AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Nå er jeg skikkelig bekymret for hunden min- jeg kan jo ikke gå! Vi løper daglig tur i skogen fra kl 6-7 om morningen, på ettermiddag er det tur på minimum en time eller 2 så vi er et aktivt radarpar! I dag var vi ute å syklet og det endte med et beinbrudd og jeg får så vidt karret meg rundt på de nye krykkene! Jeg har fått en hundepasser som skal konme hver dag kl 12 og gå tur, men det er jo fisling i forhold til vårt aktivitetsnivå ! Hva nå ? Vil han begynne å sture, bli syk, klynke og bære seg? Hva kan jeg gjøre ?Anonymous poster hash: 0acba...a99
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Kanskje mer mental trening og aktiviseringsøvelser? De kan bli slitne av det også Anonymous poster hash: a3be5...2b5
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #3 Skrevet 5. mai 2015 Kanskje mer mental trening og aktiviseringsøvelser? De kan bli slitne av det også Anonymous poster hash: a3be5...2b5 Jeg skal sette meg mer inn i flere øvelser og får noen bøker i dag! Nå ligger det lille dyrehode oppå gipsen min og ser på meg med triste øyne ....vi har stor hage så ballkasting skal vi allefall få til😊hva med å sende han i " barnehage" et par ganger i uka, noen som har erfaring med det? Han er veldig avhengig av meg og litt usikker på om han har det best der eller om han heller vil ligge her ved siden av meg..tsAnonymous poster hash: 4451c...f35
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #4 Skrevet 5. mai 2015 Jeg skal sette meg mer inn i flere øvelser og får noen bøker i dag! Nå ligger det lille dyrehode oppå gipsen min og ser på meg med triste øyne ....vi har stor hage så ballkasting skal vi allefall få tilhva med å sende han i " barnehage" et par ganger i uka, noen som har erfaring med det? Han er veldig avhengig av meg og litt usikker på om han har det best der eller om han heller vil ligge her ved siden av meg..tsAnonymous poster hash: 4451c...f35 Ballkasting kan egentlig dra dem opp og få dem enda mer gira. Det er bedre med søksøvelser, samt aktiviseringsøvelser som hunden synes er gøy: sitte bamse, snurre, rulle rundt, gi labb osv osv. Man kan også gjemme godbiter i den ene hånda og lære hunden å trykke på tommelen på den andre for å få dem. Finnes sikkert ting man kan søke på på nettet. En kong og tyggeleker kan også aktivisere dem litt. Man får vel ikke lånt elektrisk rullestol av hjelpemiddelsentralen? Da kunne man jo kommet seg litt ut med hunden likevel... God bedring! Anonymous poster hash: a3be5...2b5 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #5 Skrevet 5. mai 2015 http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58642306- problem løst! Anonymous poster hash: 5554b...ee0 1
skruf Skrevet 5. mai 2015 #6 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Du kan ikke sette inn annonse i lokalavisa, evt henge opp en lapp på butikken og søke etter en ungdom som vil tjene seg noen kroner da? Kanskje litt vanskelig å få tak i en 15-åring som vil komme kl 6 om morgenen, men garantert noen som vil ta en skikkelig tur med hunden din etter skoletid og på kveldstid Datteren min hadde iallefall gjort det! Siden du har stor hage så kan du ta hunden ut dit om morgenen og evt gjøre søk med han så han får brukt seg litt. God bedring! Endret 5. mai 2015 av skruf
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #7 Skrevet 5. mai 2015 Hvor bor du? Jeg kan være luftedame til du kommer deg om du bor i Bergen. Anonymous poster hash: 7fc95...d72 1
Tabris Skrevet 5. mai 2015 #8 Skrevet 5. mai 2015 Ballkasting anbefales ikke, det vil bare øke hundens stress. Les deg opp om søksøvelser, f.eks lære hunden til å finne en mynt eller en binders som du gjemmer rundt i huset.
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #9 Skrevet 5. mai 2015 Send fra deg hunden til noen som har tid. Jeg var alene med hund og hadde sikra meg med nødhjelp i tillfelle slikt ville skjedd meg. Anonymous poster hash: dab39...ddb
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #10 Skrevet 5. mai 2015 ''Matmor trenger en hjelpende hånd'' er det ei gruppe på FB som heter. Kanskje noen der kan hjelpe deg med avlastning? Og så er det, som de sier over her, fint å trene mental trening. Anonymous poster hash: b2c54...1db
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #11 Skrevet 5. mai 2015 Jaja, dette blir ikke den morsomste perioden i hundens liv, men så lenge den kommer seg ut for å gå på do og den får masse kos og kjærlighet så tåler den mindre aktivitet en periode. Prøv å få noen til å gå skikkelige turer med den et par ganger i uka, og selv kan du jobbe med lydighetsøvelser og triks inne, nesearbeid, spor, søksøvelser, luktdiskriminering, lære inn servicehund-skills (hente ting du navngir/peker på, ta av deg sokkene, lukke skuffer og dører, bære ting for deg), og så videre. De fleste seriøse hundebarnehager har "bli-kjent-dager"/"prøvedag" så de kan finne ut om hunden faktisk trives der, så det ville jeg absolutt vurdert om du klarer å få levert og hentet hunden. To dager i uken kanskje? Gi maten hans som godbitsøk utover hele hagen, så har han litt å jobbe med der også. Anonymous poster hash: 69727...917
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #12 Skrevet 5. mai 2015 Takk for mange gode tips! I dag har vi trent søk og han har vært ute med en hundepasser som også virker hyggelig! Vi koser oss masse da😊tsAnonymous poster hash: 4451c...f35
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #13 Skrevet 5. mai 2015 Hvor bor du? Jeg kan være luftedame til du kommer deg om du bor i Bergen.Anonymous poster hash: 7fc95...d72 Tusen takk som spør, men jeg bor i Vestfold😊tsAnonymous poster hash: 4451c...f35
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #14 Skrevet 5. mai 2015 Jeg blir helt rørt over omsorgen du viser for hunden din! Du har brukket beinet og tenker med en gang på hva du kan gjøre for hunden! Kjempegodt å høre god bedring og lykke til med vofsen Anonymous poster hash: f190a...1d3 1
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #15 Skrevet 5. mai 2015 Tusen takk som spør, men jeg bor i VestfoldtsAnonymous poster hash: 4451c...f35 :-( Men håper det ordner seg for dere. Anonymous poster hash: 7fc95...d72
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2015 #16 Skrevet 5. mai 2015 Ballkasting anbefales ikke, det vil bare øke hundens stress. Les deg opp om søksøvelser, f.eks lære hunden til å finne en mynt eller en binders som du gjemmer rundt i huset. Anbefaller du ikke ball i det hele tatt, eller kun i denne perioden? Vi leker med ball hver dag.. Han finner alt som lukter men noe binders skjønner han ikke noe av enda.. Vel vi får god tid nå😊ellers skal han i barnehage på fredag, taxi selskapet har sagt ja til å kjøre han frem og tilbake! Han har fått mye mindre trim enn ellers i dag men foreløpig maser han ikke. Anonymous poster hash: 4451c...f35
Tabris Skrevet 5. mai 2015 #17 Skrevet 5. mai 2015 (endret) Anbefaller du ikke ball i det hele tatt, eller kun i denne perioden? Vi leker med ball hver dag.. Han finner alt som lukter men noe binders skjønner han ikke noe av enda.. Vel vi får god tid nåellers skal han i barnehage på fredag, taxi selskapet har sagt ja til å kjøre han frem og tilbake! Han har fått mye mindre trim enn ellers i dag men foreløpig maser han ikke.Anonymous poster hash: 4451c...f35 Det skader ikke å leke med ball av og til, bruke det som god belønning, f.eks. Men mange hunder blir fort stresset av å løpe frem og tilbake og hente ball. Det sliter dem ikke ut på en god måte, det bare stresser dem opp. Så selv om de kanskje er fysisk slitne, så har de ikke en mental ro. Men hvis man kaster et par ganger av og til som belønning når man trener, så er det selvsagt bare kult. Jeg tenker mer på de som bruker det som en "erstatning" for annen fysisk eller mental aktivisering. De vil ikke skjønne noe av binders eller annet av seg selv, det må trenes inn steg for steg. Endret 5. mai 2015 av Tabris 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå