AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Hvis man har planer om å holde en stabil vekt går det fint an å pøse innpå med karbohydrater så lenge man ikke får i seg for mange kalorier daglig? Et såkalt LFHC kosthold der man reduserer inntaket av fett, men spiser masse poteter, ris, bulgur, brød, etc. Anonymous poster hash: f10b7...d27
Gjest Runforit Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Spiller ingen trille så lenge du ikke spiser mer enn du forbrenner, 5
lemon-aid Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Hvor er proteinene? Kan aldri tro at masse fett og karbs er en god kombo. Spis alt, men med moderasjon, og ikke eliminer næringsstoffene.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Spiller ingen trille så lenge du ikke spiser mer enn du forbrenner, Ts her Holder meg fint under det jeg forbrenner, men jeg elsker karbohydrater hehe og vil gjerne spise mer av det enn fettholdlige matvarer. Har seg også slik at jeg er en smule bekymret fordi alle snakker så varmt om lavkarbo, men er dette bare slankere? Anonymous poster hash: f10b7...d27
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Hvor er proteinene? Kan aldri tro at masse fett og karbs er en god kombo. Spis alt, men med moderasjon, og ikke eliminer næringsstoffene. Ts igjen! Proteier får jeg fra bønner, linser, kikerter, quinoa, ris, osv og disse kildene er jo ganske karbohydratlignende også? Får jo selvsagt i meg fett daglig og tror ikke på å unngå ulike næringsgrupper fullstendig, men hadde det vært farlig å spise betydelig _mer_ karbohydrater enn fett daglig? Anonymous poster hash: f10b7...d27
Gjest Runforit Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Ts her :)Holder meg fint under det jeg forbrenner, men jeg elsker karbohydrater hehe og vil gjerne spise mer av det enn fettholdlige matvarer. Har seg også slik at jeg er en smule bekymret fordi alle snakker så varmt om lavkarbo, men er dette bare slankere? Anonymous poster hash: f10b7...d27 Jeg lever lavkarbo fordi jeg slet med ustabil og oppblåst mage grunnet mye brød, hvetemel og raffinert sukker. Da jeg kuttet ut det så ble magen mer stabil. Men kalorimessig i forhold til vekt har det ikke noe å si
lillsunshine Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Ts her Holder meg fint under det jeg forbrenner, men jeg elsker karbohydrater hehe og vil gjerne spise mer av det enn fettholdlige matvarer. Har seg også slik at jeg er en smule bekymret fordi alle snakker så varmt om lavkarbo, men er dette bare slankere? Anonymous poster hash: f10b7...d27 Jeg er ingen ekspert og jeg uttaler meg basert på ting jeg har plukket opp her og der og mine egne erfaringer. Men jeg tror nok grunnen til at du elsker karbohydrater (Du føler et sug etter å spise karbohydrater right?) er at du nettopp spiser for mye karbohydrater og for lite fett og eventuelt proteiner. Karbohydratene du spiser trigger lysten til å spise mer karbohydrater, antageligvis fordi det gir raskere blodsukkerfall/ og mer ustabilt blodsukker. Spiser du mer fett (Og fett trenger ikke å være usunt) så blir blodsukkeret mer stabilt og lysten etter å spise alle disse karbohydratene vil forsvinne. Tror heller det som er poenget til av de som sverger til lavkarbo, de har gode erfaringer med hvordan kroppen reagerer og føler seg. Slanking blir eventuelt et påskudd eller et bonus for noen, når man skal holde vekta spise man enkelt og greitt det man skal uansett kosthold. Jeg har ikke slavisk lagt meg på et lavkarbokosthold, men har lagt inn mer fett (sunt fett) og proteiner i kostholdet og det har automatisk ført til at lysten og behovet for å spise karbohydrater har fallt drastisk. 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Jeg lever lavkarbo fordi jeg slet med ustabil og oppblåst mage grunnet mye brød, hvetemel og raffinert sukker. Da jeg kuttet ut det så ble magen mer stabil. Men kalorimessig i forhold til vekt har det ikke noe å si TS her igjen Så flott at du har funnet et kosthold som fungerer for deg! Føler selv at jeg får mer energi av å spise en gigantisk middagsporsjon av ris med poteter (har selvsagt med proteinkilde og grønnsaker utenom). Opplever at jeg får litt oppblåst mage, men dette er mest om kvelden med tanke på at jeg starter dagen ganske lett og bygger meg oppover. Spiser litt mer fettholdlig mat og færre karbohydrater når jeg for eksempel skal på stranden Anonymous poster hash: f10b7...d27
