Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, synes dere det er greit å for eksempel spørre om man kan få med seg noen parfymeprøver når man er på et parfymeri? Jeg er veldig følsom for lukter, så er tungt å gå å lukte på dem inni parfymerier, liker best å bare ta dem med hjem og lukte der. Men føler alltid at de i kassa stirrer på meg som om jeg er frekk når jeg kommer inn og spør om jeg kan ta med meg hjem..... :( :(

Anonymous poster hash: a305b...360
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å spørre om tilfeldige prøver uten å kjøpe noe annet, hadde jeg ikke turt. Men går du inn og spør om prøver av en spesifikk parfyme, så er det jo noe annet. Da har du jo (forhåpentligvis) planer om å komme tilbake og kjøpe om du liker den. Men de har jo ikke prøver av alle typene de har. Du kan jo bare spraye på armen, og så kan du jo kjenne på den senere. Den riktige lukten kjenner du jo ikke med det samme uansett.

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke med parfymer, men jeg har alltid fått prøver på sminke(der det lar seg gjøre da), så har spart meg for mange bomkjøp. Men det skader nå ikke å spørre:) Er bare å si det som det er; du er følsom for parfyme så du skulle gjerne hatt en prøve.

Anonymous poster hash: 3dd72...d25
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Jeg synes ikke det er frekt. Om noe vil bli oppfattet som frekt eller ikke kommer an på fremgangsmåte, hva du sier. Nå bruker ikke jeg parfyme, men du kunne kanskje prøvd noe som dette:

Hils. Si at du skulle gjerne prøvd noen dufter, men, at du lett får hodepine/migrene om det er for mye lukt/dufter en plass. ( Jeg får ihvertfall det ) Og at lurer på om de har noen prøver du kunne få med hjem.

Vær spørrende: Si gjerne hva slags dufter du liker så de får inntrykk av at du kommer tilbake for å kjøpe.

Endret av gjestvest
AnonymBruker
Skrevet

Hva med prøver på foundation? Jeg har fått dette før men da har jeg også kjøpt noe. Nå kjøper jeg alt fra nett, men vil gjerne teste farger og får ikke noe ut av å få en fargetest på kinnet i butikken i sminkelyset der, men vil se hvordan det ser ut i hele ansiktet ute i dagslys en dag, og på kvelden i innelys en dag - før jeg kjøper.

Anonymous poster hash: 5d382...2b3
Skrevet

Jeg har fått prøver, men da har det vært fordi jeg har handlet mye. En gang fikk jeg et gavesett fra Clarins, generøst..

Skrevet

Jeg jobber selv i parfymeri, og ser ingen problemer med å spørre etter prøver. Heller ikke om man ikke kjøper noe. Der jeg jobber (Kicks) er vi veldig flinke på å dele ut prøver ved kjøp, og ellers om folk ber om prøver. :)

Skrevet

Det kommer helt an på måten du spør på.

Bare vær ærlig og si det som det er:

"Jeg er veldig følsom for lukter, så er tungt å gå å lukte på dem inni parfymerier, liker best å bare ta dem med hjem og lukte der."

Anonymous poster hash: a305b...360

I en salong eller et parfymeri vet de ansatte at mange kunder gjerne vil vite hva de kjøper før de investerer mange hundre kroner i et produkt. Det er av denne grunn det finnes masse produktprøver disse stedene.
Bare spør pent så er det ingen ting galt med det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...