye priser med mulighet for "special price for you"....

Og jeg etterlyser fremdeles eksempler der noen har prutet seg til bedre vilkår enn de som ligger i toppen av prisbarometerne.

Å "prute seg ned" til det andre er villige til å gi deg uten pruting er ikke så imponerende.

Skrevet

" Hos oss er alle kunder like viktig. Kundene skal være sikre på at de får den beste prisen vi kan tilby, uten at de må ringe og prute

- Ved å behandle alle likt slipper kundene å passe på at de til enhver tid har den beste prisen. Vi passer på for dem"

Slik skal det være!

Og Skandiabanken er nå nede i 2,7 % effektivt for lån over 2 mill innenfor 75 %. For andre grupper er de ikke så bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...