Gå til innhold

tofu og soyamelk..?

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg har noen ganger fått tilberedt tofu på indiske restauranter som har smakt kjempegodt!! Forsøkte dermed å lage dette hjemme, men det ble ikke like godt... Klarte for eksempel ikke å få en slik god skorpe rundt... oj, kom akkuratt på at dette skulle ha vært i matforumet, men dere får bare unnskylde meg... :wink:

uansett, jeg har skjønt at tofu er laget på soyamelk, men hva er egentlig soyamelk, og er dette sunt å spise?

Videoannonse
Annonse
Gjest Catwoman
Skrevet

www.taifun-tofu.de

www.tofutti.com

www.provamel.com

www.viana.de

kanskje du finner noe her?

både soyamelk og tofu er laget av soyabønenr, som er sunt og inneholder en masse næringsstoffer.

Skrevet

Ja, soya er sunt (man tror blant annet at det er soya som er skyld i at japanske kvinner har mindre brystkreft enn vestlige kvinner, men det er også den matvaren som det produseres mest genmanipulert av. Bruker du soya kan du derfor ikke være garantert at det er genmanipulert-fritt det du får i deg. Spesielt USA er ille på dette. Tenkte jeg bare skulle nevne det i tilfelle du bryr deg om slikt.

Skrevet

Prøv å steke tofu og grønnsaker i wok. Mye bedre. Lag gryterett med tofu, svinekjøtt og chili. Det beste jeg vet!

Gjest Anonymous
Skrevet

soya er "ofte" genmanipulert, ja, dessuten dyrkes det veldig få varianter av soya - noe som gir sårbarhet for plantesykdom, bla. Så miljømessig bør en være skeptisk til tofu. Men visstnok et must for veggiser... og ja, ganske godst i sine sammenhenger

Skrevet

Prøv å marinere tofu, det tar veldig lett til seg smak og smaker så god som ingenting selv så du kan bruke nær sagt hva som helst.

For å få "skorpe" må du vel panere kubene? vende dem i mel m salt og pepper først, så vispet egg, så brødrasp. Så steke, og etterpå evt ha i saus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...