lemon-aid Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Ts igjen! Proteier får jeg fra bønner, linser, kikerter, quinoa, ris, osv og disse kildene er jo ganske karbohydratlignende også? Får jo selvsagt i meg fett daglig og tror ikke på å unngå ulike næringsgrupper fullstendig, men hadde det vært farlig å spise betydelig _mer_ karbohydrater enn fett daglig? Anonymous poster hash: f10b7...d27 Det stemmer. Og gode proteinkilder :-) De har ikke så høy GI, og har ikke så mye stivelse som f. eks pasta, ris og poteter. Jeg kan ikke svare på det, men det er nok ikke farlig. Det virker som du får i det det meste utifra det du skriver :-)
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Jeg er ingen ekspert og jeg uttaler meg basert på ting jeg har plukket opp her og der og mine egne erfaringer. Men jeg tror nok grunnen til at du elsker karbohydrater (Du føler et sug etter å spise karbohydrater right?) er at du nettopp spiser for mye karbohydrater og for lite fett og eventuelt proteiner. Karbohydratene du spiser trigger lysten til å spise mer karbohydrater, antageligvis fordi det gir raskere blodsukkerfall/ og mer ustabilt blodsukker. Spiser du mer fett (Og fett trenger ikke å være usunt) så blir blodsukkeret mer stabilt og lysten etter å spise alle disse karbohydratene vil forsvinne. Tror heller det som er poenget til av de som sverger til lavkarbo, de har gode erfaringer med hvordan kroppen reagerer og føler seg. Slanking blir eventuelt et påskudd eller et bonus for noen, når man skal holde vekta spise man enkelt og greitt det man skal uansett kosthold. Jeg har ikke slavisk lagt meg på et lavkarbokosthold, men har lagt inn mer fett (sunt fett) og proteiner i kostholdet og det har automatisk ført til at lysten og behovet for å spise karbohydrater har fallt drastisk. Ts her. Takk for info! Det er mulig at karbohydrater trigger lysten min på karbohydrater, men nå har jeg bestandig vært utrolig glad i både pasta, poteter og ris. Personlig føler jeg at blodsukkeret mitt er ganske stabilit, men man vet nå aldri. Jeg har forsøkt å gå lavkarbo over en periode på et par måneder, men det endte opp med at jeg begynte å småspise en del mellom måltidene og fikk fryktelig hud. Antar at virkningen av lavkarbo er helt individuell? Likevel er det flott at du har funnet et kosthol som fungerer bra for deg. Anonymous poster hash: f10b7...d27
Gjest Runforit Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 TS her igjen :)Så flott at du har funnet et kosthold som fungerer for deg! Føler selv at jeg får mer energi av å spise en gigantisk middagsporsjon av ris med poteter (har selvsagt med proteinkilde og grønnsaker utenom). Opplever at jeg får litt oppblåst mage, men dette er mest om kvelden med tanke på at jeg starter dagen ganske lett og bygger meg oppover. Spiser litt mer fettholdlig mat og færre karbohydrater når jeg for eksempel skal på stranden Anonymous poster hash: f10b7...d27 Det viktigste er å finne et kosthold som fungerer for deg og din livsstil Jeg jogger 4-5 mil i uka og har mer enn nok energi på lavkarbo, mens for andre funker ikke det i det hele tatt. Karbohydrater binder en del vann så derfor er det lettere å bli mer "rippet" om fokuset er på mer proteiner og fett, men som sagt: Vektmessig har det ikke noe å si
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 Jeg blir ikke mett uten karbohydrater, men prøver å holde meg til de langsomme. Poteter og andre stivelsesholdige rotgrønnsaker spiser jeg kokte, men avkjølte, da blir en del av stivelsen gjort om til resistent stivelse (en type fiber) som ikke påvirker blodsukkeret like mye. Jeg har en del andre restriksjoner rundt kosthold på grunn av sykdom, og fordelingen av makronæringsstoffer blir omtrent 40/30/30. (karbohydrater/fett/proteiner) Prøv deg fram, og finn ut hva som passer der best. Anonymous poster hash: 3e53a...368
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #13 Skrevet 6. mai 2015 Jeg spiser HCLF, og det funker veldig bra for meg! Spiser mye frukt, grønnsaker, poteter, ris og pasta. Er ikke oppblåst, og jeg spiser meg alltid til jeg føler for ikke å spise mer. Jeg har prøvd lavkarbo, men det ødela fordøyelsen min helt. Med høykarbo har jeg aldri cravings, noe som er veldig deilig. Spiser omtrent 80/10/10. Anonymous poster hash: 2d9a2...271
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #14 Skrevet 6. mai 2015 Hvorfor er det bare snakk om kalorier og vekt? Ikke sunnhet? Hvis du bare er ute etter å holde vekta, så kan du gjøre det med mcdonald's om du så vil. Anonymous poster hash: 2bd0e...b8c 1
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #15 Skrevet 6. mai 2015 Jeg spiser mye karbohydrater for å prestere i konkurranser og på trening. Anonymous poster hash: b85cc...ff5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå