Gå til innhold

Gammel seng som spisesofa/benk?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har veldig lyst på en spisesofa, benk eller noe lignende. Vi har en gammel seng stående, så jeg kom plutselig på tanken at den kan kanskje brukes? Den er 70 cm bred og 180 cm lang. Kan ha plater i spisebordet så det blir like langt, og jeg tenkte å ha noen gode puter (som ryggputene i sofaen) i ryggen. Hva tror dere? Vil det se rart ut?

Den ligner denne, bare uten utskjæringene:

http://az474241.vo.msecnd.net/noimages/327892ed-68fa-1797-2538-9f4dedf99324-2015-03-20-02-44-39-0-s.jpg

Anonymous poster hash: 28719...64a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kan tenke meg et par-tre ulemper, og det ene er at senger som regel er lavere enn spisestuestoler/kjøkkenstoler. En annen ting er at den tar ganske mye plass (og det blir laaaangt bakover for ryggen, nesten uansett hvor mye puter man legger oppi) fordi den er så dyp som 70 cm. Det tredje er at man ikke finner en fast nok madrass til at det blir behagelig å sitte, og da vil sidekanten på senga kunne klemme under lårene/bak knærne på en ubehagelig måte mens man sitter til bords.

Hvis den er høy nok og du har plass nok, pluss at hvis senga er utformet slik at sidekanten ikke vil gnage bak knærne når man sitter: kjør på :)

Anonymous poster hash: bab58...7fe
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar. Plass har jeg, og jeg tenker som så at sofaen er dypere, så med like tykke puter i ryggen kan det funke?

Jeg har en knallhard madrass som er tortur å ligge på, så tenkte den kunne passe til dette formålet. Når det gjelder sengekanten så tenkte jeg kanskje jeg kunne kutte den litt lavere så den ikke vil skjære inn i beina.

Det jeg tenker mest på er om det vil se rart ut med en seng til et slikt formål, spesielt når hodeenden er såpass høy og fotenden er lavere

Anonymous poster hash: 28719...64a

Skrevet

Jeg så et blogginnlegg i går med en sofa med en million puter. Jeg tenkte; hvor skal de sitte? Men i en slik situasjon er det jo glimrende med mange puter. Tror det var sikkert 15 puter!

Skrevet

Der fikk jeg jammen en ny ide!! Har også en slik gammel seng....får se hva jeg får til. Noen gg er ideer best i hodet, men det er lov å prøve seg.

Takk for tips! :ler:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...