AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Kjenner jeg blir litt provosert av de som promoterer et kosthold som kanskje fungerer for dem selv som det eneste riktige. Tenker da spesielt på en blogger som promoterer lavkarbo uten egentlig å sitte på skikkelig kunnskap. Moderasjon og litt av alt er kanskje kjedelig, men det er nok det beste. Flott at hun har funnet noe hun trives med, men har hun egentlig rett til å oppfordre andre til å følge henne? Jeg kom over denne og synes den er fornuftig og oppklarende. https://www.vektklubb.no/artikkel/ekspertene/drevons/spalterhva-er-slankekost-23402575 Anonymous poster hash: b3cc8...c62 2
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Aner ikke noe om noen blogger, men det er en tendens til at noen blir fanatisk religiøse når det kommer til kosthold. Greit nok for deres egen del, men det er snodig hvor mye de klarer å bry seg om andres helt normale kosthold. "Herregud, spiser du BRØD til frokost? Du kommer jo til å få fjorten dødelige sykdommer og dø før du er 40!" Men så lenge de ikke kommer traskende inn på kjøkkenet mitt og kritiserer innholdet i kjøleskapet mitt, så skal de vel bare få mene hva de vil. Anonymous poster hash: fd52f...a95 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #3 Skrevet 6. mai 2015 Hadde det vært slik at det fantes én måte som passet for alle så hadde jo så klart ingen vært overvektige, for da hadde vi selvsagt spist slik alle sammen. Jeg blir oppgitt over alle dem som blindt følger dietter uten å faktisk følge med på om det virker for DEM. At lavkarbo funker glimrende for en svensk skiskytter betyr overhodet ikke at det kommer til å fungere for meg. Faktisk fungerer det ikke i det hele tatt for meg, jeg har prøvd.. Det er også skikkelig festlig hvordan disse folkene forklarer alle problemer man har med at man ikke følger deres kosthold. Vondt i leddene? Det er fordi du spiser karbo. Fryser? Det er fordi du ikke spiser nok fett, du må nok kutte ut alt av karbo... Anonymous poster hash: 134dd...ea0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #4 Skrevet 6. mai 2015 Klikker meg ikke inn på blogger, uansett. Men en trenger ikke lese blogg for å se dette. Selv på kg i lenker finner vi disse fanstiske kostholdsrådene, som folk hevder er like riktig og viktig som en overreligiøs vil hevde hans måte å forstå bibelen på. Sånne personer er det bare å hoppe bukk over, og se galskapen i enten det er kosthold eller religion. Sunn fornuft og en dose egenvurdering er nødvendig i de aller fleste ting her i verden.Anonymous poster hash: 6c4c9...de0
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #5 Skrevet 6. mai 2015 Takk for fine svar. Jeg er helt enig. Tenker spesielt på Fotballfruebloggen, som jo når ut til så mange. Jeg forstår at hun trives med dette kostholdet, men forstår ikke at hun ser det forsvarlig å promotere det som hun gjør? TS Anonymous poster hash: b3cc8...c62
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå