AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Jeg har fått flere begre med cottage cheese, noe har jeg brukt i brødbakst, men jeg kunne trenge noen tips til andre ting jeg kan bruke cottage cheese til. Hva bruker dere cottage cheese til? Anonymous poster hash: 2c0e1...13b
Gjest Mocchhaa Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Bruk det som pålegg på knekkebrød f.eks med banan eller annen frukt over. Spis bare cottage cheese med f.eks syltetøy i (nam!!)
Gjest bruker83924 Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Bruker mest mager cottage cheese, da jeg liker konsistensen bedre. Pleier å spise det hver dag som et måltid, sammen med jordbærsyltetøy og mandler. Bruker da ca et halvt beger. Er også godt å bruke cottage cheese i stedet for vanlig gulost på pizza, burger, som pålegg osv.
Gjest Eurodice Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Cottage cheese med gressløk er deilig pålegg. Kanskje det går an å bruke den til ostekake? Det har jeg aldri prøvd. Jeg googlet og fant mange oppskrifter på brød og rundstykker med cottage cheee. Endret 5. mai 2015 av Arabella 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 Tusen takk til dere alle tre, her var mange gode tips . Er jo greit å bruke maten som jeg er så heldig å ha fått. Anonymous poster hash: 2c0e1...13b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 - Har i salat til lunsj hver dag - Med frukt/bær/nøtter og litt stevia/sukrin (blander gjerne inn kesam også for mer kremet konsistens) - Med kakaopulver og litt søtning (også her kan kesam blandes inn) - I lasagne/moussaka som alternativ til hvit saus - Som tilbehør til moussaka/lasagne - Med kanel og sukrin Anonymous poster hash: f236b...00d 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 - Har i salat til lunsj hver dag - Med frukt/bær/nøtter og litt stevia/sukrin (blander gjerne inn kesam også for mer kremet konsistens) - Med kakaopulver og litt søtning (også her kan kesam blandes inn) - I lasagne/moussaka som alternativ til hvit saus - Som tilbehør til moussaka/lasagne - Med kanel og sukrin Anonymous poster hash: f236b...00d Blir jo bare bedre og bedre. Tusen takk! Anonymous poster hash: 2c0e1...13b
FantasDick Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Jeg bruker CC i matlaging og baking. Som pålegg sammen med enten noe litt søtt som bær eller "salt" som grønnsaker og pepper. I skål med f.eks bær, frukt, nøtter, honning, syltetøy, sukrin o.l. Eller bare rett fra boksen innimellom. 1
Gjest Gjest_Idja Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Kjempegodt i eggerøre og havregrøt. Om min siste favoritt: Cottage cheese, vaniljekesam/vaniljeskyr blandet med bakekakao, med bær på. Deilig frokost/mellommåltid/dessert.
si_nei Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 Har akkurat "oppdaget" cottage cheese selv, men spiser det allerede til alt. Jeg har bare smakt mager cc, men regner med det er litt av det samme? Spiser det sammen med havregrøt til frokost, sammen med salat til lunsj, og som tilbehør til nesten alle middager. Det smaker jo godt til alt! Akkurat nå spiser jeg salatblader, chorizo og cc som lunsj, og i helga spiste jeg både hvit pizza med cottage cheese, og taco med cc. 1
Christiania_Oslo Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Cc med 1 kork funlight,rør rundt, ha i bær,musli og nøtter. Cc på landebrød med parmaskinke,parmesanost,ruccola og to skiver tomat.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hva-er-deres-favoritt-matrett-med-cottage-cheese.5671/ Kanskje du får noen tips herfra. Anonymous poster hash: ad85b...29b
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 Pannekake, vaffel, lapper Alt av kaker og bakst.. (scones, boller, muffins, eplekake, horn, rundstykker, sjokoladekake, sitronkake, tiramisu, ostekake..) Pai Omelett Smoothie Lasagne Fyll på pizza eller i wraps, empanadas, lefser, pitabrød.. Lasagne Grøt I canneloni coleslaw potetsalat Fylt kyllingbryst (gjerne surret i spekeskinke) pastasaus iskrem! mac and cheese Erstatning/tillegg til ost når du gratinerer noe eks. cottage potatoes eller gratinert blomkål! Dressing På bakt potet eller i fylte søtpotet/paprika osv Kan brukes til så mangt Anonymous poster hash: 2ee95...f32
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå