Gå til innhold

Distanseteller på treningsklokke.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Nike+ treningsklokke, med fotsensor, som jeg legger i skoa. Da jeg løp med denne på mølla i 60 minutter, viste klokka at jeg hadde løpt 13,4 km.

Kan dette stemme? Hadde hastigheten hele tiden et sted mellom 10 og 12 km/t (bortsett fra de tre første og tre siste minuttene, da jeg går på 6 km/t).

Synes bare det var langt å løpe på 60 minutter. Distansemåleren på mølla viste 11,3 km.

Noen som vet??

Anonymous poster hash: 94c0a...2bf
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har Nike+ treningsklokke, med fotsensor, som jeg legger i skoa. Da jeg løp med denne på mølla i 60 minutter, viste klokka at jeg hadde løpt 13,4 km.

Kan dette stemme? Hadde hastigheten hele tiden et sted mellom 10 og 12 km/t (bortsett fra de tre første og tre siste minuttene, da jeg går på 6 km/t).

Synes bare det var langt å løpe på 60 minutter. Distansemåleren på mølla viste 11,3 km.

Noen som vet??

Du har jo svaret selv.

Du løp i 10-12 km/t i en time, noe sombetyr at du har løpt 10-12 km ii løpet av den timen.

Sensoren er nok ikke helt korrekt kalibrert. :)

Anonymous poster hash: 5231b...34f

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo svaret selv.

Du løp i 10-12 km/t i en time, noe sombetyr at du har løpt 10-12 km ii løpet av den timen.

Sensoren er nok ikke helt korrekt kalibrert. :)

Hva mener du med korrekt kalibrert? Har lagt inn kjønn, alder, vekt og høyde på den… Trodde den skulle bli rimelig nøyaktig da :)

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du med korrekt kalibrert? Har lagt inn kjønn, alder, vekt og høyde på den… Trodde den skulle bli rimelig nøyaktig da :)

På min sensor (Polar) må jeg registere skrittlengde også.

Kalibreringen skjer på den måten at jeg løper en forhåndsbestemt distanse, og klokken får da skrittlengde og fart ut i fra distanse og tid.

Dette brukes videre.

AnonymBruker
Skrevet

På min sensor (Polar) må jeg registere skrittlengde også.

Kalibreringen skjer på den måten at jeg løper en forhåndsbestemt distanse, og klokken får da skrittlengde og fart ut i fra distanse og tid.

Dette brukes videre.

Jeg ser ingen steder jeg kan stille inn skrittlengde :( Dumt at klokka er lite nøyaktig, siden den kostet over tusen kroner.

Så mølla er helt riktig? Her stiller jeg bare inn vekt. Tenker at kanskje fotsensoren som registrerer bevegelsene mine er mer nøyaktig enn mølla som beregner ut i fra båndet som går rundt og rundt… Men det er mulig jeg tar feil. Høres jo uansett mye ut med 13,4 km på 60 minutter, da jeg løp på 10-12 i hastighet.

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som mølla har rett, med mindre hastigheten den viser er merkbart feil.

Anonymous poster hash: fe01b...db2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ingen steder jeg kan stille inn skrittlengde :( Dumt at klokka er lite nøyaktig, siden den kostet over tusen kroner.

Så mølla er helt riktig? Her stiller jeg bare inn vekt. Tenker at kanskje fotsensoren som registrerer bevegelsene mine er mer nøyaktig enn mølla som beregner ut i fra båndet som går rundt og rundt… Men det er mulig jeg tar feil. Høres jo uansett mye ut med 13,4 km på 60 minutter, da jeg løp på 10-12 i hastighet.

Distansemåleren på mølla er stort sett riktig.

Noe feil kan det være, men dette utgjør ikke så mye, og når den viste 11,3 km virker det ganske riktig slik du beskriver økten.

Og skrittsensoren din kan jo ikke vite hvor langt du har løpt hvis den ikke vet hvor lange skrittene dine er.

Den registerer antall skritt, og tid, men mangler den siste faktoren for å registere riktig.

Men jeg kom til å tenke på en ting, på Fitbit må jeg registere skrittlengde manuelt inne på nettsiden, kan det være at du gjøre det samme inne på Nikes sider?

Det gjøres i alle fall på Fitbit.

AnonymBruker
Skrevet

Distansemåleren på mølla er stort sett riktig.

Noe feil kan det være, men dette utgjør ikke så mye, og når den viste 11,3 km virker det ganske riktig slik du beskriver økten.

Og skrittsensoren din kan jo ikke vite hvor langt du har løpt hvis den ikke vet hvor lange skrittene dine er.

Den registerer antall skritt, og tid, men mangler den siste faktoren for å registere riktig.

Men jeg kom til å tenke på en ting, på Fitbit må jeg registere skrittlengde manuelt inne på nettsiden, kan det være at du gjøre det samme inne på Nikes sider?

Det gjøres i alle fall på Fitbit.

Det er inne på Nike side nettsider jeg er (det som kommer opp når jeg kobler klokka til Pc-en og logger meg inn med brukernavn og passord), men jeg finner ingen steder hvor jeg kan legge inn skrittlengde.

Det er jo ikke så stort problem siden jeg kan bruke telleren på mølla som en slags kontroll, men det er jo verre når jeg jogger utendørs. Da har jeg ingenting å kontrollere med :( Kjedelig å jogge til klokka viser et bestemt antall km, så har jeg egentlig ikke jogget så langt.

AnonymBruker
Skrevet

Det er inne på Nike side nettsider jeg er (det som kommer opp når jeg kobler klokka til Pc-en og logger meg inn med brukernavn og passord), men jeg finner ingen steder hvor jeg kan legge inn skrittlengde.

Det er jo ikke så stort problem siden jeg kan bruke telleren på mølla som en slags kontroll, men det er jo verre når jeg jogger utendørs. Da har jeg ingenting å kontrollere med :( Kjedelig å jogge til klokka viser et bestemt antall km, så har jeg egentlig ikke jogget så langt.

Ok, jeg trodde du var inne på klokken.

Er det nike+ sportwatch du har?

I så fall kalibreres den automatisk utendørs hvis den har GPS.

Og her står det hvordan du kaliberer den for innendørs bruk.

AnonymBruker
Skrevet

Ok, jeg trodde du var inne på klokken.

Er det nike+ sportwatch du har?

I så fall kalibreres den automatisk utendørs hvis den har GPS.

Og her står det hvordan du kaliberer den for innendørs bruk.

Tusen takk! Ja, har denne klokken.

Men i beskrivelsen står det at den må kalibreres utendørs før man bruker den innendørs. Jeg har jo allerede brukt den innendørs… Er det da for sent?

AnonymBruker
Skrevet

Tusen takk! Ja, har denne klokken.

Men i beskrivelsen står det at den må kalibreres utendørs før man bruker den innendørs. Jeg har jo allerede brukt den innendørs… Er det da for sent?

Nei, det er ikke for sent. :)

Følg bruksanvisningen så går det bra.

Skrevet

Den sensoren til Nike skoa er ikke så bra, dessverre. Derfor Nike har droppet den i demmes siste modeller :)

Skrevet

Jeg har også Nike klokke med chip. Testet dette idag faktisk, fordi jeg har brukt en distanse jeg fikk oppgitt av Nike-klokken til å teste hvor fort jeg løper på den lengden. Men fikk mistanke om at det ikke var så langt som jeg trodde. Så jeg brukte Nike-appen på mobilen, runkeeper og chip+ klokke. Helt nøyaktig blir det nok ikke selv med GPS+ + + men Nike chip+klokke viser ihvertfall ca 2 km mer per mil hos meg. Irriterende, det er de jeg liker best.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...