Gå til innhold

Jeg vil leve A4- samtidig som jeg ikke vil?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette høres kanskje veldig rart ut, men jeg syns ett A4 liv med mann, bryllup, hus og barn høres komfortabelt og koselig ut.

Samtidig vil jeg reise, oppleve, møte nye mennesker.. Leve! Rett og slett leve en livsstil som ikke går sammen med A4 drømmen.

Er det rart å drømme om begge? Jeg håper jo at jeg får fletta det sammen og få en balanse i det. Jeg lever ikke noe A4 nå, så det er kanskje derfor det virker fristende også? Hvordan føler dere at dere lever? Savner dere det dere "ikke har"? Eller er dere fornøyde?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjør begge deler? Reis, lev, treff mennesker i tjueårene. Bruk trettiårene på å etablere deg med mann og barn.

Anonymous poster hash: 21b5b...2d4
Skrevet

Jeg også. Jeg tenker å reise og oppleve verden først, før jeg deretter etablerer meg mer med hus og barn. Samboeren min vil ha barn etterhvert sier han, men han vil ha alt på stell først - fast jobb, fast boplass, etc.

I mellomtiden kan vi jo reise når vi har muligheten og leve litt spontant, før vi går for det stabile livet igjen. Føler vi har et veldig A4-liv nå. Jobb, hjem, husarbeid, jobb. Vil jo oppleve verden nå mens jeg enda er ung, sprek og eventyrlysten.

Skrevet

Jeg også. Jeg tenker å reise og oppleve verden først, før jeg deretter etablerer meg mer med hus og barn. Samboeren min vil ha barn etterhvert sier han, men han vil ha alt på stell først - fast jobb, fast boplass, etc.

I mellomtiden kan vi jo reise når vi har muligheten og leve litt spontant, før vi går for det stabile livet igjen. Føler vi har et veldig A4-liv nå. Jobb, hjem, husarbeid, jobb. Vil jo oppleve verden nå mens jeg enda er ung, sprek og eventyrlysten.

Ja, min spontane side vil spare masse penger å bruke kanske ett år på å bare reise med en ryggsekk :) men min fornuftige side sier jeg bør investere pengene i en leilighet :P Jeg er ferdig student nå om en måned, men bare fått en sommerjobb så jeg vet ikke hva som skjer til høsten. Jeg bør jo fokusere på karrieren min og etablere meg innenfor arbeidslivet som det jeg har utdannet meg som.. Vil ikke angre når jeg er gammel!

Jeg er singel også da, så kan ikke bare knipse med fingrene og etablere meg heller.

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som har det sånn. De har rett og slett bestemt seg for at de ikke blir fornøyd uansett hva slags liv de velger. Og det er jo litt synd.

Anonymous poster hash: 9bfc8...4a1
Gjest Evans
Skrevet

Jeg syns tryggheten A4 livet bringer er tiltrekkende. Samtidig er jeg litt redd for å føle meg fanget.

Nå syns jeg vi lever i en mellomting: Vi er begge i jobb, vi har bolig, vi har bil, men vi har ikke barn (har hund). Til tross for dette føler jeg ikke fremtiden er lagt som jeg ser for meg i et A4 liv: Jeg har ikke fast stilling, vi har som sagt ikke barn, vi koser oss mye i hverdagen, vi reiser på helgeturer, vi studerer litt innimellom begge to, vi har ikke bestemt oss for hvor vi skal bo når vi blir ”voksne”.

Jeg tenker at vi tar det som det kommer :)

Skrevet

Jeg tror nok ikke det er uvanlig å føle det slik som du føler det. For min del har det vært litt frem og tilbake på samme tanker, men jeg er vel innforstått med at jeg egentlig trenger å ha noe solid i bånn og heller kanskje kan leve ut de mer impulsive og ikke helt A4 delene i livet i perioder.

Jeg har bodd i utlandet endel å allerede i livet og det føles ganske greit men jeg har ikke akkurat reist noe spesialt mye ellers, det håper jeg å forandre på, men jeg tror at det å gjøre det til en livsstil ville gjøre meg rastløs og kanskje motløs til slutt dersom jeg ikke har noe mer solid.

Eventuelt kan man jo leve hele livet som "omstreifer", men for min del tror jeg ikke det blir aktuelt utenom som ett alternativ til at mye annet går galt i livet, da har man ikke så mye å tape liksom på å leve alternativt heller tenker jeg.

Det skal dog sies at lykken kan finnes på mange måter, og sikkert ofte på helt andre måter enn det man trodde i utgangspunktet.

AnonymBruker
Skrevet

Samme her, og jeg er 33, så jeg burde virkelig bestemme meg snart.

Har alltid vært en vinglekopp, ikke hatt noe planer, bare gjort masse gøy og levd livet.

Deilig i grunnen men kanskje på tide å finne roen etter hvert.

Anonymous poster hash: a5803...597

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...