AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Pga sykdom og div, så har det blitt lite trening og litt vel mye utskeielser etter jul, men tross alt så har vekten holdt seg (+/- 2 kg), men de siste ukene som jegchar tatt meg i skinnet og spist normalt igjen, så skjer det enda veldig lite. Jeg har jo gått ned over 20 kg på denne måten og blitt fortalt at jeg før eller senere vil møte på et platå, men jeg har fortsatt igjen 15 kg (og det er før bmi min er innenfor normalen), så jeg synes det er litt tidlig at jeg skal havne på et platået nå? Hva har dere gjort for å bryte vektplatået? Jeg har drevet på ca ett år nå og merker at jeg ikke helt har tålmodighet til at vekten skal stoppe i flere måneder til (den har hos stått stille i 4 mnd).Anonymous poster hash: 7cc54...07b
Pringle Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Vektplatåer eksisterer ikke. Når man har gått ned i vekt, trenger man færre kalorier for å holde vekta stabil. Enten går du så sakte ned at du ikke kan se nedgangen tydelig, eventuelt holder du på vannvekt - eller så spiser du akkurat mange nok kalorier til at du holder vekta konstant. Kanskje har du gjeninnført noen "gamle unoter" etter jul? Hvis du teller kalorer, må du være mer nøyaktig når du har mindre å gå på. Endret 5. mai 2015 av Pringle
Nixnick Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Vektplatå finnes jo i den forstand at vekten kan stå stille en stund for så å plutselig "løsne" igjen. https://www.vektklubb.no/artikkel/fortvil-ikke-naar-vekten-staar-bom-fast-7053776 Jeg opplever det samme selv; jeg har hatt en jevn vektnedgang på 0,5 kg i uken de siste 3 mnd, mens nå er jeg rundt den samme vekten +/- en halvkilo, og har vært det siden påske. Jeg har full kontroll på hva jeg spiser, og trener flere ganger i uken, så jeg vet at jeg ikke får i meg flere kalorier enn det jeg trenger. Kan ikke gi deg annet råd enn å fortsette med de gode vanene og satse på at det løsner snart!
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Vektplatåer eksisterer ikke. Når man har gått ned i vekt, trenger man færre kalorier for å holde vekta stabil. Enten går du så sakte ned at du ikke kan se nedgangen tydelig, eventuelt holder du på vannvekt - eller så spiser du akkurat mange nok kalorier til at du holder vekta konstant. Kanskje har du gjeninnført noen "gamle unoter" etter jul? Hvis du teller kalorer, må du være mer nøyaktig når du har mindre å gå på. Har vært dårlig i flere omganger etter jul (typiske forkjølelse, omgangssyken osv), så har omtrent ikke trent på et par måneder og har vært veldig dårlig på kosthold da jeg har vært dårlig. Men nå er jeg på'n igjen med trening og sunt kosthold, men ser lite fremgang/nedgang. Men mulig det er for tidlig å se noe etter at jeg nesten ikke har trent og spist relativt usunt en periode.Anonymous poster hash: 7cc54...07b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Vektplatå finnes jo i den forstand at vekten kan stå stille en stund for så å plutselig "løsne" igjen. https://www.vektklubb.no/artikkel/fortvil-ikke-naar-vekten-staar-bom-fast-7053776 Jeg opplever det samme selv; jeg har hatt en jevn vektnedgang på 0,5 kg i uken de siste 3 mnd, mens nå er jeg rundt den samme vekten +/- en halvkilo, og har vært det siden påske. Jeg har full kontroll på hva jeg spiser, og trener flere ganger i uken, så jeg vet at jeg ikke får i meg flere kalorier enn det jeg trenger. Kan ikke gi deg annet råd enn å fortsette med de gode vanene og satse på at det løsner snart! Ja, men da er kanskje et vektplatå positivt også. Hvis kroppen venner seg til en ny vekt, så er det jo mindre sjangse for å rase opp i vekt igjen. Men samtidig har jeg hørt at dette i realiteten tar flere år?Anonymous poster hash: 7cc54...07b
Nixnick Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Ja, men da er kanskje et vektplatå positivt også. Hvis kroppen venner seg til en ny vekt, så er det jo mindre sjangse for å rase opp i vekt igjen. Men samtidig har jeg hørt at dette i realiteten tar flere år?Anonymous poster hash: 7cc54...07b Kan godt være at det er positivt, men fy søren så kjedelig. For min egen del holder jeg på med en livsstilendring, så jeg har ikke planer om å endre på så mye, men siden jeg har noen kilo igjen som skal ta av er det kjedelig å hoppe rundt det samme tallet flere uker på rad..
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Kan godt være at det er positivt, men fy søren så kjedelig. For min egen del holder jeg på med en livsstilendring, så jeg har ikke planer om å endre på så mye, men siden jeg har noen kilo igjen som skal ta av er det kjedelig å hoppe rundt det samme tallet flere uker på rad.. Jeg driver også med en livsstilsendring, men har en lei tendens til å bli dårlig på å spise mat og god på å spise sjokolade da jeg er slått ut av sykdom. (Heldigvis skjer det ikke så ofte), noe som er greit nok, men ettersom jeg da ikke har orket og bevegd på meg i tillegg, så har jeg vært nervøs for p gå på vekta. Men det har heldigvis ikke gått særlig utover vekten (muligens vektnedgangen da men..), og jeg vil vel tro at det også er pga at jeg har gått måned jevnt over ett år og ikke på to-tre måneder.Anonymous poster hash: 7cc54...07b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå