AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Hei,kjøpte oss hus for et par uker siden. Jeg føler meg som en kjempe stor idiot. Vi er veldig unge og har aldri eid hus før. Overtok huset og selgeren (eldre mann) fortalt at han hadde vasket ut, huset luktet sterkt av grønnsåpe. Så vi så kjapt over rommene og sa det så greit ut.. det skulle vi aldri ha gjort! Nå etter at vi har malt de to rommene så skulle vi starte med flyttingen, men nei. Det er så møkkete. Hår,matrester,gørr og møkk over alt. Ikke på synlige flater eller i hyller. Men over alt ellers. Hvordan får jeg det rent?? Vurderer å kaste all baderomsinnredningen fordi den er så møkkete og ekkel. Full av brune flekker og hår. Føler den gamle eieren sitter igjen i veggen bokstaveligtalt. For ja det er flekker og rennende striper på veggene også. Har vasket med klor men føler ikke det blir rent! Skrubber og skrubber, skifter vann og skrubb ofte. Noen som har noen tips? Anonymous poster hash: 84968...ca7
Gjest Bossa Nova Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Fysj, så ekkelt. føler med deg. Hva slags materialer er det snakk om? Har du fliser på badet, laminat/parkett i stua etc.?
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Høytrykkspyler! Føler med deg, vi overtok en slik leilighet en gang. Så rent ut fra avstand men nei... Vasket i flere måneder, følte jeg fant "rester" etter den tidligere eieren hele tiden. Satt i sofaen en dag der det var masse sol, flere måneder etter vi flyttet og så kattepoteavtrykk på veggen?? haha. Vasket også den da. Lykke til, ikke kjekt men er bare å vaske dessverre. Anonymous poster hash: c7648...ca4
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Fysj, så ekkelt. føler med deg. Hva slags materialer er det snakk om? Har du fliser på badet, laminat/parkett i stua etc.? På badet er det plater og belegg på gulvet, stua er et sånt klikkgulv. Det største problemet er kjøkkenet og badet. Kjøkkeninnredningen og vegger er veldig flisete og vanskelig å få rent. Vi dro en klut over taket i stua når vi skulle fjerne maskeringsteipen, og det ble hvit gitt. Det er helt gult av nikotin! Blir kvalm! Anonymous poster hash: 84968...ca7
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 Høytrykkspyler! Føler med deg, vi overtok en slik leilighet en gang. Så rent ut fra avstand men nei... Vasket i flere måneder, følte jeg fant "rester" etter den tidligere eieren hele tiden. Satt i sofaen en dag der det var masse sol, flere måneder etter vi flyttet og så kattepoteavtrykk på veggen?? haha. Vasket også den da. Lykke til, ikke kjekt men er bare å vaske dessverre. Anonymous poster hash: c7648...ca4 Haha,skulle ha spylt hele huset! Ja, finner hår over alt. Det var til og med en masse hår i den gamle malingen på så og si alle rom. Skjønner ikke at det er mulig..Er vant med en del hår siden vi har katter, men når det kommer til korte krøllete hår så kan jeg bare tenke meg til en ting.. Anonymous poster hash: 84968...ca7
Tirkes Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Vi likte heller ikke rengjøring i huset vårt, og som dere hadde vi sagt "neimen så fint" og tatt over nøklene. Dagen etter ringte jeg megler og ba ham komme og se sammen med meg. Jeg viste frem fulle sluk, pekte ut en masse skitt, skitne gulv, lampeskjermer fulle i insekter osv.. Han var enig i at det ikke var tilfredsstillende rent, og vi fikk velge reduksjon i pris eller at de ringte etter profesjonell rengjøring. Vi valgte det siste, for vi hadde fortsatt gamle leiligheten og hadde flere uker igjen til hvitevarer og ny seng ble levert. Så jeg husker ikke hva prisavslaget som ble tilbudt var.. Uansett. Klag. Før dere vasker alt.
Jade Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Æsj, så ekkelt! Jeg ville også kontaktet megler, og fått profesjonelle folk til å vaske ut på forrige eiers regning! Håper ikke det er for sent, eller at dere har skrevet under på at det var ok. Tror uansett jeg hadde fått profesjonelle vaskepersonell selv om jeg hadde endt opp med regningen selv.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Æsj, så ekkelt! Jeg ville også kontaktet megler, og fått profesjonelle folk til å vaske ut på forrige eiers regning! Håper ikke det er for sent, eller at dere har skrevet under på at det var ok. Tror uansett jeg hadde fått profesjonelle vaskepersonell selv om jeg hadde endt opp med regningen selv. Har man godkjent ved overtagelse, så er det for sent. Men ville absolutt kontaktet profesjonelle og fått shina skikkelig. Det er det verdt!!Anonymous poster hash: 484ca...622 2
Yvelia Skrevet 6. mai 2015 #10 Skrevet 6. mai 2015 (endret) Sånn var det når vi flytta å. Husker jeg satt i gangen og skulle "bare" tørke ut av det ene garderobeskapet for å ha gått over det selv...Husker det rant gule dråper nedover skapet og kluten var helt svart! Brukte mange timer på et skap.. Kjøkkenet hadde vi etterhvert tenkt å pusse opp, men det endte med at jeg nekta å lage mat innpå der og nekta å pakke ting inn i skapene, så levde på pappkrus og micromat i noen måneder og oppussinga ble framskjøvet for å si det sånn... Ellers endte vi opp med å legge slike panelplater på veggene på stua istedet for å male. Veldig glad for det! Var lissom stua, kjøkkenet og skapet i gangen som var verst. Så resten av leiligheten ble bare malt. Men jeg husker å at jeg ikke klarte å gå på gulvet på kjøkkenet for jeg syntes det var så ekkelt, så mamma kom med sånne gulvmatter til meg, hehe. Så det gikk vel noen måneder før jeg følte at vi hadde bodd inn leiligheten, selv om vi pusset opp ganske mye! Har fortsatt et litt anstrengt forhold til skapet i gangen, og oppbevarer ikke hva som helst der. Hos oss hadde hun som solgte leid inn noen til å vaske, og hun sa hun hadde klagd og bedt de komme tilbake en gang allerede. så må innrømme at jeg regna med det var greit jeg å og sjekka egentlig ikke så nøye, iallefall når jeg visste at det var vaska to ganger. Nå har jeg vel ikke nå tips å komme med, men vil bare si at jeg skjønner frustrasjonen, og det er utrolig kjipt! Heldigvis går det over når man får bodd inn sin egen "møkk". Endret 6. mai 2015 av Yvelia
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå