Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 166 høy og veier 59 kg, ned fra 65-66 kg. Jeg ligger på ca 1500 kcal/dagen og skal fortsette med det til jeg når idealvekten.

Det jeg har merket etter å ha gått ned litt er at jeg fryser så fælt hele tiden. Full rustning med superundertøy ute ved 10 plussgrader. På jobb er det 23 grader innendørs og jeg fryser ihjel i jobbskjorta. Før var jeg heller personen som satte opp et vindu men nå er jeg den som lukker dem.

Jrg vet det er normalt når man har mindre fett på kroppen men jeg lurer på om kaloriunderskuddet kan spille en rolle og at det kanskje blir bedre når jeg er ferdig med vektnedgangen og legger meg på et litt høyere vedlikeholdsinntak?

Anonymous poster hash: b6d23...b0f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Slankingen din er ikke sunn.

Kom deg til legen og få en kontroll.

Anonymous poster hash: fb032...eae

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Slankingen din er ikke sunn.

Kom deg til legen og få en kontroll. Anonymous poster hash: fb032...eae

Jeg er frisk og fin og legen er enig. Hva er det som er usunt mener du?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Placebo?

Anonymous poster hash: d722c...883

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 166 høy og veier 59 kg, ned fra 65-66 kg. Jeg ligger på ca 1500 kcal/dagen og skal fortsette med det til jeg når idealvekten.

Det jeg har merket etter å ha gått ned litt er at jeg fryser så fælt hele tiden. Full rustning med superundertøy ute ved 10 plussgrader. På jobb er det 23 grader innendørs og jeg fryser ihjel i jobbskjorta. Før var jeg heller personen som satte opp et vindu men nå er jeg den som lukker dem.

Jrg vet det er normalt når man har mindre fett på kroppen men jeg lurer på om kaloriunderskuddet kan spille en rolle og at det kanskje blir bedre når jeg er ferdig med vektnedgangen og legger meg på et litt høyere vedlikeholdsinntak?

Trolig lavere forbrenning.

Anonymous poster hash: 6c942...9ea

• Liker 1
Skrevet

Det er ikke normalt å fryse om man har normalt fettlag på kroppen. Er du kanskje i mindre aktivitet nå enn før? Bruker andre klær? Termostaten på jobb kan ha gått fløyten. Hukommelsen kan også spiille oss et puss. Nå er det vår, det har vært vinter og det er fremdeles kjølig, sist var det sommer og høst og varmt.

En annen ting er at du har en helt fin vekt nå. Du bør ikke gå ytterligere ned i vekt. Stabiliser vekta og jobb heller med å "stramme opp". Fysisk aktivitet øker kroppstemperaturen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke normalt å fryse om man har normalt fettlag på kroppen. Er du kanskje i mindre aktivitet nå enn før? Bruker andre klær? Termostaten på jobb kan ha gått fløyten. Hukommelsen kan også spiille oss et puss. Nå er det vår, det har vært vinter og det er fremdeles kjølig, sist var det sommer og høst og varmt.

En annen ting er at du har en helt fin vekt nå. Du bør ikke gå ytterligere ned i vekt. Stabiliser vekta og jobb heller med å "stramme opp". Fysisk aktivitet øker kroppstemperaturen.

Takk for svar.

Jeg er i mer aktivitet enn før, men det er ikke store forskjeller. Jeg bruker i grunn samme klær, bare mer enn jeg er vandt til å bruke til de ulike årstidene.. Jeg har vurdert tanken om at årstidene kan spille meg et puss, men jeg synes generelt jeg trenger mer klær til alle årstider nå enn jeg gjorde før..

Jeg skal ikke ned mer enn 2-3 kg til. Ønsker ikke å bli undervektig. Fettfordelingen min er litt rar med mye rundt magen og lite ellers så jeg må ned noen kg til før jeg føler meg "jevn" (det har endelig begynt å slippe rundt magen).

Kanskje det bare er en veldig kald vinter og vår i år, haha..

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være helt normalt og fryse når man har gått ned i vekt, i en overgangsfase.

Det sier seg selv at hvis man er veldig overvektig og slanker seg, så blir det uvant for kroppen. Jeg vet om folk som før gikk i tskjorte omtrent hele tiden mens de svetter uansett, men da de gikk ned i vekt og fikk normal vekt, så kledde de automatisk på seg mer. (Mener ikke at du er så overvektig TS, mente bare som et eksempel)

Anonymous poster hash: b62c3...7b6

Skrevet

Dårlig blodsirkulasjon?

AnonymBruker
Skrevet

Sjekket stoffskiftet?

Anonymous poster hash: 2d51a...8ac
  • Liker 1
Skrevet

Fryser du like mye over hele kroppen? Er det noen steder du kjenner det før andre? Blir du fort kald på hender og/ eller føtter?

AnonymBruker
Skrevet

Fryser du like mye over hele kroppen? Er det noen steder du kjenner det før andre? Blir du fort kald på hender og/ eller føtter?

Nei, kjenner det på armer, lår, legger mest. Hendene og føttene mine har vært iskalde hele mitt liv, så der er det ikke noen forskjell. Så jeg er klar over at jeg allerede har ganske dårlig blodsirkulasjon, men nå er det verre virker det som.

AnonymBruker
Skrevet

Dummeste jeg har hørt. Jeg har BMI på 25 og fryser ofte

Anonymous poster hash: af3d9...748

AnonymBruker
Skrevet

Tja, du har jo mindre isolasjon, og det er mulig kroppen er litt i sparebluss og rasjonerer energi. Jeg har alltid vært tynn, spiser masse men fryser likevel, regner med det er litt genetisk og litt fordi jeg har lite isolasjon. Det er jo en grunn til at hvalen har spekk, liksom, det er fordi det funker... Men du venner deg nok til det og kompenserer med litt mer klær :)

Anonymous poster hash: fefc1...6db

AnonymBruker
Skrevet

Det er sikkert forbrenningen din som har gått ned. hvis jeg spiser for lite over tid, begynner jeg også å fryse + blir trøtt.

Anonymous poster hash: fef0e...78a
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg ligger i kaloriunderskudd over lang tid blir jeg også frysepinn. Kroppen setter ned forbrenningen om man slanker seg for lenge av gangen. Jeg driver med en idrett med vektklasser, så jeg "må" til tider kjøre noen dietter om jeg vil gå ned i vektklasse. Da merker jeg at frysingen øker på om jeg har ligget i stort underskudd i flere uker.

Det er en av grunnene til at man ofte anbefales en diettpause etter noen uker. Da ligger man i vedlikeholdsmodus så kroppen ikke skrur ned forbrenningen, og så fortsetter man dietten etter et par uker.

Jeg kjører såkalt reverse dieting etter en diett, hvor jeg forsiktig øker kalorimengden uke for uke. Typisk legger på 100 kcal til dagsbehovet hver uke, så jeg jobber meg opp fra 1700 kcal hver dag uke 1, 2800 kcal hver dag uke 2, osv, til jeg er oppe i ønsket kalorimengde.

Anonymous poster hash: 0cb2a...59e
Gjest The damned
Skrevet

Jeg var sånn før, og nå merker jeg det hvis jeg ikke har spist på en stund. Da blir jeg trøtt og fryser.

Bedrer seg når jeg får mat i kroppen og merker det ikke på dager hvor jeg spiser nok.

Men før kunne det gå lang tid mellom måltider og jeg spiste lite. Var ofte kald da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...