Gå til innhold

Avl?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg låner ut hannhunden min til avl, og akkurat nå har jeg hatt en tispe hos meg i over en uke. Jeg fikk betalt for parringen av eieren på forhånd (2000 kr), men det virker som om de ikke får det til, at det ikke vil bli noen vellykket parring.

Hva mener dere, er det riktig at jeg betaler tilbake hele beløpet til tispas eier?

Jeg føler jeg har hatt ganske mye styr med dette, bare det at jeg har hatt dobbelt opp av jobb med to hunder som skal ha luft og oppmerksomhet, tispa markerer masse så jeg føler jeg har tørka hundetiss konstant i en uke... + at jeg blir vekka hver natt av to kåte dyr. Selv om det ikke blir noe parring her så har jeg hatt ganske mye arbeid med det. Jeg mener egentlig litt at man betaler for forsøket!

Anonymous poster hash: e053f...e2a
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kontrakt på forhånd kan avklare sånne ting. Jeg har ikke noen mening, egentlig, annet enn at man bør avtale sånt på,forhånd.

Anonymous poster hash: 6b515...c2a

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor får de det ikke til? Er hannhunden erfaren? Er tispa erfaren? Har det vært rette dager? Har de trengt hjelp og har de i så tilfelle fått hjelp?

Generelt synes jeg kanskje du burde betale halvparten tilbake, men det spørs litt hva dere har blitt enig om på forhånd og hva svar på ovenstående spørsmål er. Dessuten synes jeg det er litt rart av tispeeier å bare levne hunden sin fullstendig hos en ukjent. Det er riktignok vanlig å ta med tispen til hannhunden, men som tispeeier ville jeg blitt værende der og hjulpet og støttet tispa.

Anonymous poster hash: 64a68...150
Skrevet

En vanlig praksis er å ta betalt per forsøk, og igjen en sum for hver levende valp. Altså ikke noe tilbake betaling om tispa går tom. Men dette er noe som hundeeierne må bli enige om. Sjekk hva som er vanlig praksis i raseklubben.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...