AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #1 Skrevet 4. mai 2015 Jeg var hos en gullsmed for å høre hvor mye de skulle ha for å pusse bunadssølvet mitt. Ca 1000 kr for alt ville det bli. Men så hadde de Jewellery Wipes der også. Tenkte jeg kanskje bare kunne pusse selv. En pakke wipes kosta ca 130 kr. Bestemte meg for det, og tenkte jeg sparte masse penger på det. Har ikke brukt bunaden på flere år, så sølvet er ikke pusset på mange år heller. Tok en wipe og satte i gang. Både den og fingrene mine ble svarte ganske fort.. Brukte flere wipes bare på sølvringen.... Nå er jeg i gang med andre pakke wipes, og lurer på om det er vanlig å pusse ræva av seg, uten at sølvet blir helt blankt? Kriker og kroker er det også, vanskelig å komme til i mansjettknappene f.eks. Noen geniale tips som forenkler denne jobben? (Nå er det for sent å levere sølvet til gullsmed, skal snart i konfirmasjon, og de har fullt opp før 17.mai) Anonymous poster hash: 57e41...cea
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #2 Skrevet 4. mai 2015 Legg det i saltvann med aluminiumsfolie (gitt at det ikke er oksderinger du vil ha der da) Anonymous poster hash: 6958e...040
Soleklart Skrevet 4. mai 2015 #3 Skrevet 4. mai 2015 Dra til optikeren og spør om de kan ta det en runde i ultralyden. Det vil lette jobben din, og etterpå pusser du det.
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2015 #4 Skrevet 4. mai 2015 Dra til optikeren og spør om de kan ta det en runde i ultralyden. Hva vil det si? Og hva koster det, tror du? Anonymous poster hash: 57e41...cea
Soleklart Skrevet 4. mai 2015 #5 Skrevet 4. mai 2015 Eller spør urmakeren. De har gjerne en trommel også. Spør om de kan oolere sølvet også. Det vil ikke ta bort alt det oksiderte, men det vil bli blankt og pent
Soleklart Skrevet 4. mai 2015 #6 Skrevet 4. mai 2015 Sist jeg renset brillene mine kostet det meg 30 kr. De legger sølvet i en maskin fylt med såpevann. Det vibrerer skiten bort fra sølvet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå