Gå til innhold

Hvordan vite om det er halsbetennelse eller bare vondt i halsen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei det startet med en forkjølelse da hadde jeg veldig vondt i halsen, trudde jeg hadde blitt forkjølelsen neida, nå har jeg hadd vondt i halsen et par dager begynner å bli siden det er så kort tid etter forrige forkjølelse kan det være halsbetennelse eller er det bare vanlig vondt i halsen?

Anonymous poster hash: 0d259...e7f

Videoannonse
Annonse
Gjest snoopy_93
Skrevet

Halsbetennelse kjennetegnes vel med at mandlene er hovne, feber og sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg merker forskjellen ved at lymfekjertlene blir hovne (kan kjenne dem på utsiden av halsen), det er veldig vondt og vanskelig å svelge, jeg får feber og er slappere enn når jeg bare er forkjølet.

Anonymous poster hash: a6c41...ebd
AnonymBruker
Skrevet

Jeg greier ihvertfall til nøds å få ned ispinner av føde de gangene jeg har halsbetennelse. Kaldt, og lange nok til å smøre/kjøle ned de såre mandlene. Men det føles som fem tusen nålstikk når man svelger, og er det riktig ille kan du slite med å puste via munnen pg.a. hevelse. Sjekk mandlene om de er store, røde og har et belegg på seg. Feber og nedsatt almentilstand.

Jeg trodde jeg nylig hadde halsbetennelse siden jeg har hatt det så ofte og derfor kjenner godt igjen symptomene. Men denne gangen var det bare eksepsjonelt såre mandler. Samme symptomer (uten belegg), så lett å ta feil tydeligvis. Hvis du ikke vil dra til legen med det første kan du bare kline med noen og se om de blir syke, halsbetennelse er riktig så smittsomt ;)

Anonymous poster hash: 1752a...fec

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...