Gå til innhold

Hva tror du jeg kan få til på 6 uker?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 160 høy og 70 kg, middels aktiv i hverdagen og bra kosthold i hverdagen (med unntak av helgene hvor det ofte blir burger og alkohol).

Er student så sitter mye stille, men går 30 min tur hver dag og trener moderat 3 ganger i uken på senter (Gjerne 30 min kondisjon og 15 min enkel styrke). Spiller også på et idrettslag (ballsport), men det er bare 1 gang i uka (2t) og noen ganger bare annenhver uke.

Er altså ikke helt utrent, og har endel muskler så ønsker hovedsakelig å gå ned i fettprosent uten å miste muskler.

Hva er realistisk for meg å få til hvis jeg legger inn en ekstra innsats de neste 6 ukene, og hva mener du er den beste måten å gå frem på?

Knebøy og andre tunge løft som belaster beina kan jeg dessverre kun ta med egenvekt.

Anonymous poster hash: e498c...65d
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Du kan gå ned 1/2 til 1 kg pr uke med et moderat kaloriunderskudd (500 - 1000 kalorier). Siden du ikke er svært overvektig, ville jeg anbefale å ta sikte på nærmere 1/2 enn 1 kg. Spis vanlig mat, dropp brus/snop på hverdagene.

Endret av Pringle
AnonymBruker
Skrevet

Du kan gå ned 1/2 til 1 kg pr uke med et moderat kaloriunderskudd (500 - 1000 kalorier). Siden du ikke er svært overvektig, ville jeg anbefale å ta sikte på nærmere 1/2 enn 1 kg. Spis vanlig mat, dropp brus/snop på hverdagene.

Takk for svar, men dette gjør jeg allerede. Spiser veldig sunt i hverdagene, og holder meg til max 1500 kcal :)

Skrevet

Takk for svar, men dette gjør jeg allerede. Spiser veldig sunt i hverdagene, og holder meg til max 1500 kcal :)

Ja, da gjør du det riktige, og det du kan og bør, og det som virker. Bra!

Skrevet

Jeg er 160 høy og 70 kg, middels aktiv i hverdagen og bra kosthold i hverdagen (med unntak av helgene hvor det ofte blir burger og alkohol).

Er student så sitter mye stille, men går 30 min tur hver dag og trener moderat 3 ganger i uken på senter (Gjerne 30 min kondisjon og 15 min enkel styrke). Spiller også på et idrettslag (ballsport), men det er bare 1 gang i uka (2t) og noen ganger bare annenhver uke.

Er altså ikke helt utrent, og har endel muskler så ønsker hovedsakelig å gå ned i fettprosent uten å miste muskler.

Hva er realistisk for meg å få til hvis jeg legger inn en ekstra innsats de neste 6 ukene, og hva mener du er den beste måten å gå frem på?

Knebøy og andre tunge løft som belaster beina kan jeg dessverre kun ta med egenvekt.

Det virker som du trener en del (men lite hverdagsaktivitet) og spiser i kcal-underskudd, går du ned i vekt allerede? I så fall er det vel bare å fortsette sånn, og du ser sikkert endringer på seks uker:)

AnonymBruker
Skrevet

Det virker som du trener en del (men lite hverdagsaktivitet) og spiser i kcal-underskudd, går du ned i vekt allerede? I så fall er det vel bare å fortsette sånn, og du ser sikkert endringer på seks uker:)

Nei, det er det som er så frustrerende. Føler jeg trener en del, men sitter mye stille ellers ja. Har trent lenge, men vært ekstra påpasselig med mat de siste 4 ukene. Spist alt fra 1000-1400 kcal i ukedagene, men mulig jeg spiser/drikker opp underskuddet i helgene da.. Føler ikke vekten min representerer livsstilen min når jeg sammenlikner med andre som jeg føler spiser mer enn meg i uka og det samme i helgene..

AnonymBruker
Skrevet

Med PSMF-dietten så kan du gå ned masse på 6 uker. Sinnsykt tungt, men sinnsykt effektivt! :)

Anonymous poster hash: 194d6...707
AnonymBruker
Skrevet

Og PSMF-dietten er genial å bruke når du i hovedsak ønsker å gå ned i fett, men bevare mest mulig av musklene når du er på diett.

Anonymous poster hash: 194d6...707

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...