Gå til innhold

Jeg tar og han gir - føles jævlig

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk min aller første kjæreste for rundt 2 måneder siden.

Jeg vet han elsker meg og jeg elsker han. Problemet jeg har med forholdet er noe jeg selv føler jeg har skapt og er skyldig i. Jeg har slitt litt psykisk den siste tiden og han har trøstet og kommet med råd. Han er fantastisk snill og støttende. Han gir meg så mye kjærlighet...

...men jeg føler jeg ikke har vært like støttende og kjærlig tilbake! At jeg bare har tatt og tatt. Hvorfor? Han har ikke hatt noen "seriøse" problemer. Det jeg mener med det er at han ikke i like stor grad syter, gråter og klager (som jeg har følt jeg har gjort nå som jeg har slitt).

Jeg føler han er alt for god for meg. Alt for snill. Og jeg sliter med... dårlig samvittighet kanskje? Jeg synes det er flaut at det er sånn...

Noen som har opplevd noe lignende?

Jente, 23 år gammel.

Anonymous poster hash: c3400...5b5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skaff deg skikkelig hjelp da, hvis det er så fælt for deg.

Endret av Ok2k
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Skaff deg skikkelig hjelp da, hvis det er så fælt for deg.

Hva feiler det deg egentlig?

Anonymous poster hash: ec9c7...b41

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin kjæreste. Senere en gang er det kanskje HAN som trenger trøst, og da er du jo der for han. Dere trenger ikke gjøre "likt" hele tiden for at det skal være rettferdig. Bare vis og si at du er takknemlig, og gjør gjerne fine ting for han som du vet han setter pris på når du har sjansen til det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk min aller første kjæreste for rundt 2 måneder siden.

Jeg vet han elsker meg og jeg elsker han. Problemet jeg har med forholdet er noe jeg selv føler jeg har skapt og er skyldig i. Jeg har slitt litt psykisk den siste tiden og han har trøstet og kommet med råd. Han er fantastisk snill og støttende. Han gir meg så mye kjærlighet...

...men jeg føler jeg ikke har vært like støttende og kjærlig tilbake! At jeg bare har tatt og tatt. Hvorfor? Han har ikke hatt noen "seriøse" problemer. Det jeg mener med det er at han ikke i like stor grad syter, gråter og klager (som jeg har følt jeg har gjort nå som jeg har slitt).

Jeg føler han er alt for god for meg. Alt for snill. Og jeg sliter med... dårlig samvittighet kanskje? Jeg synes det er flaut at det er sånn...

Noen som har opplevd noe lignende?

Jente, 23 år gammel.

Anonymous poster hash: c3400...5b5

To måneder er veldig kort tid. Du vil få mange anledninger til å gi tilbake når du kommer deg ovenpå igjen. Bare ta imot uten dårlig samvittighet. En annen gang er det han som trenger støtten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slenger meg med de som sier at du bare må ta imot uten dårlig samvittighet! Senere kan det være han som trenger støtten.

Han høres forøvrig ut som en kjempefin fyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er jo det forhold er skapt for. Man skal støtte hverandre under dårligere tider, og tåler ikke den andre parten det er det ikke ditt problem. Sånn er det bare.

Anonymous poster hash: d142d...29b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva feiler det deg egentlig?

Hva mener du, syntes du at det var et dårlig råd..? Lurer du på årsaken til hvorfor jeg gir det rådet?

Ikke helt det du spør om, men.

Endret av Ok2k
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare vis at du setter pris på han og at du ikke tar han for gitt. Du kan også si litt om at du ikke føler du får til å gi så mye tilbake akkurat nå.. Det har han nok forståelse for. Det er jo du som trenger litt ekstra nå.

Anonymous poster hash: 194db...047
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dere har vært sammen i 2 mnder sier du, hvor lenge har du slitt litt psykisk da? Den siste tiden skriver du, er det mindre enn 2 mnder?

Og hvorfor tar han ikke opp noen problemstillinger med deg? Har han prøvd?

Er livet hans perfekt og alt er på stell eller har han funnet ut at det ikke er noe vits i å snakke om slike ting med deg?

Anonymous poster hash: 9e37a...9d7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva mener du, syntes du at det var et dårlig råd..? Lurer du på årsaken til hvorfor jeg gir det rådet?

Ikke helt det du spør om, men.

Du var frekk

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du var frekk

Ikke bry deg om henne

Anonymous poster hash: 59f58...bf4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sleeve

Dere har ikke vært sammen så lenge. Kanskje vil han trenge mye trøst og støtte senere, og da vil han jo ha deg der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du var frekkAnonymous poster hash: ec9c7...b41

Vel, det var ikke frekt ment. Og årsaken til hvorfor jeg ga det rådet, er fordi jeg vet hvor jævlig og destruktivt det er å være den som blir utnyttet. Jeg ble dog behandlet som dritt i tillegg og det ble forsøkt å såre meg mest mulig. Samtidig som det var forventet at jeg skulle stille opp og støtte likevel. Og det skurrer kraftig et sted når noen behandler deg som dritt fordi de regner med du skal stille opp uansett. Jeg fikk ikke ingenting, jeg fikk dritt og kun det.

Og spørsmålet ditt, var selvsagt frekt ment da! Er det sånn du snakker til folk vanligvis? Jeg hadde likt å se enkelte her inne prøve å prate til meg på samme måte når vi sto ansikt til ansikt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en fin kjæreste. Senere en gang er det kanskje HAN som trenger trøst, og da er du jo der for han. Dere trenger ikke gjøre "likt" hele tiden for at det skal være rettferdig. Bare vis og si at du er takknemlig, og gjør gjerne fine ting for han som du vet han setter pris på når du har sjansen til det.

Hun har jo åpenbart ikke evne til å være en støttende kjæreste da hennes eneste problem her er at hun får dårlig samvittighet fordi han er støttende og god. Alt handler om henne uansett hvordan du snur og vender på det, som for så vidt ikke er veldig utypisk kvinner. Men hun burde ha verdighet til å la han få frihet til å finne seg ei frisk jente som ikke har issues han må ta seg av. Man kan ikke forvente at kvinner skal være en støttende og forståelsesful partner men man bør kunne forvente at de ikke prøver å melke oss for det de ikke tilbyr selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du var frekk

Han var overhode ikke frekk. Ts er frekk. Hun har en støttende kjæreste som gir og gir og det eneste hun har problemer med er at det går utover samvittigheten hennes.. Skulle bare mangle at hun ikke skaffer seg faktisk hjelp og lar gutten få finne seg noen andre som har evnen til å håndtere sine egne problemer uten å belaste typen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Det kan være at den dårlige samvittigheten er knyttet til det som ligger bak dine psykiske problemer.

Ellers er det fint at du tenker over dette, for det kan være greit å skille mellom kjæreste og psykolog/hjelper. I det lange løp kan det slite på forholdet hvis det ikke er balanse mellom tid brukt på dine problemer og tid brukt på å pleie forholdet.

Anonymous poster hash: 86025...963

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...