AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Noen som driver med utleie av en utleieleilighet vedsiden av huset man eier? Vurderer og bruke mine spare penger på å kjøpe en liten leilighet for å leie ut. Kommer selvfølgelig og ha litt lån på leiligheten, men er dette en bra ide nå? Du får jo ingenting for og ha dem i banken. Anonymous poster hash: 7568f...755
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #2 Skrevet 5. mai 2015 Noen som driver med utleie av en utleieleilighet vedsiden av huset man eier? Vurderer og bruke mine spare penger på å kjøpe en liten leilighet for å leie ut. Kommer selvfølgelig og ha litt lån på leiligheten, men er dette en bra ide nå? Du får jo ingenting for og ha dem i banken.Anonymous poster hash: 7568f...755 Viktig å huske at du betaler renter på lånet, du må skatte av leieinntekter, du må betale eiendomsskatt og kommunale avgifter, vedlikehold, forsikring. Så spørs det om det du drar inn i leieinntekter dekker alt dette slik at du går i pluss.Anonymous poster hash: 7bee0...97c
Puny Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Ja det kan ofte være en god ide Hvis det er mulig så ville jeg sett på muligheten til å heller kjøpe en bolig med utleieenhet, på den måten slipper du unna skatten (hvis du selv bor i over 50 % av boligens verdi). Uansett er det en god investering da. På ett tidspunkt kommer du til å sitte på en helt nedbetalt bolig og cashe inn, men det kan jo være litt tøft i starten. Hvor mye EK har du? Hvor dyr bolig vil du kjøpe? Hva tror du du kan leie ut for?
Labbetussen Skrevet 7. mai 2015 #4 Skrevet 7. mai 2015 Jeg har 3 leiligheter som til sammen nedbetales med ca 250.000 i året av leieboer, må skatte på 27% på over en halv million totalt men sannheten er når jeg har skrevet av en hel del utgifter(tv, internett, kommunale, annonsering, fellesutgifter etc) blir den faktiske beskatningen ca 20% Begynte med en som jeg lånte 100% av og det var tøft i begynnelsen men jeg prioritere og få det til. Markedet steg voldsomt så jeg refinansiere og kjøpte to til med kort mellomrom. Resultatet er lån på tilsammen 5 mill og verdier på nesten det dobbelte. Svaret er enkelt, kan du ha råd til og kjøpe utleieleilighet og VET at du kan sitte med den lenge i opp og nedturer vil du til syvende og sist sitte med en kjempe gevinst. De som sier noe annet har ikke peiling.. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå