AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #1 Skrevet 5. mai 2015 Jeg spiser lite frukt og grønnsaker for tiden og tror ikke jeg får nok av vitaminer. Har mistet litt matlyst så jeg vil ikke presse ned mat jeg ikke vil ha. Er det lurt å ta vitamintilskudd da? I så fall, hvilken anbefaler du? Vitaminbjørner? Bør jeg drikke litt appelsinjuice, eller er det mest sukker i det kanskje..? Anonymous poster hash: 39f5a...06d
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Nei, det er ikke lurt å ta vitamintilskudd med mindre du vet at du har vitaminmangel. Mange vitaminer, spesielt de fettløselige (A, D, K og E) er farlige om man inntar for mye. Overdose av vitaminer er like ille som å ta for lite. Om du lurer på om du har vitaminmangel, ta blodprøve hos legen. Da får du vite hva du mangler, og hvilke tilskudd du evt bør ta. Det aller beste er å spise masse frukt og grønt, så du ikke får mangel.. Anonymous poster hash: d7f3f...2ab
Thorn Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Hvis du er usikker på om du får i deg nok vitaminer kan du registrere deg på kostholdsplanleggeren.no og legge inn en typisk ukemeny. Da vil du få opp hva du får i deg av de ulike tingene, og om du eventuelt får i deg for lite.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Jeg vet at jeg får for lite fordi jeg spiser frukt og grønt så sjeldent. Er ikke så glad i grønnsaker, men klarer å få presset inn litt frukt. Her kom oversikten over en "typisk" meny for dagen. Men jeg spiser forskjellig mat hver dag, så vanskelig å si. men klarte ikke å finne noe oversikt over vitaminer. Av frukt og grønt spiser jeg (gjennomsnittlig per dag): 1 banan fire skiver agurk (kanskje) 1 appelsin eller 1-2 klementiner, og det synes jeg er alt for lite. TS Anonymous poster hash: 39f5a...06d
Thorn Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Jeg vet at jeg får for lite fordi jeg spiser frukt og grønt så sjeldent. Er ikke så glad i grønnsaker, men klarer å få presset inn litt frukt. Her kom oversikten over en "typisk" meny for dagen. Men jeg spiser forskjellig mat hver dag, så vanskelig å si. men klarte ikke å finne noe oversikt over vitaminer. Av frukt og grønt spiser jeg (gjennomsnittlig per dag): 1 bananfire skiver agurk(kanskje) 1 appelsin eller 1-2 klementiner,og det synes jeg er alt for lite. TS Anonymous poster hash: 39f5a...06d Du må klikke deg inn på "oversikt over alle næringsstoffer", da får du opp proteiner, fett, karbohydrater, fiber og syv valgfrie andre næringsstoffer, deriblant kan man velge vitaminer, jern, magnesium etc. Enkelt å skifte mellom de ulike, slik at man kan sjekke det man trenger!
AnonymBruker Skrevet 6. mai 2015 #6 Skrevet 6. mai 2015 Jeg fikk god effekt av noen som heter Gerimax Multivitamin. Kjøpte dem på Europris. Har fått mye mer energi og bedre humør, kroppen kjennes bedre også. Anonymous poster hash: 65706...ea6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå